. KarelJ schreef: ↑do 21 mar 2019, 13:52
Het zou mij verwonderen dat ze er moeilijk zouden over doen en volgens mij is "licht, niet-motorisch aangedreven vervoermiddel" een velomobiel
Hier dacht ik ook aan, maar dan vond ik het volgende op de webpagina van het secretariaat van de geïntegreerde politie:
. Secretariaat van de geïntegreerde politie schreef:
Het begrip “Verplaatsingen uitgevoerd met een fiets, rolstoel of ander niet-motorisch aangedreven licht vervoermiddel”
Het toekennen van de fietsvergoeding is verbonden aan het gebruik van een fiets, een rolstoel of een ander niet-motorisch aangedreven licht vervoermiddel (bijvoorbeeld rolschaatsen, skeelers, step, ... ). De bevestiging van een elektronische hulpmotor die slechts kan werken als de pedalen worden gebruikt, waarvan het vermogen niet hoger mag zijn dan 0,3 kW wordt beschouwd als een niet- motorisch aangedreven licht vervoermiddel.
De definitie van een ‘ander niet-motorisch aangedreven licht vervoermiddel’ is terug te vinden in het koniklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Met de laatste zin verwijzen ze, volgens mij, naar een voortbewegingstoestel. Ik leid dit af aan de opsomming die ze geven (rolschaatsen, skeelers, step, ...).
Ik vermoed dat ik wel recht zal hebben, maar ik heb graag dat het (duidelijk) zwart op wit geschreven staat.
Ik heb ondertussen vernomen dat een collega, die met een bakfiets (driewieler) komt werken, een fietsvergoeding krijgt.