ligfietsen van Brussel -> Verviers

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bammel
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 22:27
Contacteer:

ligfietsen van Brussel -> Verviers

#1 Bericht door bammel »

Ik plan om in maart een 2-daagse te fietsen van Brussel naar Verviers. Hoe pak ik dat aan? Ik heb enkel ervaring met wandelpaden (GR-routes) en niet met (lig-)fietsroutes. Zijn er tips voor dat traject? Ik wil zoveel mogelijk fietsen op afgelegen wegen m.a.w. geen autostrades :roll:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

ik ben helaas niet thuis in deze streek, maar ik kan je wel ten zeerste aanraden een (LF) Lange afstands Fietsroute kaart aan te schaffen, je vind ze bij elke kaarthandelaar. op basis van deze kaart is al menig fietser door het belgenland gereden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#3 Bericht door Gast »

Er is voor het traject Brussel-Verviers géén RAVeL voorhanden.
Spijtig, want je weet niet wat je mist.

Meer kun je vinden op de RAVeL-pagina hieronder vermeld.
Het loont trouwens de moeite om die site eens grondig uit te spitten met de daarbij behorende foto's van elke stad of streek die je aankruist. Wallonië is op alle terreinen een pracht van een fietsgebied.

http://ravel.wallonie.be/_private/frame ... G=fr&RAV=0

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#4 Bericht door toy »

Van waar juist wil je vertrekken.Vanuit Sint Joost Ten node tot in Verviers is het 178km langs fietsroutes. Volgens de nieuwe routeplanner van Garmin.Als je specifieker bent dan kan ik je een track doorsturen.

Gebruikersavatar
bammel
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 22:27
Contacteer:

#5 Bericht door bammel »

toy schreef:Van waar juist wil je vertrekken.Vanuit Sint Joost Ten node tot in Verviers is het 178km langs fietsroutes. Volgens de nieuwe routeplanner van Garmin.Als je specifieker bent dan kan ik je een track doorsturen.
Sorry voor mijn laat antwoord. Ik zou eigenlijk willen vertrekken in Asse.

Plaats reactie