Geert Dijstelbloem

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Riderpiloot
Neo Prof
Berichten: 167
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 23:01
Fiets: Optima Rider
Locatie: Helmond (nl)
Contacteer:

Geert Dijstelbloem

#1 Bericht door Riderpiloot »

Ik heb dit forum sinds kort leren kennen via Johan Clerx die mij op dit forum atent maakte. Bij deze zal ik dan ook wat meer informatie over mezelf schrijven. Ik ben dus Geert Dijstelbloem en geboren op 5 maart 1961 in Nuenen (NL). In 1997 zijn we verhuisd naar Helmond (NL). Zoals de naam al doet vermoeden rijdt ik dus op een Optima Rider. Ik heb altijd graag gefietst en heb tot enkele jaren terug ook veel rondgefietst op een ATB door de Brabantse Bossen. Helaas had ik wel eens last van wat evenwichtproblemen zodat valpartijen regelmatig aan de orde waren. Ik moest het fietsen helaas opgeven. De evenwichtstoornissen werden te hevig om nog veilig te gaan fietsen. Ik belande zo ook voor een langere periode in het ziekenhuis waar ik een flinke klap heb gekregen wat betreft evenwichtproblemen. Weer thuis wou ik erg graag toch weer gaan fietsen en ik trof mijn neef ook wel eens, hij heeft een CC Rider en vroeg of zoiets niets voor mij was. Ik heb toen op internet gezocht naar een model dat voor mij betaalbaar was en dat mij ook aanstond. De Optima Rider kwam er voor mij als gunstige fiets uit. Ik heb een Rider gehuurd voor een dag en heb met een groep een tochtje gemaakt van dik 40km. Dit was mijn eerste ervaring op een ligfietsdriewieler en ik was meteen verkocht, ik wil ook zo,n fiets. Het geluk bleef bij me want ik vond een hele mooie 2de handse Rider en deze heb ik ook aangeschaft. In het begin viel me het ligfietsen ook tegen want ik had er teveel van verwacht maar na een paar weken kreeg ik ook weer meer kracht in de benen en het fietsen ging me steeds beter af. Ik ben nogal een muggenzifter op fietsgebeid en begon al snel plannen te maken om de Rider beter te maken. De trommelremmen vond ik niet geweldig en die werden al rap vervangen door hydraulische schijfremmen. Na 6000km was de aandrijflijn toch naar mijn gevoel aan vervanging toe. Ik had ondertussen ook slechte ervaring met de 3 x 7 naaf en deze was al eens compleet vervangen binnen de garantie die oeverigens prima is gegaan. De vervangen naaf kreeg ook weer problemen en ik baalde daar behoorlijk van. Ik heb het hele achterwiel vervangen door een 24 spaaks XARP wiel met schijfrem en een 9speed pignon. Ook het enkele voorblad werd vervangen door een tripleblad dus ook de voorpijp is toen vervangen. De besturing is gemodificeerd door veel betere kogelkoppelingen te gebruiken. Ik kan de Rider binnen 10 minuten voorzien van een staartpunt maar rijdt hoofdzakelijk met de bagagedrager waar twee oude fietstassen aanhangen voor het nodige mee te nemen. Ligfietsen doe ik sinds 1 oktober 2003. Ook mijn oudste zoon heb ik gek gemaakt van ligfietsen maar hij wou een lowracer en koos voor een zelfbouw Zephyr. daar fietst hij nu nog op rond en heel soms koerst hij wel eens met me mee. Mijn vrouw heeft een whiplash en heeft sindsdien ook niet meer fatsoenlijk kunnen fietsen. Ik heb voor haar een Oke-Ja aangeschaft en wonderbaarlijk genoeg fietst ze daar zonder pijn wel op dus dat is mooi. Mijn jongste zoon probeert wel eens een ligger uit maar wil er nog niet echt aan beginnen. Wij hebben al wat liggers gehad. Een Sinner Comfort met wat opknapwerk maar ik vond dat zelf geen fijne driewieler. Een Corsa trike die we als opknapfiets kochten ligt nu nog geheel uit elkaar en wacht op een restauratie. De jongste zoon heeft heel even een CC Gimick gehad. Ook heb ik zelf wat projecten gebouwd zoals een hele mooie trike. Deze was bedoeld voor mijn vrouw in de hoop dat ze daarop prima zou kunnen fietsen. Nou, niet dus maar mijn oudste zoon vond het een prachttrike en wou de fiets wel hebben. Ik heb de trike met pijn in het hart verkocht. Ook een lowracer heb ik nog gebouwd van ovale pijp en deze liep heel fijn en erg licht, ook wat het gewicht betreft (11kg) een fijne fiets. Ook deze is verkocht om het volgende project te kunnen financieren. Er staat nog een tandemtrike in de planning en ook een trike met tilting steeringsystem staat in de planning. Het onderhoud aan de fietsen dan doe ik zelf en vind het leuk om dat te doen. Ik heb thuis geen grote werkplaats maar kan eventueel bij miojn baas ook terecht om te hobbyen. Ook geef ik vaak informatie aan minder valide mensen omdat ik daar regelmatig mee in contact kom. Zo gebeurt het ook vaak dat ik deze mensen help bij de aanschaf van een ligfiets en ook dan met deze mensen ga fietsen. De mensen die ik zo weer aan het fietsen heb gekregen zijn me tot op de dag nog steeds dankbaar. Ik help graag de medeligger maar ook andere mensen. Ik hoop daarom ook dat ik een positief steentje bij kan dragen aan dit forum.
Laatst gewijzigd door Riderpiloot op zo 16 okt 2005, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Geert welgekomen, weer een triker bij :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Riderpiloot
Neo Prof
Berichten: 167
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 23:01
Fiets: Optima Rider
Locatie: Helmond (nl)
Contacteer:

#3 Bericht door Riderpiloot »

Wie weet, mocht er wat in de buurt zijn dan is de kans wel aanwezig dat ik wel eens meerijd met een tocht. Wedstrijden dat laat ik nog even wachten want dan moet ik toch echt weer meer gaan trainen. Ik fiets wel eens naar Belgie maar ga niet echt ver de grens over. Meestal richting Hamond, Neerpelt, Achel of vanuit limburg via Weert naar Molenbeersel.

Gebruikersavatar
Riderpiloot
Neo Prof
Berichten: 167
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 23:01
Fiets: Optima Rider
Locatie: Helmond (nl)
Contacteer:

#4 Bericht door Riderpiloot »

Toch een even proberen of mij dat ook lukt.
Afbeelding[/img].
Ja hoor dankzij Edje weet ik het nu beter te doen :lol: Nogmaals, Edje bedankt.

Gebruikersavatar
Riderpiloot
Neo Prof
Berichten: 167
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 23:01
Fiets: Optima Rider
Locatie: Helmond (nl)
Contacteer:

#5 Bericht door Riderpiloot »

Je kan langs vele kanalen goed fietsen, en vanuit Maastricht is het goed te doen. Ik zie dat Johan zijn hand niet omdraait voor een wat langere tocht en Johan weet nu ook waar ik woon. Laat wel even weten als je deze kant uitkomt dan zorg ik dat de koffie klaar staat met een punt vlaai :wink: Ik fiets ook wel eens naar Roermond, Sittard en Maastricht maar het tempo ligt dan niet zo hoog omdat ik graag geniet van de omgeving maar ook om het dan langer vol te houden. Jammer dat de dagen weer aan het korten zijn maar we hebben nu toch nog dik 12 uur daglicht. Misschien een idee om eens ergens een treffen te maken?
Voor wie het wil weten, Geert Dijstelbloem is de echte naam.

Plaats reactie