Ikke??? NeeeeeejePeter J schreef:
Je zit precies op hete kolen om een echte "maidentrip" te gaan maken
Rik - Strada 88
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Neen, geen bloemekes meerbicky schreef:Wordt dit een Rozen-Strada?
De sponsor heb ik "doorgegeven" aan Maarten, die binnenkort ook zijn nieuwe strada krijgt.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Hier het verhaaltje van mijn eerste rit:
Zondagmorgen 7u30: er is geen houden meer aan, ik MOET gewoon fietsen met dat ding! Fietskleren aan en wegwezen. Ik besluit om eerst maar langs het kanaal te rijden omdat dit grotendeels rechtdoor is en ik zo wat kan wennen aan de strada. Op het eerste zicht lijkt het goed vooruit te gaan en zonder ook maar een beetje te forceren rij ik zo'n 20km tot de weg is afgezet wegens wegenwerken. Ik stop even en pas de armsteunen een beetje aan. Maak ook even gebruik van de gelegenheid om op mijn tellertje te kijken en tot mijn verbazing zie ik een gemiddelde van 34,8km/u. Huh... wind vanachter zeker? Staat dat tellerke wel juist? Ik besluit om dezelfde weg terug te rijden om te zien of dat nog 's kan. De eerste kilometer doe ik het rustig aan want daar ligt veel vuil van de bomen op de weg en toen ik op reed voelde ik het achterwiel hier uitbreken en moest ik tegensturen. Daarna kom ik weer op de normale, comfortabele snelheid. Onderweg steek ik met gemak een groepje wielertoeristen voorbij, die kunnen hun ogen niet geloven. Na een kilometer of 5 duw ik 's even door, maar na enkele honderden meters laat ik de strada weer uitlopen omdat ik geen risico's wil nemen op mijn eerste rit. Later bleek dat ik toch al 50km/u had gehaald. Het is echt verbazend met welk gemak de strada aan die snelheid komt. Toen ik zo goed als thuis was stopte ik nog 's om mijn gemiddelde te bekijken: 34,5km/u. Het klopte dus toch allemaal.
Wat nu? Naar huis? Neeeeje, te veel fun, dus nog een stukje fietsen! Dan maar 's zien hoe het in de bochten zou gaan. Dat lukt al vrij aardig, maar ik doe het toch rustig aan. Na 69km kom ik thuis aan, met een totaal gemiddelde van 33,7km/u en bijlange nog niet moe eigenlijk maar toch maar besloten dat het nu genoeg was.
Eerste indruk?: man, man, wat een fietsje! Ondanks dat het voor mij geen prioriteit had kan ik het comfort toch zeer waarderen. Ook de snelheid lijkt op het eerste zicht hoger dan in de waw, en dat nog zonder kapje! Maar laat mij nu ook niet euforisch worden, want de echte snelheid ga ik pas kunnen testen op mijn woon-werkverkeer omdat ik dan beter kan vergelijken. Maar toch ben ik onder de indruk van de kwaliteiten van de strada. Als ik dat had geweten had ik hem misschien wel.... eerder gekocht!
Nog enkele aanvullingen: de armsteuntjes waren een waardevolle tip van strada-rijder Marc Quadflieg, waarvoor dank!
Ondanks dat de strada zo'n 5kg zwaarder is dan de waw heb ik in het bergop rijden nooit die indruk gehad. Sterker nog: ik heb het gevoel dat hij soepeler bergop rijdt.
Zondagmorgen 7u30: er is geen houden meer aan, ik MOET gewoon fietsen met dat ding! Fietskleren aan en wegwezen. Ik besluit om eerst maar langs het kanaal te rijden omdat dit grotendeels rechtdoor is en ik zo wat kan wennen aan de strada. Op het eerste zicht lijkt het goed vooruit te gaan en zonder ook maar een beetje te forceren rij ik zo'n 20km tot de weg is afgezet wegens wegenwerken. Ik stop even en pas de armsteunen een beetje aan. Maak ook even gebruik van de gelegenheid om op mijn tellertje te kijken en tot mijn verbazing zie ik een gemiddelde van 34,8km/u. Huh... wind vanachter zeker? Staat dat tellerke wel juist? Ik besluit om dezelfde weg terug te rijden om te zien of dat nog 's kan. De eerste kilometer doe ik het rustig aan want daar ligt veel vuil van de bomen op de weg en toen ik op reed voelde ik het achterwiel hier uitbreken en moest ik tegensturen. Daarna kom ik weer op de normale, comfortabele snelheid. Onderweg steek ik met gemak een groepje wielertoeristen voorbij, die kunnen hun ogen niet geloven. Na een kilometer of 5 duw ik 's even door, maar na enkele honderden meters laat ik de strada weer uitlopen omdat ik geen risico's wil nemen op mijn eerste rit. Later bleek dat ik toch al 50km/u had gehaald. Het is echt verbazend met welk gemak de strada aan die snelheid komt. Toen ik zo goed als thuis was stopte ik nog 's om mijn gemiddelde te bekijken: 34,5km/u. Het klopte dus toch allemaal.
Wat nu? Naar huis? Neeeeje, te veel fun, dus nog een stukje fietsen! Dan maar 's zien hoe het in de bochten zou gaan. Dat lukt al vrij aardig, maar ik doe het toch rustig aan. Na 69km kom ik thuis aan, met een totaal gemiddelde van 33,7km/u en bijlange nog niet moe eigenlijk maar toch maar besloten dat het nu genoeg was.
Eerste indruk?: man, man, wat een fietsje! Ondanks dat het voor mij geen prioriteit had kan ik het comfort toch zeer waarderen. Ook de snelheid lijkt op het eerste zicht hoger dan in de waw, en dat nog zonder kapje! Maar laat mij nu ook niet euforisch worden, want de echte snelheid ga ik pas kunnen testen op mijn woon-werkverkeer omdat ik dan beter kan vergelijken. Maar toch ben ik onder de indruk van de kwaliteiten van de strada. Als ik dat had geweten had ik hem misschien wel.... eerder gekocht!
Nog enkele aanvullingen: de armsteuntjes waren een waardevolle tip van strada-rijder Marc Quadflieg, waarvoor dank!
Ondanks dat de strada zo'n 5kg zwaarder is dan de waw heb ik in het bergop rijden nooit die indruk gehad. Sterker nog: ik heb het gevoel dat hij soepeler bergop rijdt.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Zou het niet kunnen dat de versmellingen van de strada beter zijn voor jou dan doe die op de waw zaten? Want nu de waw min of meer afgesteld staat haal ik toch zonder al te veel moeite een gemiddelde van 32,5km/h en wetende dat ik 7 rode lichten tegen kom waarvan min de helft op rood staan tegen dat ik er aan kom en de weg redelijk heuvel achtig is vind ik dat de waw toch behoorlijk snel is.
Maar alle ik wacht wel nog effen om te horen of je normale route nu vlotter is dan vroeger.
Maar alle ik wacht wel nog effen om te horen of je normale route nu vlotter is dan vroeger.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
-
- Junior
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:26
- Postcode: 4554al
- Fiets: Mango nr.7. Geel
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Rik van harte gefeliciteerd met de strada...vind dat samen met de mango een keuze voor na de alleweder:-)
Veel plezier ermee....maar dat zal wel lukken...!!
Veel plezier ermee....maar dat zal wel lukken...!!
Nu een mango gekocht gele nr.7 van velomobiel.nl nog. Die in orde gezet en e-assist in gezet omdat ik met mijn oude alleweder last had van mijn knieën tijdens de 2 bruggen naar werk.
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Trikelover zou het niet kunnen, dat uw benen 20 jaar jonger zijn
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
De nagel op de kop!Edje schreef:Trikelover zou het niet kunnen, dat uw benen 20 jaar jonger zijn
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
of is er hier misschien eerder sprake van de verwerkelijking van een oud spreekwoord : een nieuwe fiets rijdt altijd beter ! ?
van harte gegund hoor : velomobiel ze !
van harte gegund hoor : velomobiel ze !
Stop Fueling Around
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid!crash-quest-dummy schreef:of is er hier misschien eerder sprake van de verwerkelijking van een oud spreekwoord : een nieuwe fiets rijdt altijd beter ! ?
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- skywise
- lijstbeheerder velomobielen
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
- Postcode: 9220
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Hamme
- Velomobiel: WAW 011 & 558
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
En zijn er al fotookes? Want een filmke plakt niet zo gemakkelijk in de Grote Lijst
Skywise (WAW 558 & 011)
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
U vraagt wij draaien!skywise schreef:En zijn er al fotookes? Want een filmke plakt niet zo gemakkelijk in de Grote Lijst
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
Het verslag van mijn eerste 1.000km met de strada: http://www.rikkie-fotografie.be/72.htm
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: Rik - Strada 88
ivm het wiegen : wat is je trapfrequentie ?
hoe is de draaicirkel ivglm de WAW ?
hoe is de draaicirkel ivglm de WAW ?
Stop Fueling Around