Pagina 3 van 7

Geplaatst: ma 22 mar 2010, 16:14
door PatRecumbent
Op dit moment ben ik nog aan het knutselen aan de Go-One, zonder mij op te jagen. Dat is een mooie afwisseling met het hectisch leven in de week. Ik houd jullie op de hoogte.

Ik zal tussendoor wat foto's posten, zeker die van de verlichting. Dat moet de laatste twijfelaars voor LEDs overtuigen :twisted:

Geplaatst: ma 22 mar 2010, 18:04
door dirk65
Ik ben in elk geval benieuwd naar de verlichting. Ik heb mijn ongeval te wijten aan het feit dat ik verblind werd door de grote lichten van een tegenligger in combinatie met misschien een te zwakke led-lamp (3watt luxeon). Mijn nieuwe zal in elk geval uitgerust zijn met een overvloed aan licht en minstens één verstraler om terug te schijnen als er nog eens iemand het nodig vindt om zijn grote lichten aan te steken als er een fiets aankomt.

Geplaatst: vr 26 mar 2010, 20:41
door PatRecumbent
Ik installeer nu CREE XP-G R5 LEDs die ik bij www.leds.de besteld heb. Deze LEDs geven tot 340 lumen bij 1A. Mits ze goed thermisch te bevestigen kan je er kortstondig een stroom van 1,4A doorsturen. Ik combineer deze LEDs met LEDIL lensjes. Zo maak ik een LED voor een fijne lichtbundel rechtdoor en een LED links en een LED rechts. De laatste twee met een eliptische bundel om de weg voor de Go-One goed te verlichten. Ik moet deze LEDs nog definitief bevestigen.

Achteraan het ik een Luxeon K2 rode LED gecombineerd met een LEDIL 180° lens. Iedereen die een beetje achter de velomobiel zit kan dit licht zien.

Het is dus wel wat knutselen. Als ik resultaat heb zorg ik voor een paar foto's.

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 13:46
door dirk65
Als koplamp heb ik deze besteld:http://www.optitune.nl/koplamp-fire-zwa ... 11308.html Voor de achterlicht/knipperlichten heb ik deze gekocht. http://www.louis.de/_20870da5cc8df4731f ... r=10033923. Niet goedkoop want de prijs is per stuk, maar dan heb je er gelijk een remlicht bij.
't Valt misschien een beetje op maar ik heb een beetje schrik gekregen in het donker zonder een zee van licht ;-)

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 16:15
door Jan.E
Dirk, ik wil u niet ontmoedigen, maar in die koplamp zitten twee h3, 12v, 55W lampjes. Gij gaat een serieuze batterij nodig hebben. Dat ledlampje is enkel het parkeerlicht. :wink:

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 17:15
door dirk65
Inderdaad, maar dat gewoon licht is te vervangen door een HID conversiekit van 24W. Het groot licht blijft halogeen, dat dient enkel om automobilisten te verblinden die het nodig vinden om hetzelfde bij mij te doen. Wat batterijen betreft, dat valt wel mee, éénmaal 12Ah en éénmaal 20Ah LiFePo... Ik rij nl met een Crystalyte elektrische ondersteuning. Sinds mijn voorval heb ik zo'n beetje mijn bekomst van LED om serieus de weg te verlichten.

Geplaatst: di 06 jul 2010, 22:03
door PatRecumbent
Door veel te veel buitenland, o.a. door die Ijslandse vulkaan, en een druk programma hier te lande heeft het langer geduurd dan voorzien. Maar het einde is in zicht.

Vanavond heb ik de voorruit in de Go-One gelijmd. Dit is één van de laatste af te werken punten. Met wat geluk kan ik dit weekend rijden.

Geplaatst: wo 07 jul 2010, 6:42
door Pleeboy
FOTOS!! :wink: =D>

Geplaatst: wo 07 jul 2010, 8:11
door Almereweder
PatRecumbent schreef:Vanavond heb ik de voorruit in de Go-One gelijmd. Dit is één van de laatste af te werken punten. Met wat geluk kan ik dit weekend rijden.
Geniet ervan :D Is een prachtige machine, zo een Go-one Evolution :!:

Re: Go-One Evolution

Geplaatst: ma 23 aug 2010, 19:27
door PatRecumbent
Ondertussen staan er meer dan 700 km op de teller. Vandaag de eerste keer met regen en veel wind gereden. De regen zorgt voor niet zo'n goed zicht op de weg zeker als je onder een lantaarnpaal doorrijdt of een wagen met lichten kruist. De terugrit naar huis ging gepaard met veel wind. Tegenwind voel je niet maar zijwind speelt wel wat met de Go-One Evo. Dus is het opletten geblazen.

Re: Go-One Evolution

Geplaatst: di 24 aug 2010, 9:03
door Vital
FOTOOOOOOOS!!!! =P~

Re: Go-One Evolution

Geplaatst: di 24 aug 2010, 13:01
door BartC
Groot gelijk vital, en niet alleen foto's, maar we willen dat ding ook eens live kunnen bewonderen natuurlijk...

Re: Go-One Evolution

Geplaatst: di 24 aug 2010, 17:03
door PatRecumbent
Ik rij elke dag dat ik met de fiets werken ga zowel 's morgens als 's avonds door Halen. Dus BartC, iets vroeger opstaan, want 't is 's morgens omstreeks 6u30 dat ik van Zelem kom en verder rij langs Keldermans of 's avonds (geen vast tijdstip) de grote baan in de gaten houden want dan rij ik bijna tot aan de opritten van de A2 om dan het fietspad richting Halve Maan te nemen.

De foto's komen. Ik zal ze via Picasa ter beschikking stellen.

Re: Go-One Evolution

Geplaatst: di 24 aug 2010, 18:04
door genieters
wens u veel genot met u nieuw machien.
Vraag mij af wat het verschil tussen de waw en de go - on evo.
Veel info vind ik er niet over.

Re: Go-One Evolution

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 19:53
door PatRecumbent
Ik ken enkel de Go-One Evo goed en kan enkele karakteristieken en op het zicht duidelijke verschillen geven. Bieden hebben ze een zelfdragend chassis. De Evo is gebouwd uit glasvezel (?, moet ik navragen) versterkte epoxy terwijl de WAW gemaakt is uit koolstofvezel en aramidevezel. De Evo weegt 32 kg en de WAW slechts 24 kg. Dat verschil in gewicht kan bij het klimmen uitmaken. Op vlakke weg voel je dat verschil enkel bij vertrekken. Eenmaal op snelheid speelt de luchtweerstand. Deze is heel laag bij de Evo. De wind van gisteren en eergisteren voelde ik niet op kop, maar wel opzij. Waarschijnlijk is de WAW minder gevoelig voor zijwinden.

De Evo is volledig gesloten en heeft daarom de luchthapper vooraan nodig. Optioneel is er nog een ventilator voor in de vloer te verkrijgen. Voor een zweter als ik is die wel nodig als de snelheid laag is en de inspanning hoog (klimwerk). Anders dampen de ruiten aan. Voor het betere weer kan je wel een softtop (optie) gebruiken of zonder dak rijden. Ik weet niet hoe dat in de WAW zit als je er gesloten mee rijdt.

Volgens de website beschikt de WAW over heel wat bagageruimte. In de Evo heb je bergruimte achter je hoofd (30l) en je kan iets aan weerszijden van het stoeltje plaatsen. Links en rechts van het achterwiel kan nu niets staan.