Wielen
-
- Nieuweling
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 21:23
- Locatie: Veurne W. Vl.
- Contacteer:
Wielen
Passen wielen uit een koersfiets (=700 c) in de seiran sl ??
Re: Wielen
volgens challenge zelf wel maar die kunnen er altijd naast zitten natuurlijkfluppe plukke schreef:Passen wielen uit een koersfiets (=700 c) in de seiran sl ??
-
- Nieuweling
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 21:23
- Locatie: Veurne W. Vl.
- Contacteer:
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Beste, ik rijd met een SeiranSL.
Er passen etro 559 wielen in en de iets grotere maat ETRO 571 in.
Beide noemen ze 26 inch wielen.
De 559 is de courante Mountainbike maat.
De 571 is de Triathlon maat en zo wordt de fiets standaard afgeleverd.
Persoonlijk rijd ik met HED3 carbonnen 3 spaaks wielen in de fiets die hiermee perfect presteert.
Elke donderdagavond rijd ik met de fiets op de piste van Wilrijk vanaf 19:30 uur tot ong. 21:00 uur ... als je eens langs wil komen laat dan maar iets weten.
Volgens mij kan je een 28 inch wiel NIET in deze fiets plaaten.
Je zal dan de voorvork moeten veranderen (wat een invloed zal hebben op je naloop en dus fietsgedrag).
Ook achteraan zal een 28 inch wiel niet lukken!
Er passen etro 559 wielen in en de iets grotere maat ETRO 571 in.
Beide noemen ze 26 inch wielen.
De 559 is de courante Mountainbike maat.
De 571 is de Triathlon maat en zo wordt de fiets standaard afgeleverd.
Persoonlijk rijd ik met HED3 carbonnen 3 spaaks wielen in de fiets die hiermee perfect presteert.
Elke donderdagavond rijd ik met de fiets op de piste van Wilrijk vanaf 19:30 uur tot ong. 21:00 uur ... als je eens langs wil komen laat dan maar iets weten.
Volgens mij kan je een 28 inch wiel NIET in deze fiets plaaten.
Je zal dan de voorvork moeten veranderen (wat een invloed zal hebben op je naloop en dus fietsgedrag).
Ook achteraan zal een 28 inch wiel niet lukken!
Laatst gewijzigd door Proes op wo 26 sep 2007, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
een 28" voorwiel heeft ook wel watProes schreef:Beste, ik rijd met een SeiranSL.
Er passen etro 559 wielen in en de iets grotere maat ETRO 579 in.
Beide noemen ze 26 inch wielen.
De 559 is de courante Mountainbike maat.
De 579 is de Triathlon maat en zo wordt de fiets standaard afgeleverd.
Persoonlijk rijd ik met HED3 carbonnen 3 spaaks wielen in de fiets die hiermee perfect presteert.
Elke donderdagavond rijd ik met de fiets op de piste van Wilrijk vanaf 19:30 uur tot ong. 21:00 uur ... als je eens langs wil komen laat dan maar iets weten.
Volgens mij kan je een 28 inch wiel NIET in deze fiets plaaten.
Je zal dan de voorvork moeten veranderen (wat een invloed zal hebben op je naloop en dus fietsgedrag).
Ook achteraan zal een 28 inch wiel niet lukken!
jonathan- zou met alle plezier een m5 HR hebben
Sinds vorige week zaterdag, tijdens de 200 van Antoing, heb ik een andere kijk op de Seiran met zijn grote wielen.Michael schreef:Ik bots in scherpe bochten regelmatig met mijn voeten tegen het voorwiel en dat is een 26 inch maar dat kan ook aan mijn schoenmaat liggen : maatje 47 , aan mijn beenlengte zal het niet liggen met mijn 1m 96
Telkens Michel Lemaitre ( webmaster van de Waalse http://users.skynet.be/ligfiets/ ) op zijn grijze Seiran zelfs freewheelend een 90°-bocht nam om van kant naar kant te rijden moest hij een voet uit de pedalen halen.
Beleefdheidshalve vroeg ik hem niet waarom. Het zal wel één van die ligfietstypekeuzemerkwaardigheden zijn waar niemand over spreekt, en er misschien beter over zwijgt.
Kortom, ik heb weeral stilzwijgend observerend iets bijgeleerd. Een groot voorwiel is zeker niets voor pedalerende ligfietsers. Zelfs al zweert Michel bij zijn Seiran en staat zijn Fujin al bijna drie jaar in de stal.
Laatst gewijzigd door Gast op wo 26 sep 2007, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
daar heb ik nooit last vanPatrick Pevenage schreef:Sinds vorige week zaterdag, tijdens de 200 van Antoing, heb ik een andere kijk op de Seiran met zijn grote wielen.Michael schreef:Ik bots in scherpe bochten regelmatig met mijn voeten tegen het voorwiel en dat is een 26 inch maar dat kan ook aan mijn schoenmaat liggen : maatje 47 , aan mijn beenlengte zal het niet liggen met mijn 1m 96
Telkens Michel Lemaitre ( webmaster van de Waalse http://users.skynet.be/ligfiets/ ) op zijn grijze Seiran zelfs freewheelend een 90°-bocht nam om van kant naar kant te rijden moest hij een voet uit de pedalen halen.
Beleefdheidshalve vroeg ik hem niet waarom. Het zal wel één van die ligfietstypekeuzemerkwaardigheden zijn waar niemand over spreekt, en er misschien beter over zwijgt.
Kortom, ik heb weeral stilzwijgend observerend iets bijgeleerd. Een groot voorwiel is zeker niets voor pedalerende ligfietsers. Zelfs al zweert Michel bij zijn Seiran en staat zijn Fujin al bijna drie jaar in de stal.
als je op een 2*26" of groter rijdt moet je gewoon groot genoeg zijn
ik ben al meedere keren gaan mountainbiken met mijne condor
nooit geen probleem
kan me wel voorstellen dat als je wat kortere benen hebt dat dat problemen geeft
maar dan hou je toch gewoon je voet omhoog?
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Ik ben 1.76m groot en heb eigenlijk geen problemen.
Ik moet enkel wel opletten als ik zeer scherp draai voor de hiel van mijn voet ... 't zou niet leuk zijn als die raakte of achter het voorwiel kwam tijdens een scherpe draai.
In feite vang ik dat al laaang op door scherpe bochten met lage snelheid te nemen met mij voet (die aan de kant zit naar waar ik wil sturen)redelijk gestrekt te houden.
Eventueel zou je kunnen opteren om iets kortere cranks te nemen zodat je voorbuis iets uitgetrokken kan worden maar nogmaals het lijkt me geen echt probleem.
Ik zweer ook bij mijn SeiranSL, ik ruil hem voor geen enkele andere ligger
Ik moet enkel wel opletten als ik zeer scherp draai voor de hiel van mijn voet ... 't zou niet leuk zijn als die raakte of achter het voorwiel kwam tijdens een scherpe draai.
In feite vang ik dat al laaang op door scherpe bochten met lage snelheid te nemen met mij voet (die aan de kant zit naar waar ik wil sturen)redelijk gestrekt te houden.
Eventueel zou je kunnen opteren om iets kortere cranks te nemen zodat je voorbuis iets uitgetrokken kan worden maar nogmaals het lijkt me geen echt probleem.
Ik zweer ook bij mijn SeiranSL, ik ruil hem voor geen enkele andere ligger
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)