Antwerp city

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Antwerp city

#1 Bericht door Vital »

Ik fiets tegenwoordig wekelijks met de fiets naar hoboken maar durf het centrum nog niet aan zonder gps omdat ik iedere keer al verkeerd ben gereden. Nadeel is dat de gps (tomtom voor in de wagen) geen fietsknooppunten kent en me over fietsonvriendelijke routes stuurt. normaal volg ik vanaf het albertkanaal de 30_03_04_40_43. Is hier een betere route? Ook ben ik al telkens de weg verloren tussen de 03 en 04 en omgekeerd :cry:
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#2 Bericht door Jef »

Goede route, blijf weg uit het centrum.
03: aan lichten oversteken, rechtdoor en onder de snelweg, dan eventjes rechts het fietspad volgen en de eerste oversteekplaats is links meebuigen. Dan rechtdoor tot aan de lichten, oversteken en 10 m links terug tussen de bomen duiken :lol: Telkens oversteken en fietspad vervolgen tot je aan een baan komt zonder lichten en dan moet je weer een 10 m naar links om over te steken :!: :idea: een 50 à 100 m verder rechts afslaan en onder een kruispunt doorrijden op de T dan gewoon mee naar rechts. Je komt ergens naast werken , dan net voor het einde van het fietspad rechts afslaan en aan de 2 lichten oversteken. (rechtdoor en dan rechts) Vervolg fietspad is links (duidelijk) dan kom je een 500m verder in de bewoonde wereld en moet je telkens zo rechts mogelijk afslaan :wink: dan kom je bij de 04. succes. Terugweg rechts door links vervangen en omgekeerd :P
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#3 Bericht door Vital »

merci, ga ik morgen proberen!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#4 Bericht door slangetje »

Vital, ik trap ook regelmatig op de routes van www.routenet.be
Daar kan je aangeven dat je met de fiets bent, maar toch ben je best voorzichtig (hij stuurt je bvb altijd via de waaslandtunnel als je onder de Schelde moet :? ).

Voor jou is die route ongeveer 15 km korter dan via fietsnet. Je zult wel met plannetje moeten rijden in 't begin en meer onthouden...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#5 Bericht door Vital »

Ja maar via de knooppunten rijd je vooral over autovrije fietspaden, langs de ring, door parken enz. Daarvoor rij ik graag 10km om! Alleen mis ik regelmatig een bordje in de "grote stad"... :oops:
Eens ik de route heb gememoriseerd zal het geen probleem zijn.
Happiness is not a destination, it is a way of life

Plaats reactie