De Fiets is door de Kerk!!!!!

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

De Fiets is door de Kerk!!!!!

#1 Bericht door dani263 »

Na lang twijfelen is DE beslissing gevallen! Trike Hase Lepus is in bestelling bij a-bikes. Levering hopelijk 2e week september. Daar a-bikes vanaf nu zaterdag met verlof zijn mag ik intussen en tot de levering van mijn fietske met hun winkelmodel rondpleuren!
:P :P :P :P :P ME HAPPY!!!!!!! :P :P :P :P :P

Vl. Fonds historie is nog steeds bezig maar ik heb schriftelijk bewijs dat ik eerst een tussenkomst van hen gevraagd heb, dus op dat vlak kan het geen kwaad dat ik bestel voor zij me "ja/neen" zeggen.
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Awel, proficiat!!!!!! weer ne ligfietser bij hopelijk kunnen we elkaar is treffen op een van de tochten he.

De rest blijft tussen ons :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#3 Bericht door dani263 »

Edje schreef:Awel, proficiat!!!!!! weer ne ligfietser bij hopelijk kunnen we elkaar is treffen op een van de tochten he.

De rest blijft tussen ons :wink:
Dank u!!!! Zal zeker mensen van hier willen treffen!!!!! Moet eerst nog wat aan conditie doen! Ben al kapot na zo'n 10 km.

En de rest blijft inderdaad tussen ons :wink:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

boscrosser.622
Junior
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 16:22
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

#4 Bericht door boscrosser.622 »

Gefeliciteerd Danielle en de conditie komt wel, niks forceren gewoon regelmatig blijven fietsen en dan komt het op den duur van zelf.

John

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#5 Bericht door dani263 »

boscrosser.622 schreef:Gefeliciteerd Danielle en de conditie komt wel, niks forceren gewoon regelmatig blijven fietsen en dan komt het op den duur van zelf.

John
Bedankt! Ben net nog klein toertje gaan maken en kreeg al bijna "huwelijksaanzoek" van bukker :shock: Euh.... gebeurd dat regelmatig als je met ligger of trike rijdt????
Moet wel zeggen dat mijn knietjes beetje zeer doen nu en dat het toch redelijk koud is op zo'n trike! Moet ik nu dekentje op stoeltje zetten? :lol:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

Heel veel fietsplezier :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

als het te fris is, gewoon warme broek aantrekken, of nylons onder je broek, dat heeft extra warmte, in de winter doen heel veel bukkers dat ook, (jaja, zelfs mannen)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#8 Bericht door dani263 »

Wouter schreef:als het te fris is, gewoon warme broek aantrekken, of nylons onder je broek, dat heeft extra warmte, in de winter doen heel veel bukkers dat ook, (jaja, zelfs mannen)
thx!! Ben net toegekomen op 't werk, zo'n half uurtje geleden. De kou heb ik vooral in mijn rug! Had voldoende kleren aangedaan deze keer. Wordt wel moeilijk om rokken en kleedjes aan te doen op 't werk en daarbuiten.... zal kleedkamer moeten hebben :lol:
Voel me nu echt mottig! Heb gierende zenuwen, gisterenavond niks gegeten daardoor en nu nog steeds niet ok.
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#9 Bericht door paulheyndrickx »

Proficiat met de beslissing die jouw leven zal veranderen!
Probeer op je werk faciliteiten voor fietsers te bedingen zoals een locker waar je kleren in kan opbergen, een douche, een degelijke fietsenstalling. Meer werkgevers zijn gevoelig voor het voordeel van een ecologisch en duurzaam imago. Als jouw werkgever de gemeente is, dan is het met het zicht op de verkiezingen wel een goed moment. Naarmate autoparking beperkt is heeft een werkgever meer interesse voor alternatieven. Bedenk dat die faciliteiten minder kosten dan het voorzien en onderhouden van een parkeerplaats. Zoek bondgenoten (andere fietsers) onder je collega's en start maar met het lobbywerk. 't Kan wel wat tijd vragen maar op de duur loont het wel.

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#10 Bericht door dani263 »

paulheyndrickx schreef:Proficiat met de beslissing die jouw leven zal veranderen!
Probeer op je werk faciliteiten voor fietsers te bedingen zoals een locker waar je kleren in kan opbergen, een douche, een degelijke fietsenstalling. Meer werkgevers zijn gevoelig voor het voordeel van een ecologisch en duurzaam imago. Als jouw werkgever de gemeente is, dan is het met het zicht op de verkiezingen wel een goed moment. Naarmate autoparking beperkt is heeft een werkgever meer interesse voor alternatieven. Bedenk dat die faciliteiten minder kosten dan het voorzien en onderhouden van een parkeerplaats. Zoek bondgenoten (andere fietsers) onder je collega's en start maar met het lobbywerk. 't Kan wel wat tijd vragen maar op de duur loont het wel.
Bedankt voor de hulp en je woorden! Tja, "leven zal veranderen"..... heb er momenteel de gierende zenuwen van!!!
Zit hier wel degelijk op de gemeente. Heb een kast (locker), is wat klein. Douches zijn er maar voor de mannen. Denk niet dat ik daar gebruik van ga maken. Ik zit op een buitendienst en niet aan 't stadhuis zelf, iedereen komt met auto en zo dus gaan ze voor mij echt geen uitzondering maken. Ik ga me een beetje moeten aanpassen en zal me wel omkleden op de toiletten :lol: .
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#11 Bericht door swa »

Dani,

Je weet toch dat je fietsvergoeding (€0,15/km) kan vragen aan je werkgever. Gemeentes meestal geen probleem (zit in zelfde geval!).
Zo recupereer je op termijn ook een stukje aankoopprijs...
Succes ermee!

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#12 Bericht door dani263 »

swa schreef:Dani,

Je weet toch dat je fietsvergoeding (€0,15/km) kan vragen aan je werkgever. Gemeentes meestal geen probleem (zit in zelfde geval!).
Zo recupereer je op termijn ook een stukje aankoopprijs...
Succes ermee!
Yep! Ben op de hoogte! Thanks! Eer dat ik mijn stukje aankoopprijs gerecupereerd ga hebben ben ik al lang dood! :lol: Ik doe slechts zo'n 6 km/dag om naar 't werk te gaan.
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#13 Bericht door Edje »

Danielle, zou het toch aanvragen, enkel om zodoende bewijs te hebben dat je je fiets gebruikt voor woon werk verkeer, als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk je fiets in te brengen op je belastingsaangifte, zelf je fiets kledij, zodoende wordt het dan wel weer interessant he.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#14 Bericht door dani263 »

Edje schreef:Danielle, zou het toch aanvragen, enkel om zodoende bewijs te hebben dat je je fiets gebruikt voor woon werk verkeer, als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk je fiets in te brengen op je belastingsaangifte, zelf je fiets kledij, zodoende wordt het dan wel weer interessant he.
Aanvraag is binnen op 't werk. Qua belastingsaangifte denk ik niet dat ik er voordeel uithaal, afstand te kort.
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#15 Bericht door hdbiker »

Edje schreef:Danielle, zou het toch aanvragen, enkel om zodoende bewijs te hebben dat je je fiets gebruikt voor woon werk verkeer, als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk je fiets in te brengen op je belastingsaangifte, zelf je fiets kledij, zodoende wordt het dan wel weer interessant he.
Denk het niet , dat zit in je fietsvergoeding van 0,15€/km .
Anders ........ graag :twisted:
Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger

Plaats reactie