de warmste week

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

de warmste week

#1 Bericht door Wouter D »

Al enkele jaren speelt de gedacht oom ook eens iets te doen voor het goede doel tijdens de warmste week bij Music for Life van stubru.

Het lijkt me logisch dat we dat doen met wat wij het beste kunnen. Nl ligfietsen. Ik denk hierbij aan een paar tochtjes een voor de rustige fietsers en een langere snelle tocht. Met start of pauzeplaats on de schorre. Kan ik jullie warm maken voor zoiets
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: de warmste week

#2 Bericht door Pleeboy »

Ja, dat lijkt mij een goed idee! En de die-hards kunnen naar de startplaats rijden :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: de warmste week

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

[-X
Ik hou ervan om te stemmen op partijen die goede doelen overbodig proberen te maken en niet gruwen om daarvoor de nodige herverdeling af te dwingen.
[-o<
Met andere woorden : als je goede doel neo-liberale politici zijn om hen aan te spreken hun sociale verantwoordelijkheid te nemen doe ik mee !
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: de warmste week

#4 Bericht door Wouter D »

Ik wilde het nog niet die doelen hebben voor we ook maar er activiteit hebben om het te steunen. Maar binnen het kader van iemand op dit forum zou onderzoek naar Parkinson een mooi doel kunnen zijn.
Wij doen niet aan politiek dus kan ik daar ook mijn steun niet aan betuigen.

Er zullen zich ongetwijfeld nog andere doelen aanbieden of opdringen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: de warmste week

#5 Bericht door bicky »

Is fietsersbond geen goed doel waar we allemaal een warm hart aan toedragen?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: de warmste week

#6 Bericht door Wouter D »

als die tussen de goedgekeurde goede doelen staan, kunnen we daarvoor kiezen, we moeten 1 van de doelen kiezen die zich aanboden bij stubru voor het evenement van start ging. Ik heb er geen idee van of de fietsersbond zichzelf kan aanbieden als goed doen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: de warmste week

#7 Bericht door bicky »

fietsersbond staat in de lijst
https://dewarmsteweek.stubru.be/organis ... etsersbond

Misschien laten sponseren per kilometer. Per 1€ rijden we 1 kilometer.
Dan delen door aantal deelnemers.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: de warmste week

#8 Bericht door crash-quest-dummy »

Zonder afbreuk te doen aan de noodzaak dat deze 'goede doelen' als probleem gesteund moeten worden doe je uiteraard wél aan politiek door eraan deel te nemen.
Er zijn namelijk verschillende methoden om dingen te veranderen, en door hieruit een keuze te maken doe je eenvoudigweg aan politiek. (al is het door nietsvermoedend mee te spelen). Deze zijn :
- in het stemhok
- met het wilde weldoenersysteem
Het probleem met het wilde weldoenersysteem is dat het een soort cijnskierrecht is : enkel wie het zich kan veroorloven heeft de mogelijkheid om richting te geven aan de sociale keuzes die gemaakt moeten worden.
(Dat meervoudig cijnskiesrecht is na sociale strijd gewijzigd in enkelvoudige stemplicht en nadien zelfs voor vrouwen (!).)

Van de fietsersbond kan je ook gewoon lid worden om zo gewicht in de lobbyende schaal te werpen.
Want zo komen we bij systeem nummer 2 :
Maak dat ledenaantallen steeds minder betekenen en enkel het getal van het geld nog telt : alweer een sluipend cijns-systeem-voorbeeld.

Zullen we van HPV ook ineens een goed doel maken iplv leden proberen te werven ?
Dan kunnen we dat als goede doel gaan slijten bij de slinkende middenklasse ?

Uiteraard zien de voorstanders van zulke systemen liever feestende mensen op TV dan betogingen uit verontwaardiging tegen te weinig middelen voor onderzoek naar behandelingsmethodes voor schrijnende ziekten, files, etc ...

kortom, als je als organisatie niet aan politiek wil doen, moet je daar vooral wegblijven.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: de warmste week

#9 Bericht door Wouter D »

bedankt voor je mededeling, en heb je ook zin je benen te strekken en het stralend zonnetje van de warmste week te trotseren?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: de warmste week

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

crash-quest-dummy schreef:Zonder afbreuk te doen aan de noodzaak dat deze 'goede doelen' als probleem gesteund moeten worden doe je uiteraard wél aan politiek door eraan deel te nemen.

(...)

kortom, als je als organisatie niet aan politiek wil doen, moet je daar vooral wegblijven.
Waarom het allemaal zo zwaarwichtig opnemen? Grote bespiegelingen over mens en maatschappij zijn ongetwijfeld waardevol, maar gaan m.i. een beetje voorbij aan wat er met dit ideetje eigenlijk bedoeld werd.

Utile dulce.

Of in de taal der Lage Landen: spruitje wil waarschijnlijk niets anders dan iets leuks koppelen aan wat hij ook waardevol vindt. De Fietsersbond een duwtje in de rug geven, waarom niet trouwens?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: de warmste week

#11 Bericht door Pleeboy »

Ik betoog, stem, deel pamfletten uit én wil meefietsen, ben ik nu het hpv-lid van het jaar? :P
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: de warmste week

#12 Bericht door Wouter D »

geen idee, moet je aan HPV vragen. je zit hier op het forum van ligfietsers.be :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

gentenoare
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
Postcode: 3040
Fiets: WAW 263
Contacteer:

Re: de warmste week

#13 Bericht door gentenoare »

Dag allen, ik vroeg me af of jullie nu een aktie plannen

Ik heb het volgende in mijn hoofd:

ik rij een week voor Music For Life, mijn fietsvergoeding (80km per dag) die ik vanaf vandaag bijeen fiets gaat naar de warmste week (doel nog te kiezen). Ik merk hiervoor al wat enthousiasme op Facebook.

Vervolgens denk ik volgende zaterdag naar t kerstfeest te fietsen, afstand tussen 200 en 250 km en me te laten sponsoren aan 2 cent per km, dat is dus €4 of €5 per sponsor en we zien wel waar we uitkomen. De rit gaat van Ottenburg naar Veurne.

Doet er iemand mee?



I
E WAW 263

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: de warmste week

#14 Bericht door Wouter D »

Omdat er zoveel overdreven enthousiasme was heb ik er in mijn werkplanning weinig of geen rekening mee gehouden. Gezien mijn werkweek knock vol zit, gaat fietsen tot daar er zeker niet in zitten. Ik heb geen forens en dus ook geen fietsvergoeding
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: de warmste week

#15 Bericht door scuri »

bicky schreef:
Is fietsersbond geen goed doel waar we allemaal een warm hart aan toedragen?
In se en idealiter misschien wel, maar de facto teveel bevolkt door middeleeuwse denkers en dus mot ik van die Fietsersbond niks hebben.
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie