miniboy word jowan

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#31 Bericht door Jowan »

allé ik west niet dat er toch nog zoveel liggers hier waren
dus nu en dan hier een tochtje organiseren dat moet toch lukken hé
als je om te beginnen al een groepje van een10 man bijeen krijgt dan zou dat al een goeie start zijn
anders vragen we een keer de mening van andere west vlamingen als ze dit ook zien zitten om een route uit te stippelen en iets op poten te zetten
Hier op het forum denk ik zo'n 20 tal (heb net eens vlug geteld en kwam aan 22). Via ligfietsclub Tijl zijn er wel nog een kleine 10 te bereiken.

Dus 30 tal liggers moet kunnen. Vraag is natuurlijk hoeveel er daarvan willen toeren?? Er zullen natuurlijk wel een aantal liggers van andere delen van Vlaanderen afkomen. Tis het proberen waard.

Vanaf volgend voorjaar???

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#32 Bericht door Jowan »

wouter schreef
en toeren in de westhoek (mijn geboortestreek) zie ik ook ferm zitten
dan moet ge zeker afkomen hé al was het maar om je moedertoale wa te onderhouden

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#33 Bericht door Luc Willaert »

T'is al begonnen. Vanaf volgend voorjaar toertochten West-Vlaanderen.

http://gentseliggers.net/forum/viewforu ... bc238fd7c8

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#34 Bericht door Jowan »

de ligfietsmicrobe heeft zich verder uitgezaait bij mij
begonnen met een goedkope speedliner en overgestapt naar de lagere
stinger en ondertussen weten we wel zeker dat het ligfietsen toch zal blijven deeluitmaken van mijn dagelijkse bezigheden,
heb ik besloten om ook in slechte en koudere dagen verder te kunnen fietsen ,en hoe kun je weerselementen het beste trotseren,juist met een velomobiel ,dus na lang wikken en wegen heb ik een versatil besteld
levering is voorzien eind januarie 2007 :lol: :lol:

groeten Johan

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#35 Bericht door Edje »

Allez dan zijn de versatiles blijkbaar verdubbeld deze week. :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#36 Bericht door swa »

Als ik dat hier de laatste tijd zowat bekijk, gaat het wel de goede kant uit met "het velomobielgebeuren" in ons landje!
Ik zou zeggen doe zo voort, met hoe meer we rondrijden, hoe normaler we worden voor 't andere volk. Alhoewel...

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#37 Bericht door Jowan »

Edje schreef:Allez dan zijn de versatiles blijkbaar verdubbeld deze week. :wink:
verdubbeld?ikweet nog maar van twee die er nu rijden plus volgend jaar een rood exemplaar dat maakt nog maar drie of kan ik nie tellen of heb ik iets gemist?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#38 Bericht door Wouter D »

tussen de regels lezen jongens, en vooral de berichten van spinnekopje goed bekijken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#39 Bericht door Patriek »

Miniboy,
jij bent ooit overgestapt van Speedliner op Stinger, iets waar ik alleen nog maar van droom. Zou het aub mogelijk zijn jouw ervaringen ivm de verschillen eens kort uit de doeken te doen ?
comfort
snelheid
handelbaarheid
stabiliteit
stadsverkeer
zichtbaarheid
toertochten (rallyes)
wielertoerisme ?
Alvast bedankt ...
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#40 Bericht door Jowan »

Hallo patriek

wel , de speedliner was een goeie opstapfiets om voor je zelf uit te maken of het liggen je wel ligt en om geen zotte uitgaven te doen heb ik deze fiets tweedehands voor 300 euro gekocht kwestie van geen geld weg te smijten,maar na een jaar wist ik het wel en wou ik meer
snelheid en comfort,de stinger heeft een veel lagere ligpositie =snelheidswinst ,maar ik vind dat het meer liggen ook meer comfort meebrengt kwa vering ,de speedlinger loopt veel harder ,handelbaarheid is beter ,stadsverkeer en zichtbaarheid ,wel ik moet toegeven dat ik een jaar het stadsverkeer gemeden heb tot ik de fiets goed beheerst maar ik moet zeggen wil je gezien worden moet je je ook laten zien want als je altijd braafjes achter de nooit onderhouden haagjes van bv rondepunten en afscheidingen van fietspaden rij word je niet gezien en heb wel eens prijs (ook ondervonden zelfs met de bukfiets,)dus sinds geruime tijd neem ik rondpunten op rijvak van de autos en alle stadsverkeer meng ik me tussen de wagens zodat ze me wel moeten zien ,aan alle reactie veeg ik mijn botten,ik ben het gewoon bue om van het fietspad gereden te worden;
wielertoerisme : stinger =ideale fiets je kan rondturen terwijl je amper 10 per uur rijd en wil je eens eenwielertoerist los rijden ,geen probleem

jammer voor mijn speedliner maar deze staat te verstoffen,hopelijk heb ik je hiermee wat overtuigd omtrent de stinger ,morgen doe ik weer een trip ermee van zowat een 100 km ,oja we zijn net terug van een ritje met onze tandem(buk)fiets amaai mijn achterwerk doet zeer ,liggen is een stuk zaliger hoor ,

allé laat maar iets weten

fietsgroeten, Johan

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#41 Bericht door Patriek »

Bedankt voor het uitgebreide antwoord ! De Speedliner is bij mij, net zoals bij jou, een bewuste goedkope opstap naar het ligfietsen. Toch beleef ik er veel plezier aan. Maar de LF-microbe verlangt naar meer ...
Nog eens bedankt !
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#42 Bericht door Duckjibepete »

miniboy schreef:Hallo patriek

jammer voor mijn speedliner maar deze staat te verstoffen,hopelijk heb ik je hiermee wat overtuigd omtrent de stinger ,morgen doe ik weer een trip ermee van zowat een 100 km ,oja we zijn net terug van een ritje met onze tandem(buk)fiets amaai mijn achterwerk doet zeer ,liggen is een stuk zaliger hoor ,

allé laat maar iets weten

fietsgroeten, Johan
Johan, we zijn een verzameling opstapfietsen aan het aanleggen binnen de gentseliggers. Dwz, fietsen die ten eerste budgetvriendelijk zijn, technisch volledig in orde, esthetisch heeft geen belang, mag gebruiksporen vertonen, maar hij moet makkelijk te berijden zijn. De bedoeling is dat deze fietsen binnen de gentseliggers blijven en doorverkocht worden. Iedereen weet de prijs van de verkochte fiets, en weet dat die persoon die vb na een jaar of twee jaar wegdoet en wat hij dus gaat kosten. We zijn begonnen met de M5 20/26 volgeveerd onderstuur. Die fiets heeft een waarde van 300-400 € dacht ik en is nu al aan de vierde eigenaar toe. De kinderligfietsen zullen als de kinderen die er nu mee rijden uitgegroeid zijn ook doorverkocht worden aan andere kinderen van de gentseliggers.
Ik wil hiermee maar zeggen dat je misschien je speedliner kan verkopen aan een geïnteresseerde binnen de gentseliggers... Denk dat het een ideale fiets is om aan bovenstaande vereisten te voldoen.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#43 Bericht door Jowan »

Je aanbod zal ik in overweging nemen
ik had zelf al gedacht om het fietsje eens te huur te zetten om zo ook
het liggen hier in de streek te promoten

word vervolgd

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#44 Bericht door marksje »

miniboy schreef:Je aanbod zal ik in overweging nemen
ik had zelf al gedacht om het fietsje eens te huur te zetten om zo ook
het liggen hier in de streek te promoten
word vervolgd
Mag ik daar eventueel al reklame voor maken ? Ken anders wel een paar mensen die daar zeker in zouden geïnteresseerd zijn zeker als ze daarvoor niet direkt naar Gent hoeven te bollen.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#45 Bericht door Jowan »

marksje schreef:
miniboy schreef:Je aanbod zal ik in overweging nemen
ik had zelf al gedacht om het fietsje eens te huur te zetten om zo ook
het liggen hier in de streek te promoten
word vervolgd
Mag ik daar eventueel al reklame voor maken ? Ken anders wel een paar mensen die daar zeker in zouden geïnteresseerd zijn zeker als ze daarvoor niet direkt naar Gent hoeven te bollen.
jazeker Marc ,als je geinterreseerden hebt stuur ze maar
binnenkort heb ik een eigen website en zal ik daarook wat reclame voor maken,alle beetjes helpen hé ,westvlaanderen mag ook eens wat meer ligfietsers tellen

Plaats reactie