Allewedertje - Stradaatje

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#31 Bericht door marn »

allewedertje schreef:
marn schreef:De rits hangt wel handiger op die manier (volledig horizontaal) Maar waar/hoe hang je het vast? gewoon met de riempjes die er bij zijn?
Sorry, las je vraag nu pas :oops: : de tasjes hangen met een soort van gaasstof aan elkaar, die je over de zit hangt (onder je zitmatje), zo heb ik het ook gedaan. Dus eiglijk op dezelfde manier zoals je op de meeste fotoos ziet waar ze dan hoger hangen.
Of ik ze zo laat hangen, weet ik nog niet. Ik moet nog verzinnen hoe ik drinkflessen mee moet nemen en die horizontaal vervoeren lijkt me niet erg praktisch. De ervaring zal het vast wel leren :P

Tihamér
ik heb die tassen ook, daarmee, maar krijg ze niet goed vast aan het zadel op die manier. Misschien heb ik die riempjes ingekort toen ik ze gekocht heb, weet het niet meer. Je kan ze in elk geval makkelijk afnemen als je de fiets even moet parkeren.

Betreft drank:
ik heb ooit zo een drinkrugzak(lafuma) kunnen op de kop tikken tegen spotprijs. Dat baxterachtig ding met darm eruitgehaald, kan je perfect ophangen in die soloracer tassen. Bij asadventure kan je die baxters met slang los kopen. Gaat van halve liter tot 3 liter. Je verliest dan wel een hoop ruimte van de niet al te grote tassen.
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#32 Bericht door Wouter D »

camelbag met andere woorden :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#33 Bericht door marn »

spruitje schreef:camelbag met andere woorden :-)
kwestie van geen merknaam te noemen, moeha
camelbag kost het dubbele
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
HiGhtAn
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 13:51
Postcode: 9000
Fiets: M5 Blueglide By Speedliner
Locatie: gent
Contacteer:

#34 Bericht door HiGhtAn »

aah zo'n camelbag is ideaal om de afwas mee te doen.
nog maar 5 keer gevallen
nee 6 keer tramsporen+regen+werken st-pt-station
7 keer dus tramsporen+lichtjes zwaar beschonken
nr 8 poging persoonlijk snelheidsrecord frontale botsing met een dikke vlieg door zware klap controle verloren in de berm beland

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#35 Bericht door quattrovelootje »

marn schreef:Betreft drank: ik heb ooit zo een drinkrugzak(lafuma) kunnen op de kop tikken tegen spotprijs. Dat baxterachtig ding met darm eruitgehaald, kan je perfect ophangen in die soloracer tassen. Bij asadventure kan je die baxters met slang los kopen. Gaat van halve liter tot 3 liter. Je verliest dan wel een hoop ruimte van de niet al te grote tassen.
Ik heb het niet zo op die hangzakken voor drank, geef mij maar de traditionele drinkflessen. Trouwens, er bestaan ook drinkslangen die je zo op plastic flessen kunt monteren.

Ga toch maar gewoon bidonhouders laten installeren, alleen nog eens goed uitpluizen waar precies.

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#36 Bericht door Jef »

Er bestaan drinkbushouders die je zonder bouten oid aan een buis kan vastmaken. mss op uw stuurstang, lijkt mij nogal lang en zeer recht. En dan zie je of ze lekt of niet :wink:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

jonathan

#37 Bericht door jonathan »

allewedertje schreef:
marn schreef:Betreft drank: ik heb ooit zo een drinkrugzak(lafuma) kunnen op de kop tikken tegen spotprijs. Dat baxterachtig ding met darm eruitgehaald, kan je perfect ophangen in die soloracer tassen. Bij asadventure kan je die baxters met slang los kopen. Gaat van halve liter tot 3 liter. Je verliest dan wel een hoop ruimte van de niet al te grote tassen.
Ik heb het niet zo op die hangzakken voor drank, geef mij maar de traditionele drinkflessen. Trouwens, er bestaan ook drinkslangen die je zo op plastic flessen kunt monteren.

Ga toch maar gewoon bidonhouders laten installeren, alleen nog eens goed uitpluizen waar precies.

Tihamér
kan je zo plaatsen: werkt perfect

Afbeelding

gewoon in de buitenste flens van je zitje boren

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#38 Bericht door quattrovelootje »

jonathan schreef:kan je zo plaatsen: werkt perfect, gewoon in de buitenste flens van je zitje boren
Awel, daar had ik ook al gedacht. Ik weet echter niet of jouw zitje hetzelfde is als het mijne, dat van mij heeft echter van die dubbele ribbels in de lengte. Daarin boren en iets aan ophangen komt volgens mij niet echt goed ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#39 Bericht door marn »

ik denk dat je beter boort in het enkele gedeelte, zijkant van zitje.
dus drinkbus met voorkant naar beneden gericht
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#40 Bericht door quattrovelootje »

marn schreef:ik denk dat je beter boort in het enkele gedeelte, zijkant van zitje
Heb ik ook al aan gedacht, maar voel je de boutjes dan niet door je zitkussen ???

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#41 Bericht door marn »

bij de hoofdsteun zitten die er ook door, totaal geen last van.
Misschien dat je het bij de zijkant wat makkelijker voelt. maar denk niet dat je er last gaat van hebben
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#42 Bericht door Wouter D »

op de roets zitten die door mijn stoel en in heb een dunner kussen omdat de stoel wat op het kleinst is voor me, en zelfs daardoor voel ik die boutjes niet.

en indien je er toch zo weinig mogelijk wil van voelen, gebruik je boutjes met een conische kop, (schuine kop) in een rondel van één of twee maten groter, dan steekt dat boutje bijna niet meer uit. maar ik heb gewone inbusboutjes en geen last
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#43 Bericht door Jan.E »

Die bouten met ronde kop noemen slotbouten.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#44 Bericht door Wouter D »

neen jan, ik had het over een bout met verzonken kop

dit is een slotbout
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#45 Bericht door quattrovelootje »

Ik heb vandaag het 70mm kettingwiel ontvangen en op de Raptobike gemonteerd, en dat blijkt prima te gaan. Geen torque steering-verschijnselen, alleen maakt het wieltje redelijk veel lawaai. Dat komt omdat het bijgeleverde alu rondelletje dat tussen de 2 rollementen zit, niet op de 10mm bout past, het is te klein. Niet veel, maar het gaat gewoonweg niet over de bout. Ik heb het voorlopig opgelost door 2 rondellen tussen de rollementen te stoppen. Het kettingwieltje draait nu wel vlot, maar omdat de 2 rondellen weer iets dikker zijn dan het originele alu rondelleke, heeft het wieltje een beetje laterale speling waardoor het wat lawaaierig is.

Heb al een mailtje naar Arnold gestuurd met de vraag om een alu rondel op te sturen die wél op de bout past ....

Tihamér -700 km's and counting :P ....
i ride my bikes to ride my bikes

Plaats reactie