PatRecumbent = Patrick met een "recumbent"

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

PatRecumbent = Patrick met een "recumbent"

#1 Bericht door PatRecumbent »

Effe een gaatje gevonden om me voor te stellen. Ik ben Patrick, woonachtig in Laakdal en fiets nu op mijn tweede HP Velotechnik SpeedMachine. Deze is een Gte. De vorige, een Gt, kreeg na ong. 28000 km een kaderbreuk.

Wegens weinig tijd kan ik niet aan veel ligfietsevenementen deelnemen maar het Ligfietstreffen heb ik nog niet overgeslagen.

Een paar maand terug heb ik de nieuwe Go-One Evolution getetst. De testdag was zo aangenaam van begin tot einde dat ik overweeg hem te bestellen. Het verslag staat elders op het Forum. Tevens zoek ik een tweedehands M5 tandem om met mijn wederhelft iets vaker "quality time" in te bouwen. Voor de tandem heb ik een reserve stel wielen met remschijven en volledig versnellingssysteem liggen.

Bijgevoegde foto is mijn aankomst op het Treffen van 2007, 2 jaar en +18 kilogram geleden :wink: Met dank aan de fotograaf van dienst, Luc Willaert.
Bijlagen
LFT_Oostduinkerke_2007.jpg

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#2 Bericht door PatRecumbent »

De Go-One Evolution is besteld (zie vorig bericht). De levering is voorzien voor eind februari 2010.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

allez vooruit d"e vloot bouwt zich uit, proficiat Patrik
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#4 Bericht door slangetje »

PatRecumbent schreef:De Go-One Evolution is besteld (zie vorig bericht). De levering is voorzien voor eind februari 2010.
is wel wat laat voor de wedstrijd van 22/08 in Hulshout...

http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... highlight=
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#5 Bericht door skywise »

Ook van mij een proficiat en welkom in velomobielenland. Zeker laten weten wanneer hij er eindelijk is (en dan eens showen hé!) :wink:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#6 Bericht door PatRecumbent »

Bedankt voor de gelukwensen. Het eerste echte publieke optreden zal het Ligfietstreffen van 2010 zijn.

Voor het rijden van wedstrijden moet ik eerst nog iets aan mijn balast doen. Ik heb er al wat afgekregen maar wil nog ongeveer eens zoveel eraf krijgen. Nu heb ik wel een extra motivator. Dus ben ik deze morgen met de fiets naar het werk gekomen, 42 km enkel.

Elco
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 12:55
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: noord brabant
Contacteer:

#7 Bericht door Elco »

Lekker tochtje!

Ps: Go-one evolution is een stoer ding.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#8 Bericht door slangetje »

PatRecumbent schreef:Bedankt voor de gelukwensen. Het eerste echte publieke optreden zal het Ligfietstreffen van 2010 zijn.

Voor het rijden van wedstrijden moet ik eerst nog iets aan mijn balast doen. Ik heb er al wat afgekregen maar wil nog ongeveer eens zoveel eraf krijgen. Nu heb ik wel een extra motivator. Dus ben ik deze morgen met de fiets naar het werk gekomen, 42 km enkel.
Je kan ook de wedstrijd gebruiken om te vermageren ipv omgekeerd...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: PatRecumbent = Patrick met een "recumbent"

#9 Bericht door Peter J »

PatRecumbent schreef:Effe een gaatje gevonden om me voor te stellen. Ik ben Patrick, woonachtig in Laakdal en fiets nu op mijn tweede HP Velotechnik SpeedMachine. Deze is een Gte. De vorige, een Gt, kreeg na ong. 28000 km een kaderbreuk.
Wil zeker niet muggenziften, maar... voor zover ik zie zit je op de bijgevoegde foto op een Streetmachine en niet op een Speedmachine, heb ik het bij het rechte eind of niet ?
Dan nog een vraagje, die kaderbreuk, kan je dat eens een beetje toelichten aub ?
Eventueel in een PB ?
Ben hierin geïnteresseerd omdat ik zelf sinds 29/09/2009 met een Streetmachine GTe rijd.
Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Peter J
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#10 Bericht door marksje »

We hebben mekaar al wel een paar keer ontmoet op de treffens, maar toch welkom op het forum.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#11 Bericht door PatRecumbent »

voor zover ik zie zit je op de bijgevoegde foto op een Streetmachine en niet op een Speedmachine
Peter, je hebt groot gelijk. :oops: Ik zal het maar op een "slip of the keyboard steken" :wink:

Het kader was beginnen barsten aan de aansluiting (las) van de onderste steun van de stoel op de buis. Door de gedaalde torsiestijfheid had ik het gevoel dat het stoeltje altijd losstond. Tot ik uiteindelijk de breuk vond.

De kaderbreuk was wel met een stalen kader (StreetMachine Gt) en niet met de nieuwere versie.

Gebruikersavatar
Baron
kluns van de week
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 0:23
Postcode: 3590
Fiets: Optima Baron 2007
Locatie: Diepenbeek
Contacteer:

#12 Bericht door Baron »

Hallo Patrick.Nice Machine heb je daar.Het neerklapbaar stuur wil ik wel eens bestuderen voor op mijn Baron.Ook je remork vind ik gaaf.Voor mij lijkt dit een mooie optie.Waar heb je dit gekocht?
Ik heb gemaild voor het 3 Provinciepad te gaan verkennen, maar dit gaat een tijdje uitgesteld moeten worden, ben gezeteld door klierkoorts.
Nog veel kilometers gewenst.
Optima Baron 2007
Strada 2010

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#13 Bericht door PatRecumbent »

Dag Baron,

Ik heb nog zo'n neerklapbaar bovenstuur liggen. Na mijn kaderbreuk heb ik een jonge 2de handse StreetMachine gekocht. Hierop heb ik het oude stuur (zoals op de foto) overgezet. Het nieuwere stuur is beschikbaar. Bij interesse graag een pb.

De aanhangwagen is van Radical en bij A-bikes in Leuven gekocht. Aan de as van het achterwiel wordt een trekhaak bevestigd. De aanhangwagen klikt daarop vast. Heel vlot en degelijk. Bijna elk weekend gaat die mee de deur uit voor boodschappen.

Veel beterschap met de klierkoorts. En wees gerust, het Drie Provinciënpad loopt niet weg.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#14 Bericht door PatRecumbent »

Aan alle ligfietsers,

Mijn beste wensen voor een zalig Kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar. Veel veilge en aangename gelegen kilometers en prettige ontmoetingen met andere liggers.

Patrick

Gebruikersavatar
tripikon
Belofte
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 21:44
Postcode: 9820
Fiets: Ice T
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#15 Bericht door tripikon »

Beste Patrick

Ben ik na ons telefoontje van vanavond dan toch maar even op zoek gegaan in het forum naar wie die Patrick wel zou zijn en kom ik dus bij deze PatRecumbent terecht. Dat ik tripikon ben, had je al gevonden. :D

Leuk te horen dat jij met zo'n go-one rondtoert. Staat ook nog ergens ver op mijn verlanglijstje. Maar ik hou het voorlopig bij de Ice T en mijn dagelijkse Oxford basic bukfiets.

Als er wat extra tijd komt, ruil ik de streamer ook nog wel in voor een velomobielachtige constructie. Maar het ontwerpen hiervan ( :idea: zie mijn bijdragen onder Materiaal en techniek: Fantasia) is een stuk eenvoudiger dan het uitvoeren. Wait and see. :!:

Tot later.
Dromen, denken, durven en doen...
Ice T trike

Plaats reactie