Even voorstellen, Rob (RvB)

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
RvB
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 sep 2008, 22:19
Fiets: Challenge Fujin (binnenkort)
Locatie: Best, Nederland
Contacteer:

Even voorstellen, Rob (RvB)

#1 Bericht door RvB »

Hallo,

ik ben Rob (inlognaam was al bezet, dus maar afkorting met mijn achternaam) en ik ben een (her)beginnende ligfietser.

Ik heb een Challenge Wing (zo'n hele hoge met 28 inch wielen) een aantal jaren bereden tot mijn eigen luiheid en een kantoorbaan me beet kregen. De Wing heb ik niet meer, maar ik ben op het moment in bespreking om een hele mooie rode Challenge Fujin over te nemen. Ja, degene die in de "te koop" rubriek alhier vermeld is.

In het verleden heb ik samen getoured met een wielerclub in Eindhoven, semi lange tot lange afstanden (kleine 200 kilometer inclusief de rit van en naar huis van 15 kilometer per rit) en dat wil ik weer kunnen doen. Alleen nu wil ik het vanaf de begane grond doen in plaats vanaf de eerste verdieping.

Persoonlijke informatie? Ik ben werkzaam bij een groot IT bedrijf als service desk medewerker, op een 10-15 kilometer afstand van waar ik woon, en mede doordat de laatste tijd het gros van de automobilisten op mijn woon-werk route me de spreekwoordelijke keel uithangen, wil ik ook dit gaan gebruiken om met de ligger het woon-werk verkeer te gaan doen. Meer rust, meer gezonde lucht en meer beweging in 1, wat wil een mens nog meer?

Voor referentie hoe hoog de Wing was? Foto van een oude folder:

Afbeelding

Ik ben er zelfs een keer mee over het stuur gevlogen omdat een automobilist het nodig vond om me zwaar te snijden. In de remmen gedoken, fiets stond vrijwel meteen stil en ik bijna op de motorkap, zo dicht bij waren we al bij elkaar. Dus ook vandaar de keuze voor wat lagers, ik heb weinig zin om dit weer een keer mee te maken, mits de situatie zich weer voordoet uiteraard.

Met vriendelijke groet,
Rob (hopelijk snel terug te vinden op een mooie ligger)
Challenge Fujin piloot.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt hem wel.

[url=http://katsuoy.blogspot.com/]weblog[/url]

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door BartC »

Welkom op het forum!

Dat lijkt me al een mooi afstandje om te fietsen...
Ik spreek ook uit ondervinding dat een IT-job nu niet dadelijk veel beweging met zich meebrengt, en dat met de fiets pendelen daar wel goed bij helpt.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

hopelijk mag je snel de Fujin verwelkomen en veilig fietsen. :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

RvB
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 sep 2008, 22:19
Fiets: Challenge Fujin (binnenkort)
Locatie: Best, Nederland
Contacteer:

#4 Bericht door RvB »

Als alles meezit (internationale bank-betaling duurt wat langer dan eentje binnen de grenzen) kan ik de Fujin het weekend na deze ophalen.

Lijkt alleen nog zo ver weg. :o
Challenge Fujin piloot.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt hem wel.

[url=http://katsuoy.blogspot.com/]weblog[/url]

Plaats reactie