fietstelweek

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: fietstelweek

#16 Bericht door Peter J »

fcapri schreef:@peterJ.
er is een verschil tussen een IT'er (informatie technologie) en tussen een programmeur (die programmas schrijft).
bijkomend wordt een programma geschreven voor iemand die het vraagt.
bv: persoon A wil een programma, die maakt een lijst op wat het programma moet kunnen doen.
een analist zal die lijst omzetten in een blokschema
een programmeur zal dan dit blokschema moeten omzetten in programma code.

als A de boel slecht omschrijft, zal de analist een slecht blokschema maken, en moet de programmeur vanalles foefelen om het toch te laten werken.
bijkomend schrijft je een programma voor één bepaald systeem (bv winXP, java 1.6) maar is de gebruiker wel lastig als het minder goed presteerd op een win10 bak met java 1.8.

groetjes, een analist/programmeur :wink:
Dan kan ik enkel vaststellen dat nogal wat van die mensen in die "ketting" niet in staat zijn te doen wat men van hen vraagt...
Is er ooit al één Windows-versie geweest die werkelijk in orde was ? Naar mijn bescheiden mening niet... Het hangt allemaal met haken en ogen aan elkaar.
En da's dan maar een voorbeeld, zo zijn er nog wel wat te vinden zonder veel moeite te doen hoor... Naar mijn bescheiden mening is die hele sector van hard- en software een bodemloze put waar fortuinen naartoe gaan terwijl de werkelijke waarde uitermate beperkt is en dan druk ik me nog beleefd uit... :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fietstelweek

#17 Bericht door fcapri »

tuurlijk, NT4 was fantastisch en deed wat het moest doen.
ook windows 2000 was goed en de 'stripped to the bone' versie van XP heeft mijn server ook jaren in de lucht gehouden zonder enige update of probleem.

probleem met windows is ook altijd dat ze backward compatible zijn (alle oude software moet ook kunnen werken op de nieuwe windows), en daar loopt het serieus fout. je mag ook niet vergeten dat een OS een samengegooid deel is van een heleboel stukjes software geschreven door een heleboel programmeurs, elk met hun eigen manier van denken.
bijkomend wordt er van een OS dan ook verwacht dat het werkt met miljoenen combinaties van hardware. elk merk zijn eigen moederbord, cpu, rams, schermkaarten, netwerkkaarten... en het OS moet er maar voor zorgen dat alles blijft draaien.

je kan het eigenlijk verder drijven, jouw analogie. is er één auto die goed is/was? die is ook samengesteld uit een hoop onderdelen van een hoop fabrikanten, en de auto is defect zodra het zwakste onderdeel sneuvelt.
is jouw fiets ook 'slecht' als je eens een lekke band hebt of spaakbreuk of kettingbreuk?

dat er dan een hoop mensen zijn die niet in staat zijn te doen wat je van hen vraagt, daar besluit ik maar 1 ding uit. er is een tekort aan het benodigde personeel waardoor je wel MOET de mensen aannemen die er iets te weinig van kennen.
20jaar geleden kon je direct als IT'er beginnen als je nog maar het verschil wist tussen een muis en een keyboard, ondertussen is de IT zodanig groot geworden dat het onmogelijk is dat je 'alles' kent. toen ik begon te werken in de micro-electronica was ik ook vanalles aan het leren over netwerken, mailservers,... als je dan specifieke vragen stelde aan de IT verantwoordelijken, merkte ik vanzelf al dat die er minder van kenden dan ik (de mailserver van mijn werk was toen zelf totaal niet beveiligd waardoor ik van thuis uit gewoon een hoop fake mail kon gaan versturen). ik heb toen de IT'ers nog moeten uitleggen hoe ik het gedaan had... sindsdien werk ik ook zowat in de IT en heb diverse opleidingen gevolgd om te komen waar ik nu zit. ik heb mijn graduaat programmeur/analyst enkel gehaald opdat ik toch 'iets' van diploma zou hebben in de IT wereld, maar eigenlijk programmeer ik niks (buiten mijn eigen programmas thuis) en doe ik hoofdzakelijk hardware support (vandaar mijn electronica opleiding).

ik heb die tel-app software nogmaals geinstalleerd (omdat er blijkbaar een update is geweest 18sep), maar nog doet die raar. ik krijg te zien dat er 14862km werd gefiets door alle deelnemers... en dan crashed de boel weer dat mijn device unsupported is. herstarten programma geeft me dan dat er nu al 15015km is gefiets, 4611.1€ is bespaard, bijna 2miljoen gram CO2 is bespaard en 360 000kcal is verbrand. en dit allemaal terwijl de software zegt dat ik geen internet heb :lol:

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: fietstelweek

#18 Bericht door Peter J »

fcapri schreef:ik heb die tel-app software nogmaals geinstalleerd (omdat er blijkbaar een update is geweest 18sep), maar nog doet die raar. ik krijg te zien dat er 14862km werd gefiets door alle deelnemers... en dan crashed de boel weer dat mijn device unsupported is. herstarten programma geeft me dan dat er nu al 15015km is gefiets, 4611.1€ is bespaard, bijna 2miljoen gram CO2 is bespaard en 360 000kcal is verbrand. en dit allemaal terwijl de software zegt dat ik geen internet heb :lol:
Ik mag toch hopen dat je zelf ook inziet hoe belachelijk deze app is... [-o<
Hiermee kan je toch niets of ben ik dan zo achterlijk ? En ja, graag een eerlijk antwoord. :wink:
Ik wil ook even verduidelijken dat ik niet iedereen over dezelfde kam scheer, het moge echter duidelijk zijn dat er nogal wat kaf tussen het koren zit in de digitale wereld... denk ik dan. :wink:
En hier stopt mijn betoog, ik wens mijn energie aan te wenden voor positieve zaken... Wat me bij een vraag brengt naar jou toe maar die ga ik stellen in het juiste topic. 8)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fietstelweek

#19 Bericht door fcapri »

app is idd een ramp, en allemaal omdat ze het willen automatiseren...
waarom niet een programma zoals runkeeper waar je zelf op de knop drukt wanneer je begint te fietsen en op de knop drukt als je gestopt bent (of bv als je meer dan 5min stilstond). geen background services die gek zitten te doen. het boeit me ook niet om real time te zien hoeveel km's er samen al gefietst is, dit zal ik dan wel op de website gaan bekijken via de pc (of gsm)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: fietstelweek

#20 Bericht door bicky »

app heeft gisteren mooi mijn route gedetecteerd.
duurde wel tot vandaag tot deze zichtbaar is.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: fietstelweek

#21 Bericht door trikelover »

bicky schreef:app heeft gisteren mooi mijn route gedetecteerd.
duurde wel tot vandaag tot deze zichtbaar is.
Dan heb jij geluk gehad want bij mij is er nauwelijks iets geregestreerd.

De app daarnet open gedaan van de 30km heb ik toch wel 2.3km gereden volgens de app. Dat waren dan nog eens de eerste km die ik die ochtend gereden had. vanaf ik te snel begon te rijden is hij gewoon gestopt.

vorige week al een melding gemaakt dat er problemen waren maar blijkbaar is dit totaal niet belangrijk voor hen. Zie maar naar het antwoord
De FietsTelApp begint je fietsritten pas echt te tracken vanaf maandag 19 september, wanneer de FietsTelweek start, dus hopelijk doet hij het dan wel naar behoren! Laat het ons zeker weten als je nog problemen ervaart met de app, wij nemen alle feedback mee naar volgend jaar.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: fietstelweek

#22 Bericht door KarelJ »

Bij mij werden gisteren 0 km geregistreerd van de 100 km. Ik heb nochtans veel km's gereden langs paden die enkel toegankelijk zijn voor voetgangers en fietsers, maar de app had dit blijkbaar niet door.

Ik heb hen een mailtje gestuurd en ben eens benieuwd naar het antwoord.

Ik heb nochtans vorig jaar ook feedback gegeven (en suggesties), maar blijkbaar is die dan toch niet meegenomen naar het volgende jaar :roll:

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: fietstelweek

#23 Bericht door Peter J »

KarelJ schreef:Ik heb nochtans vorig jaar ook feedback gegeven (en suggesties), maar blijkbaar is die dan toch niet meegenomen naar het volgende jaar :roll:
Veel beloven, niks geven doet de zotten in vrede leven... Is hier wel van toepassing lijkt mij. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: fietstelweek

#24 Bericht door trikelover »

Ik ben toch van plan van elke dag een mail te sturen als de trajecten niet kloppen met de werkelijkheid. Al is het maar om hen een idee te geven hoe slecht de app werkt.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: fietstelweek

#25 Bericht door bicky »

Dit is de mededeling ivm de slechte werking van de app
De fietstelapp werkt prima, maar de ritten zijn nog niet zichtbaar. Onze leverancier heeft problemen met de verwerking van alle data. Blijf vooral fietsen met de app en blijf ook kans maken op prachtige prijzen!
Op facebook staat er een nog uitgebreidere uitleg die eigenlijk hetzelfde zegt

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: fietstelweek

#26 Bericht door trikelover »

hoe komt het dat dit 2jaar op rij problemen geeft in Vlaanderen terwijl een gelijkaardig project in Nederland loop alles veel beter zonder echt veel problemen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fietstelweek

#27 Bericht door Wouter D »

Wij Belgen moeten altijd het warm water weer proberen uitvinden, ook al bestaat dat al bij de bovenburen. het is nu eenmaal zo;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fietstelweek

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

Ondanks de technische moeilijkheden zijn de resultaten toch wel een duwtje in de rug voor wie verdere investeringen in de fietsinfrastructuur bepleit. De overheid hanteert die cijfers nu eenmaal.
Vlamingen fietsen meer en verder
15/03/2017

BRUSSEL - Wie regelmatig fietst, doet dat almaar vaker en rijdt ook verder . Dat besluiten de initiatiefnemers van de tweede FietsTelweek. Vooral in stads- en gemeentekernen wordt het fietsverkeer drukker.

Op initiatief van het kenniscentrum Fietsberaad Vlaanderen hebben de Vlaamse overheid, de gemeenten, de provincies en vrijwilligers van de Fietsersbond tussen 19 en 26 september vorig jaar gegevens over het fietsgedrag van de Vlamingen verzameld. Ze gebruikten teldata van fietsers die een bepaalde plek passeerden en de gegevens van een FietsTelApp over fietstrajecten. De Universiteit Gent verwerkte de data.

Uit de gegevens van die FietsTelweek blijkt dat het merendeel van de fietsverplaatsingen van, naar of binnen een stedelijke of gemeentelijke kern gebeurt. Gemiddeld fietst de Vlaming hierbij 5,75 kilometer. “Deze resultaten pleiten voor een fietsvriendelijk beleid in stads- en dorpskernen”, zegt Wout Baert van Fietsberaad Vlaanderen. Gemeenten kunnen daar volgens hem op inspelen door zone 30’s aan te leggen, fiets- en schoolstraten in te richten, en aangepaste circulatie- en parkeermaatregelen te nemen.

Sneller

Bovendien blijkt dat fietssnelwegen de Vlaming verder doen fietsen. Fietsers die zo’n fietssnelweg gebruiken, rijden een gemiddeld traject van 11,8 kilometer. Ook ligt de gemiddelde snelheid er hoger: 24 in plaats van 21 kilometer per uur. “Het geeft wel aan dat het fietsbeleid meer rekening zal moeten houden met snelheidsverschillen tussen fietsers”, zegt Baert.

“Vlaanderen is al fietsland in het weekend en kan het ook worden tijdens de werkweek”, reageert Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts tevreden, die herhaalt dat het investeringsbudget voor de fiets daarom met een kwart wordt verhoogd. “We willen de magische kaap van 100 miljoen euro per jaar ronden. De focus ligt op 80 nieuwe fietssnelwegen en het wegwerken van belangrijke missing links.”

Dalend

Het Onderzoek VerplaatsingsGedrag (OVG) toonde vorige week nog een dalend fietsgebruik aan. Maar Fietsberaad Vlaanderen zegt dat de resultaten elkaar niet hoeven tegen te spreken. Het OVG bekeek het algemeen verplaatsingsgedrag van de Vlamingen en het aandeel van de fiets daarin. De FietsTelweek bekeek enkel het gedrag van de Vlaming die al fietst.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170315_02781389

http://www.fietsersbond.be/nieuws/resul ... lweek-2016
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: fietstelweek

#29 Bericht door trikelover »

van al mijn ritten die ik in die periode heb gereden is nog geen 10% geregestreerd via die app. Als ik dan kijk naar de app die ze in Nederland gebruiken blijkt meer dan 90% van al mijn km geregestreerd te hebben enkel de km die boven de 45km/h uit kwamen zijn hieruit geschrapt. Niet dat ze in Nederland veel zijn met mijn gegevens het was gewoon om te zien welke van de 2 nu beter werkt dan de andere.

En hoe kan men resultaten bekijken als niet eens alle fietsdata word geregistreerd ik heb in die week bijna elke dag een mail gestuurd om te vertellen dat de ritten niet werden geregestreerd en telkens een standaard mail ontvangen waarin staat dat ze weet hebben van problemen maar dat het te laat is om alles nog aan te passen. Ze gingen alle problemen proberen op te lossen tegen volgende keer en hoopten dat ik dan terug bereid zou zijn om mee te doen aan de telweek. Ik weet niet of ik daar nog zoveel zin voor heb na 2 mislukte jaren verwachten ze nog steeds dat mensen zomaar gemotiveerd blijven.

Ze zouden beter de gegevens van oa Strava, Garmin Connect, Moves, .... gebruiken die gegevens zijn er toch al een een heel jaar door wat volgens mij veel meer aanleunt bij het verplaatsingsgedrag van de fietser.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: fietstelweek

#30 Bericht door CapoJan »

Ik heb al twee keer in de testperiode diezelfde informatie meegegeven. Dezelfde standaardreactie. Afgehaakt. Dus een overheid die handelt, gebaseerd op minstens onvolledige en zeker onjuiste informatie. Wat de oorzaak is, is een andere zaak. Te weinig financiering? Een opdrachtgever die niet duidelijk genoeg was? Een uitvoerder die de zaak niet ernstig genoeg neemt?
UGent heeft nu ook zo'n app voor zijn studenten. Daarvoor moet je zelfs manueel elke registratie starten en stoppen. Hoe kun je zoiets ernstig nemen?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie