Onderhoud bij Fietser.be?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#16 Bericht door aiai »

dmd schreef:Wel opletten dat een gewone fm niet heel hard doorrekend omdat hij even moet zoeken hoe het moet. Zo heb ik ooit een horrorverhaal gehoord over het vervangen van een ketting.
Mijn tactiek om dat te voorkomen is een aantal fietsenmakers (als je die luxe in je nabijhied hebt) af te gaan en "de sfeer" te proeven. Ik zoek dan uit welke volgens mij het meest geïnteresseerd is in "andere fietsen" en onbekende dingen. Die zijn vaker écht nieuwsgierig naar iets anders en de kans op "facturen schrijven met een vork" is dan vaak ook een stuk kleiner.

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#17 Bericht door Obelix »

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben geneigd de filosofie van crash-quest-dummy te volgen.

Het noodlot heeft me ondertussen een handje geholpen… :evil:

Na een ongelukje deze ochtend heb ik contact opgenomen met Brecht van Fietser.be De eerste indruk is alvast zeer positief. Mijn Strada wordt morgen naar Gent getakeld voor herstelling en een vervroegd onderhoud.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#18 Bericht door Wouter D »

oei, hopelijk niet te erg.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#19 Bericht door Obelix »

spruitje schreef:oei, hopelijk niet te erg.
Gelukkig geen lichamelijke schade, maar rijden doet de Velomobiel helaas niet meer. Het linkervoorwiel is een heel eind naar binnen geduwd. Verder een heel klein beetje schade aan de lak en mijn bestickering.

Bij het inrijden van een ondergrondse parking via zo'n kurkentrekker/rotonde ben ik tegen stapvoetse snelheid beginnen schuiven en recht tegen een betonnen blok gestrand.

VAB heeft mijn Strada ondertussen opgehaald en ik hoop dat de fiets vandaag veilig en wel bij Brecht geraakt en dat de herstelling zo spoedig mogelijk kan afgerond worden.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#20 Bericht door aiai »

Auw! Wat naar! Spoedig velomobilair en geestelijk herstel toegewenst!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Jawel!

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

Obelix schreef:Wie heeft er ervaring met fietser.be in Gent? Dat is voor mij slechts 50km en dan zou ik tot in Gent kunnen fietsen. Is het afgeleverde werk en de dienstverlening even goed als in Dronten? En wat met de prijs? Wat met het maken van een afspraak op zaterdag? Graag jullie ervaringen en aanbevelingen.
Al meer dan tien jaar ken ik de mensen van fietser.be en heb ze in de loop van de jaren als aangename, gedreven en competente mensen leren kennen. Alhoewel ik in 2005 uiteindelijk voor een andere velomobiel ging dan hun eigen product, ben ik altijd welkom geweest en hebben ze me altijd met raad en daad bijgestaan.

Ondertussen ben ik al voor van alles al bij fietser.be langs geweest. Op mijn vraag stelde Dries een TerraTrike samen waarvan ik de onderdelen in Duitsland had gekocht. Puik werk, nadien er nooit enig probleem mee gehad. Ook voor allerlei andere zaken aan mijn Thorax Tangens en Versatile kon ik steeds bij fietser.be aankloppen. Brecht zorgde voor nieuwe Rohloff- en remkabels bij de Versatile, iets wat hij voor me deed lang na sluitingsuur.

Nu ik voor een nieuwe velomobiel ga, neem ik dit alles mee in de beslissing. De nabijheid van een betrouwbaar servicepunt vind ik immers een waardevol gegeven.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#22 Bericht door slangetje »

Iedereen die iets doet kan fouten maken, maar ik weet dat zowel Brecht als Dries en hun team meestal al het mogelijke deden (doen) om en goede en correcte service te geven.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

Obelix schreef:Gelukkig geen lichamelijke schade, maar rijden doet de Velomobiel helaas niet meer. Het linkervoorwiel is een heel eind naar binnen geduwd. Verder een heel klein beetje schade aan de lak en mijn bestickering.

Bij het inrijden van een ondergrondse parking via zo'n kurkentrekker/rotonde ben ik tegen stapvoetse snelheid beginnen schuiven en recht tegen een betonnen blok gestrand.

VAB heeft mijn Strada ondertussen opgehaald en ik hoop dat de fiets vandaag veilig en wel bij Brecht geraakt en dat de herstelling zo spoedig mogelijk kan afgerond worden.
Dat gepolierd beton in parkeergarage lijkt me inderdaad soms heel verraderlijk te zijn. Ik heb het zelfs eens meegemaakt bij het binnenrijden van de ondergrondse garage van Jan Palfijn in Gent. In combinatie met een flinke regenbui gaf dat een, minder leuke, glijbaan.

Hoe verloopt de herstelling trouwens?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#24 Bericht door Obelix »

eeuwige reiziger schreef:
Obelix schreef:Gelukkig geen lichamelijke schade, maar rijden doet de Velomobiel helaas niet meer. Het linkervoorwiel is een heel eind naar binnen geduwd. Verder een heel klein beetje schade aan de lak en mijn bestickering.

Bij het inrijden van een ondergrondse parking via zo'n kurkentrekker/rotonde ben ik tegen stapvoetse snelheid beginnen schuiven en recht tegen een betonnen blok gestrand.

VAB heeft mijn Strada ondertussen opgehaald en ik hoop dat de fiets vandaag veilig en wel bij Brecht geraakt en dat de herstelling zo spoedig mogelijk kan afgerond worden.
Dat gepolierd beton in parkeergarage lijkt me inderdaad soms heel verraderlijk te zijn. Ik heb het zelfs eens meegemaakt bij het binnenrijden van de ondergrondse garage van Jan Palfijn in Gent. In combinatie met een flinke regenbui gaf dat een, minder leuke, glijbaan.

Hoe verloopt de herstelling trouwens?
Sinds het Sinterklaasweekend ben ik opnieuw in het bezit van mijn Velomobiel. Ik ben meer dan tevreden over de herstelling en de bijhorende dienstverlening. Topzaak.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Onderhoud bij Fietser.be?

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

Obelix schreef: Sinds het Sinterklaasweekend ben ik opnieuw in het bezit van mijn Velomobiel. Ik ben meer dan tevreden over de herstelling en de bijhorende dienstverlening. Topzaak.
Zie je wel, sinterklaas denkt ook wel eens aan de grote jongens. Of ben jij zo braaf geweest het afgelopen jaar?! :wink: :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie