Even voorstellen, een "mooi-weerligger"

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Even voorstellen, een "mooi-weerligger"

#1 Bericht door Peter J »

Hallo iedereen,

Bij deze vind ik het tijd worden me even serieus voor te stellen, ben al actief op het forum sinds mijn account geactiveerd werd een paar dagen terug maar nu dus es effe voorstellen :wink:
Mijn nickname slaat gewoon op mijn echte naam, Peter J(ast) en nu kan ik me al voorstellen dat sommigen onder jullie hier al grapjes gaan maken over mijn familienaam, no problem, ik ben namelijk geen Belg, dat verklaart misschien veel, ben weliswaar geboren in Mechelen een goede 51 jaar geleden maar heb wel mijn oorspronkelijke Oostenrijkse nationaliteit behouden :lol: :lol:
Ik ben gescheiden in 2002 , uit mijn huwelijk zijn 2 spruiten voortgekomen, nu 23 en 22 jaar jong, zij wonen in Limburg bij hun moeder en de jongste brengt mij regelmatig een bezoekje, van de oudste hoor ik weinig of niets, that's life... :( :( :?
Tijdens de weekendjes met mijn jongste (Steven) kwam ik erachter dat hij graag fietste, dus gingen we fietsen van zodra het weer het toeliet, één probleem echter, na een 20-tal km kreeg ik last van nek-, schouder-, rug- en zadelpijn... echt bevorderlijk is dit dus niet om aangename momenten door te brengen met je zoon en te proberen de band weer op te bouwen die verloren gegaan is ten gevolge van de toenmalige huwelijksproblemen (die tot een scheiding geleid hebben)...
Dus, op een dag ergens in juni aan mijn zoon gevraagd of hij het zag zitten es met een ligfiets te gaan rijden, en ja, hij was wild enthousiast \:D/
Zo gezegd, zo gedaan, een afspraak gemaakt bij Tim Biesemans in Kapellen en op een zaterdag (met heel mooi weer) staan we samen voor 2 Optima Dolphin's om onze eerste meters af te leggen als "ligfietsers"
Steven deed de eerste pogingen om te vertrekken en na een paar minuten snort hij al heerlijk rond :lol: :lol: \:D/ \:D/
Voor mij is het een beetje een ander verhaal, als ik ga zitten op dit vreemde vehikel krijg ik plankenkoorts en word nerveus... het duurt een tijdje eer ik erin slaag recht te blijven en te rijden...
Uiteindelijk gaan we er dan toch vandoor om een tochtje te gaan maken via het fietsroutenetwerk daar in de buurt, de eerste kilometers lijkt het wel alsof ik gedronken heb, ik ben niet in staat rechtdoor te rijden :roll:
Op een gegeven moment rijd ik verkeerd (mis een richtingaanwijzer van het netwerk) maar gelukkig, aan het einde van de doodlopende straat is er een mooie ronde aangelegd... ik begin de bocht te nemen, het lukt me niet echt, ik kom in het gras terecht, Steven die achter me rijdt schiet in een lach, ik begin ook te lachen en... daar lig ik, languit in het gras. Steven komt niet bij van het lachen (kan me wel iets voorstellen bij het zicht dat hij had) en ik ook niet... Geen pijn, geen stukken, da's het belangrijkste, dus, vooruit met de geit....
We hebben die dag een tocht gemaakt van goeie 45 km zonder verdere noemenswaardige problemen en ons heel goed geamuseerd :wink:
Voor mij was het gegeven van zolang te fietsen zonder enige last van welke pijn dan ook echt formidabel, ik was een beetje moe maar dat was het dan ook, een fantastische dag, voor herhaling vatbaar.
Toen ben ik het internet gaan afschuimen op zoek naar info over alles wat met ligfietsen te maken had en zo kwam ik trikes tegen, dat leek me nog leuker dan een gewone ligfiets, dus... ééntje huren \:D/ \:D/
Naar Tim gemaild, geen antwoord... blijkt die te stoppen met zijn zaak :(
Dan maar op zoek naar een andere ligfietszaak, zo kom ik terecht bij Manu van de ligfiets Antwerpen, daar huur ik een HP Scorpion voor een week.
Wel... ik kan die week moeilijk correct beschrijven, ik voelde me als een klein kind dat een reusachtig cadeau had gekregen van de Sint, ik heb me geamuseerd tijdens die week, te gek voor woorden :lol: :lol: :lol:
Bijna 400 km afgelegd, donderdag meegereden met de schoolfietstocht van de jongste dochter van mijn vriendin, gewoon een week FUN met grote letters, Steven reed die donderdag trouwens ook mee met een gehuurde Challenge Seiran 24*24.
Ik heb ook een poging ondernomen om te rijden met die Seiran maar dat was hopeloos, het lukte me gewoon niet om hiermee te vertrekken en toen het me dan uiteindelijk wel lukte zwalpte ik over de weg.... gewoon niet te doen :-$ :-$
Na deze ervaring stond één zaak als een paal boven water, ooit zou ik met een ligfiets rijden en liever vroeg dan laat...
Het toeval wil dat op 11/07 het bedrijf HP Velotechnik een opendeurdag organiseert in Kriftel, een voorstad van Frankfurt. Daar er in het gamma van HP een aantal modellen zitten die me echt wel aanspreken wil ik hier absoluut naartoe [-o< #-o
Ik werk bij een autoverhuurbedrijf en daar moeten wel eens auto's teruggebracht worden naar hun standplaats als ze achtergelaten worden in het buitenland, dus, de vraag gesteld, en, er was een wagen die terug moest naar Frankfurt, hèhè, da's geluk hebben, zo spaar ik de kosten uit die ik anders zou hebben met mijn privé-voertuig :lol:
Over het bezoek aan HP kan ik kort zijn, een fantastische dag, getest dat het een lieve lust was \:D/ \:D/ \:D/ en tot de vaststelling gekomen dat er 2 modellen zijn die mij zouden kunnen bekoren, met name de Scorpion FS of de Streetmachine GTe...
Uiteindelijk heb ik eind juli de knoop doorgehakt en een bestelling geplaatst bij A-Bikes in Leuven... en het is een Streetmachine GTe geworden in de kleur "dormant apple green"
Op 28/09, jaja, een zondag, ben ik mijn Streetmachine GTe gaan ophalen, blij als een klein kind en met dank aan Roel van A-Bikes dat hij zijn zondag gedeeltelijk opgeofferd heeft om mij de kans te geven mijn fiets zo snel mogelijk in gebruik te kunnen nemen =D> =D> :wink:
Ondertussen heb ik al meer dan 500 km gereden en ben ik absoluut tevreden met mijn keuze :lol:
Zo, dit was het... ik weet het, een veel te lang epistel, maar mijn Streetmachine maakt mij lyrisch... ik kan er niet over zwijgen :P :P :P
Groeten en tot ergens "on the road"

Peter J

PS: foto's volgen later...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#2 Bericht door steve'O »

Welkom, mooi weer ligger :D :D :D ...

Ik kom normaal ook maar buiten bij mooi weer :D :D :D

Nog veel ligfietsgenot gewenst...
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#3 Bericht door slangetje »

Peter, we hebben nog al lyrische mensen verwelkomt de laatste tijd, geen probleem.

Je zoon ligt ook?
Gewoon op het forum uitnodigen: dan kan je samen komen toeren (en gaat hij misschien nog vaker tot bij jou komen)...

Een welkom kreeg je alvast van mij :-)

Groetjes,
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Mooi verhaal. Ligfietsen gebruiken om de familiebanden hechter te maken! Geweldig!
Ongetwijfeld ga je nog veel genot hebben van je trike.
Wees welkom op dit forum. Feel free om eens een tocht mee te rijden.
DF 269
Ice sprint1 26"

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#5 Bericht door Pleeboy »

Van mij hetzelfde: veel plezier met het liggen!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#6 Bericht door PatRecumbent »

Dag Peter,

Welkom geheten door een andere StreetMachine-fietser.

Ik was ook een mooi weer fietser. Maar het fietsen werd te aanstekelijk. Dus fiets ik nu bijna het hele jaar door.

In elk geval veel succes.

Plaats reactie