Fietsbeurs Retie - 18-19 maart

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Fietsbeurs Retie - 18-19 maart

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Is er iemand van de GL'ers die er ook aanwezig zal zijn? Of is er ook een zot :wink: die het ziet zitten om vanuit Antwerpen naar Retie (en terug natuurlijk) te fietsen?

http://www.vakantiefietser.be/

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#2 Bericht door swa »

Er zijn inderdaad nog zo'n zotten! Wij doen dat al enkele jaren, maar maken er wel een uitstappeke van. D.w.z. wij rijden vanuit Duffel (oa via nete, albertkanaal, en kempisch kanaal) naar Retie, bezoeken de beurs, gaan daar eens goed eten, en blijven slapen in De Linde (het beurscomplex), waar we na een stevig (inbegrepen) ontbijt via het "Antwerpse kempen knooppuntennetwerk terug keren naar Duffel.
Wij, dat zijn een bont gezelschap van bukkers, VM's, en ligfietsen.
Ons tempo is misschien voor de meeste GLers waanzinnig laag (20 gemidd.?), maar zoals gezegd, 't is een uitstapje! Qua parcourskeuze mogelijkheden zat, dus doen!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Swa, heb je soms dat traject uitgewerkt liggen? Heen- als terugreis langs die verschillende trajecten?

Wanneer starten jullie in Duffel? Mocht dat niet te laat zijn, dan zou ik met de wagen tot daar komen en eventueel bij de heenreis jullie vervoegen.

Moet de overnachting op voorhand gereserveerd worden? Is er plaats om een velomobiel veilig te stallen?

Veel vragen dus...

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#4 Bericht door swa »

Eeuwige,
Ik had het traject voor dit jaar nog niet gedetailleerd bekeken, maar heen doen we altijd het volgende: Vanaf Duffel nete volgen tot Lier, dan kleine nete en netekanaal (Viersel, monding in albertkanaal), albertkanaal (linkeroever gezien vanuit Antw.), kanaal herentals-Bocholt tot knooppunt 95, dan knp. 93-92-95, daar N123 (met gescheiden fietspad) richting Retie centr. tot aan de Linde (beurs). Dan hebben we iets van 65 km dacht ik. Terug hebben we al elk jaar wat anders gedaan, afhankelijk van het weer en (de conditie van) de deelnemers. Wil je meer km. kan je wat hogerop rijden vanuit Retie, en aansluiten op de vlaanderen fietsroute (ik meen 80-90 km tot Duffel), vorig jaar deden wij ongeveer het volgende (langs knp.antwerpse kempen): Retie, terug naar 91, dan 27-28-89-90-78-70-69-59-79-80-53-03-06-17-97-68-albertkanaal-viersel-overzijde, en terug naar netekanaal (zie dag 1/omgekeerd) ong.75 km tot Duffel.
Wij reserveren de kamers slechts 2-3 dagen op voorhand. Bij echt rotweer (zoals vandaag) gaan we niet (met de fiets). Gezien De Linde en vakantiecentrum is, zou er plaats genoeg moeten zijn. Onze VM's (en andere) hebben al altijd een plekje gekregen in één van de conferentiezaaltjes, wat door de vrij smalle deuren nét lukt.
zie: www.de-linde.be
Wij vertrekken op zaterdag om 09.00 uur.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#5 Bericht door quattrovelootje »

Is er nog iemand buiten de Swa van dit forum die mogelijk dit weekend naar Retie afzakt ? Ik zocht zelf zaterdag of zondag langs te gaan, afhankelijk of de WAW van Dries dit weekend beschikbaar is of niet. Ik kom wss met mijn FAW langs ....

Tihamér -ze voorspellen droog weer, dus ... :P
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

ik was van plan om de trein te nemen tot mol of zo en vandaar met mijn fietsje naar retie te rijden, is dat beetje te doen?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

Vrij drukke baan, maar denk wel dat daar een fietspad is uitgevonden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#8 Bericht door quattrovelootje »

Wouter schreef:ik was van plan om de trein te nemen tot mol of zo en vandaar met mijn fietsje naar retie te rijden, is dat beetje te doen?
De baan van Mol naar Retie is een N-weg, met gescheiden fietspaden langs beide kanten. Zoals Edje schreef : wel een drukke baan, maar zeker te doen. Welke dag was je van plan te komen ?

Tihamér -twijfelt ook nog tussen zaterdag of zondag
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#9 Bericht door Edje »

Allewedertje, het was vandaag dus. Zo kom je nog is wat liggers tegen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#10 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:Allewedertje, het was vandaag dus. Zo kom je nog is wat liggers tegen ;-)
Yep, en zo blijken sommigen een stuk groter dan op de fotootjes bij hun postings :wink: !

Tihamér -wel een wieldopje kwijtgespeeld vandaag
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#11 Bericht door Johan Clerx »

Retie was een leuke ervaring. Het is echt wel tof om mensen die nog nooit op een ligger hebben gereden te helpen bij hun eerste (wankele) paar meters.

Naast Elke en ikzelf waren ook Edje, Wouter, Speedy, Lut & Swa, Koen & Ellen (met de rug-aan-rug) en Allewedertje (prettig om eindelijk eens in levende lijve kennis te maken) van de partij. Je ziet het, weer een ruime delegatie van de Gentse Liggers.

Ik heb het genoegen gehad om samen met Koen een tochtje te maken op de rug-aan-rug en moet zeggen dat dat "verdoeme" plezant is. Bekijks heb je trouwens ook voldoende. @Koen: je zou eens een verslagje voor het HPV boekje moeten schrijven over de bouw van deze fiets en je eerste ervaringen.

Plaats reactie