de heren van het verkeer.

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

de heren van het verkeer.

#1 Bericht door Wouter D »

Brecht enik zijn net eens lekker gaan tsjeezen langs de schelde richting Schellebelle en terug. Voor bij Wetteren komt een jeep in ons wiel te zitten, das net op het moment we eens diep aan het gaan zijn. Hij kan brecht voorbij op een plaats waar de baan verbreedt. Hij zou mij voorbij gekunt hebben, indien hij bereidt was een beetje in het gras te rijden, maar nee, meneer vondt het zo nodig achter me te blijven en zijn claxon te mishandelen. Op dit ogenblik lag mijn snelheid al rond de 44kph, ik vond dus dat die meneer gelukkig mocht zijn dat ik een beetje sneller reed dan toegestaan (zone dertig). doch hij bleeft kotteren.

Net voor schellebelle steekt ij me toch voorbij en gaat brutaal in de remmen met de bedoeling dat ik em zou aanrijden of zo, gelukkig had ik dit voorzien en was tijdig vertraagd. Hij stapt uit en begint wat onaardig tegen me te doen.
- hij: wat zijn da nu voor manieren, nie aan de kant gaan voor mij.
- ik: ik heb zoveel mogelijk aan de kant gereden van de weg, je verwachtte toch niet van mij dat ik ging stoppen.
- hij: natuurlijk moest je gestopt zijn, zodat ik je voorbij kon rijden...
- ik: jamaar, ik reedt toen al 45, is dat niet snel genoeg?
- hij: je moest aan de kant gegaan zijn?
- ik: meneer, je reed wel te snel he, het is hier zone dertig!
- hij: dat is het niet, ik zal het wel weten zeker, ik woon hier
- ik: dan heb je dat plakkaatje nog niet gezien verzeker

...

op dat moment komt en gezin aangefietst dat ik een momentje eerder voorbij gevlogen was dat zijn manoever gezien had.
De vader sprak die man op zijn beurt aan.
- pap: je mag toch wel een beetje respect tonen voor die fietser he, ik heb je manier van doen wel gezien.
hij: maar hij mocht toch aan de kant gaan
- ik: ik reedt op tien cm van de kant, kan het nog meer?
- pap: meneer, u zou maar beter verderrijden, wat u hebt gedaan daarnet is helemaal niet terecht.
- hij: met zijn mond vol tanden en beetje miscontent in zijn jeep en weg.

intussen was brecht ook aangekomen. Vroeg wat er aan de hand was, ikke ff kort het verhaal gedaan en vriendelijke meneer (pap) bedankt.
zijn ff terrasje gaan doen en dan teruggetjeezd. Nog een auto in ons kielzog gehad en die kon wel voorbij, dus al wel aan die vent gelegen hebben en niet aan mij he.

swat, ik vind meneer geen heer in het verkeer. als die man er niet was geweest en hij bleef onaardig tegen me had ik droogweg de politie gebeld en was ik bereid geweest een boete te betalen om te sne te rijden om de eenvoudige reden dat meneer zijn boete ook helemaal niet mals zou zijn.
Wat Brecht wel opmerkte was:"ik begrijp niet dat je zo kalm kon blijven"
mjah, das wel mijn probleme zeker.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#2 Bericht door Willem »

Er lopen toch blijkbaar gefrustreerde mensen rond. Of beter: ze rijden met dikke jeeps.
Ik vind dat jullie er heel gepast op gereageerd hebben, en blijkbaar heeft het hem toch een beetje aan het denken gezet.
Willem Van Besien

Gast

#3 Bericht door Gast »

Goed gereageerd idd. Ge komt idd wel verschrikkelijke dingen tegen in het verkeer, enige manier om een beetje veilig te rijden is zeer defensief gaan rijden. Ik zou er waarschijnlijk tegen gereden zijn uit pure frustratie en zijne jeep een kraske rijker gemaakt hebben.

Gebruikersavatar
JP
Junior
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 13:16
Postcode: 9630
Fiets: Hurri Tour
Locatie: Zwalm
Contacteer:

#4 Bericht door JP »

langs de schelde
was dat op het jaagpad?
waren auto's toegelaten waar dit gebeurde?

's morgens zijn er nogal wat auto's die het jaagpad gebruiken. Ik ga voor die ook niet onmiddellijk aan de kant.

JP

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

JP schreef:was dat op het jaagpad?
waren auto's toegelaten waar dit gebeurde?
Jammer genoeg is er zo bitter weinig controle op de verschillende jaagpaden dat automobilisten heel vaak de jaagpaden gebruiken. Toen ik gisteren langs het kanaal Gent-Brugge reed, kon ik de wagens op den duur niet meer op mijn handen tellen... Nochtans staat er overal duidelijk aangegeven dat wagens verboden zijn (met uitzondering van bewoners... er wonen immers een paar boeren in die omgeving, maar ik vermoed dat mensen die boter gaan kopen gewoon ook het jaagpad gebruiken).

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

het is idd toegestaan voor bewoners, die heer woonde daar eigenlijk ook, maar was express ff doorgereden om van zijn teut te maken.

ware het neit van die bewoners dan hadden ze paaltjes gezet he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Euh

#7 Bericht door Cris »

Euh ... ik ree vroeger ook altijd via kanaal hansbeke-gent (jaagpad) naar mijn werk met ieder jaar een boete van 1000 BEF. Dat was niets! :oops:

Nu ben 'k vorig jaar een aantal keren tegen gehouden met de vermelding "volgende keer is het een superboete van € 250 tot € 2500". Dat is al iets anders hé. Sindsdien rijkniet meer via daar met de wagen. 8)

Dat is nu natuurlijk ook niet meer nodig ... kheb mijne ligfiets! :wink:
Trouwens, 'kwoon op 200m van het kanaal Hansbeke!
Cris Claessens

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#8 Bericht door graddus »

Het feit dat de mens zijn ego moest boosten door met een jeep te rijden had u natuurlijk al moeten waarschuwen he wouter...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

niet direct, ik zelf ook graag ooit met een jeep rijden, is mijn ego dan zo slecht?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#10 Bericht door graddus »

Euh ja

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

eindelijk iemand die me begint te kennen 8)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:eindelijk iemand die me begint te kennen 8)
Een beetje dus zoals Urbanus indertijd zong: "Madammen met een bontjas zijn gemeen..." Nu toegepast op "heren met een jeep". :lol:

Gast

#13 Bericht door Gast »

Mensen met een mercedes behoren ook tot die jeep klasse volgens mij, hebik ook al enkele slechte ervaringen mee.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

da zijn vooral die auto's waarop spiegels en richtingaangevers een optie zijn, die meestal niet gebruikt wordt bij deze voertuigen (bmw is hier ook een mooi voorbeeld van)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#15 Bericht door graddus »

Valt het patroon jullie ook op? Dat dit allemaal merken zijn voor patsers die graag te veel betalen voor hun voiture om er vervolgens driekwart van de mogelijkheden niet van te gebruiken?

Plaats reactie