Ik ben normaal van de partij met mijn roets
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gemiddelde is zeker niet van cruciaal belang, maar zoals Pleeboy het al verwoord ben ik nog enigszins erop gebrand om 'het goed te doen' (waarbij dat vooral een wedstrijd tegen mezelf isPeter J schreef: Wat die gemiddelden betreft, is dat van belang ? Mij lijkt het veel belangrijker dat je jezelf een mooie fietsdag
bezorgt en dat heb je wel gedaan denk ik.
Trouwens, ik ken niets van die brevetten, maar is het de bedoeling om die zo snel mogelijk af te leggen of
is het gewoon de bedoeling die afstand uit te rijden binnen een bepaalde tijd ?
Het rijden van zo’n brevet spreekt me wel aan op voorwaarde dat ik het kan rijden op mijn eigen tempo en met
een velomobiel, met een open ligger is dit te hoog gegrepen voor mij...
Haha, dat van 'uitrusten tijdens het roetsen' is echt zo'n prachtig verkooppraatjePleeboy schreef:Proficiat evert, 270km is inderdaad niet niks!
Ik heb ook al gemerkt dat snel rijden over zo'n afstand een omgekeerd effect heeft op de totale tijd. Meestal als je wat trager rijdt, heb je een lager slagtempo en spaar je ineens bergen energie waardoor je (bijna) geen rustpauzes nodig hebt. 10min rust is algauw 2 uur aan 2km/u harder rijden om dat weer in te halen terwijl de roets ideaal is om te rusten TERWIJL je fietst
Eten onderweg doe ik zo: 2 suikerwafels in mijn zakken van mijn jas/truitje. Hiermee kan ik makkelijk 3u verder, ondanks dat ik een grote eter ben. Als ik 2km/u sneller fiets, kom ik maar 2 u vooruit :wink
Dan bij de controle 2 boterhammen met een koffie en na 5min ben ik weer vertrokken...
@peter: je moet inderdaad gewoon binnen de tijd binnen zijn, maar wij, jonge snaken, zijn nogal prestatiegericht
In mijn beperkte ervaring kon ik met de roets heel erg snel langere afstanden fietsen, gewoon proberen!bicky schreef:270km met de roetsmomenteel is 60km meer dan genoeg.
Hoe gaat dat met een roets op de trein? Heb daar ook al aan gedacht.