DY
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
beter één waw in de hand dan tien in de lucht... nee zot... dan géén hand
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Mijn WAW 007 is nu nog sneller en mooier geworden. Onlangs reed iemand tegen mijn WAW aan. Gevolg: een heel ernstige deuk in de staart. De beste en goedkoopste manier om te herstellen: nieuwe staart.
Dus Dries opgetrommeld om een nieuwe staart te maken, eentje zonder kofferdekseltje. Ondertussen tevens door Dries wielkapjes laten maken en terzelfde tijd laten spuiten met mijn nieuwe staart. Nu ziet mijn WAW er nog strakker uit.
Verder heb ik Dries nog enkele zaken gevraagd: kortere spiegels, een tussenschot in de neus zodat ik daar nuttige bagageruimte heb. In mijn kap (vizier) zit nu een alu-buis waar mijn bel, hartslagmeter en gps op kunnen worden gemonteerd. Maar waar ik het meest tevreden over ben is dat Dries mijn kettinglijn heeft geoptimaliseerd. Weg met alle kettingbuizen en nu zit de ketting in één lijn en loopt lekker.
Resultaat van de testrit: schitterende snelheid- en rendementswinst.
Dus Dries opgetrommeld om een nieuwe staart te maken, eentje zonder kofferdekseltje. Ondertussen tevens door Dries wielkapjes laten maken en terzelfde tijd laten spuiten met mijn nieuwe staart. Nu ziet mijn WAW er nog strakker uit.
Verder heb ik Dries nog enkele zaken gevraagd: kortere spiegels, een tussenschot in de neus zodat ik daar nuttige bagageruimte heb. In mijn kap (vizier) zit nu een alu-buis waar mijn bel, hartslagmeter en gps op kunnen worden gemonteerd. Maar waar ik het meest tevreden over ben is dat Dries mijn kettinglijn heeft geoptimaliseerd. Weg met alle kettingbuizen en nu zit de ketting in één lijn en loopt lekker.
Resultaat van de testrit: schitterende snelheid- en rendementswinst.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- Trobken
- Neo Prof
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
- Postcode: 9140
- Locatie: Temse (Temst)
- Contacteer:
kettingrol
Danny,
'k heb afgelopen tijd ook al zitten sakkeren over m'n kettingloop in de Waw...
Zo echt stukken beter met die -in totaal- 5 kettingrollekes?
'k heb afgelopen tijd ook al zitten sakkeren over m'n kettingloop in de Waw...
Zo echt stukken beter met die -in totaal- 5 kettingrollekes?
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Inderdaad Hans, die kettinglijn is een stuk soepeler. Enige nadeel: veel meer ketting schoonmaken en smeren en soms wat vet aan je broek of been. Waar ik wilde alle kettingbuizen verbannen. Een typisch Belgische beslissing: HET COMPROMIS.
@ Bakker: ik kom er aan voor die elfstedentocht. Kan wel met de lowracer zijn!!!!
@ Bakker: ik kom er aan voor die elfstedentocht. Kan wel met de lowracer zijn!!!!
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
-
- Neo Prof
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
- Postcode: 2180
- Locatie: Ekeren
- Contacteer:
DY, heb je is een mailtje gestuurd, maar geen respons.. De vraag was hoe 't met je collega was, die mijn M5 kocht. Nog steeds erg tevreden hoop ik?DY schreef:Inderdaad Hans, die kettinglijn is een stuk soepeler. Enige nadeel: veel meer ketting schoonmaken en smeren en soms wat vet aan je broek of been. Waar ik wilde alle kettingbuizen verbannen. Een typisch Belgische beslissing: HET COMPROMIS.
@ Bakker: ik kom er aan voor die elfstedentocht. Kan wel met de lowracer zijn!!!!
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
In bijlage zie je mijn nieuwe aanwinst in de neus; extra bergruimte komt altijd van pas.
Voor de rest: iets waar jullie lang hebben moeten op wachten en waaraan voorzitter mij vandaag heeft herinnerd:
Een dik jaar geleden reed ik mee met de oliebollentocht, in die tijd nog met mijn Cabbike. Frederik Vandewalle en Ward Demeyer reden immers ook mee met hun WAW. Toen zat het al in mijn achterhoofd om mijn cabbike aan de kant te zetten voor iets dat beter "past" bij mij.
Die oliebollentocht gaf de doorslag. Enkele dagen later stond bij mij thuis al een WAW om te testen. Het was volop kerstvakantie dus ... veel tijd om te testen. En dit was voor mij beslist ..... het wordt een WAW. Enige opmerking: de verlichting die er opstak was te zwak voor mijn pendeltraject. Er zat een licht helemaal vooraan in de neus.
Op dinsdagmorgen reed ik met deze WAW naar mijn werk. Op vijf minuutjes van mijn huis reed ik met serieuze snelheid lichtjes bergaf en op een bepaald punt stopt de straatverlichting. Resultaat: verder rijden zonder te zien en plots draai ik en de WAW ongeveer een 100 °. Ik was in een dijk gesukkeld en duwen tegen het kapje was tevergeefs was de WAW zat geklemd tussen de dijkwanden. Geen kat die daar voorbij komt en het water komt lichtjes de WAW binnen. Gelukkig had ik mijn mobieltje mee en kon ik mijn vrouw opbellen die mij zo spoedig als mogelijk is komen "redden".
Moraal van het verhaal... meer licht en vanaf nu heb ik altijd vuurpijlen bij me in mijn WAW.
Voor de rest: iets waar jullie lang hebben moeten op wachten en waaraan voorzitter mij vandaag heeft herinnerd:
Een dik jaar geleden reed ik mee met de oliebollentocht, in die tijd nog met mijn Cabbike. Frederik Vandewalle en Ward Demeyer reden immers ook mee met hun WAW. Toen zat het al in mijn achterhoofd om mijn cabbike aan de kant te zetten voor iets dat beter "past" bij mij.
Die oliebollentocht gaf de doorslag. Enkele dagen later stond bij mij thuis al een WAW om te testen. Het was volop kerstvakantie dus ... veel tijd om te testen. En dit was voor mij beslist ..... het wordt een WAW. Enige opmerking: de verlichting die er opstak was te zwak voor mijn pendeltraject. Er zat een licht helemaal vooraan in de neus.
Op dinsdagmorgen reed ik met deze WAW naar mijn werk. Op vijf minuutjes van mijn huis reed ik met serieuze snelheid lichtjes bergaf en op een bepaald punt stopt de straatverlichting. Resultaat: verder rijden zonder te zien en plots draai ik en de WAW ongeveer een 100 °. Ik was in een dijk gesukkeld en duwen tegen het kapje was tevergeefs was de WAW zat geklemd tussen de dijkwanden. Geen kat die daar voorbij komt en het water komt lichtjes de WAW binnen. Gelukkig had ik mijn mobieltje mee en kon ik mijn vrouw opbellen die mij zo spoedig als mogelijk is komen "redden".
Moraal van het verhaal... meer licht en vanaf nu heb ik altijd vuurpijlen bij me in mijn WAW.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- fred101060
- kmvreter v/d maand
- Berichten: 268
- Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
- Locatie: purmerend
- Contacteer:
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
zal zorgen woor ijsblokjes Johan tegen dat de tour bijna geredenis kan je ook je gezicht verfrissen omdat ijs gesmoltenis en als de tour dan eindigd in Geraardbergen kan je daar de kleine visjes nog redden en in de neus laten zwemmen, MULTIfuntioneel knap werk DY
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen