Ik zie niets.. dus er is niets?
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Op konijnen heeft veel licht een averrechts effect....
Op zich is een konijn geen mens, maar ik kan je verzekeren dat ik mensen ken die bij iets onverwachts precies hetzelfde reageren. Alleen de opstaande oren ontbreken, de gelaatsuitdrukking is hetzelfde.
Op zich is een konijn geen mens, maar ik kan je verzekeren dat ik mensen ken die bij iets onverwachts precies hetzelfde reageren. Alleen de opstaande oren ontbreken, de gelaatsuitdrukking is hetzelfde.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Maar veel mensen zijn dus wel degelijk een konijnNL-ligger schreef: Op zich is een konijn geen mens
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Sorry dat ik even tegenspartel maar...
Ja achter de bocht zal het overdag niet schijnen, maar face to face krijg ik zelfs overdag reactie als ik mijn "lampje" even aanleg; ik heb soms auto's die terugflikkeren, dus moet dit toch goed zichtbaar zijn.Ronnius schreef: Veel licht kan helpen maar alleen als het donker is.
Ik weet dat het voorlicht van de Grasshopper ver naar voor schijnt en zo in een bocht ergens een signaal kan geven.
Maar op een zonnige dag heb je der zeer weinig aan.
In het verkeer kan dit wel eens mislopen; ik denk dat defensief rijden juist het omgekeerde is, het probleem al zien alvorens het er is; en met een ligfiets moet je dit nog meer doen (spijtig genoeg )Ronnius schreef: Of is het zoals Dehaene eens zei toen hij nog eerste minister was: het probleem moeten we maar aanpakken als het zich voordoet... Dus vol door de bocht en daarna hopen dat je nog iets kan redden.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
-
- Kopman
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
- Postcode: 2160
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Wommelgem
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
goed zichtbaar of verblindend? Dat laatste mag overigens niet.
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Juist daarom dat ik het licht bedien vanop het stuur; deze lamp staat als extra naast mijn continue, niet verblindende, voorlicht een cateye EL-500.Frank II schreef:goed zichtbaar of verblindend? Dat laatste mag overigens niet.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- fujin
- Helper
- Berichten: 384
- Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
- Postcode: 2170
- Fiets: Mango Plus 283
- Locatie: Merksem
- Velomobiel: Quest XS090
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Mijn input:
- Iedereen maakt fouten in het verkeer; rij dus defensief om evt problemen te kunnen oplossen.
In mijn geval: Beter 5 minuten later thuis dan nog een keer te worden aangereden door een Range Rover.
- In geval van twijfel gebruik ik in het donker veelal mijn helmlamp om contact te zoeken met automobilisten die evt een gevaar voor mij kunnen zijn.
Is een zeer effectieve en flexibele methode.
- Iedereen maakt fouten in het verkeer; rij dus defensief om evt problemen te kunnen oplossen.
In mijn geval: Beter 5 minuten later thuis dan nog een keer te worden aangereden door een Range Rover.
- In geval van twijfel gebruik ik in het donker veelal mijn helmlamp om contact te zoeken met automobilisten die evt een gevaar voor mij kunnen zijn.
Is een zeer effectieve en flexibele methode.
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Moest iedereen zo denken...fujin schreef: In mijn geval: Beter 5 minuten later thuis dan nog een keer te worden aangereden door een Range Rover.
Maar velen zien het niet dat ze meestal amper een paar seconden winnen en zeer veel kunnen verliezen.
Ik denk dikwijls: beter 5 minuten later, dan helemaal NIET thuiskomen.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
plagiaat !! dat staat al op de borden van de BIVV
Stop Fueling Around
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Ik heb geen borden van BIVV.crash-quest-dummy schreef:plagiaat !! dat staat al op de borden van de BIVV
En ik eet bijna altijd rechtstreeks uit de kookpot
- skywise
- lijstbeheerder velomobielen
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
- Postcode: 9220
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Hamme
- Velomobiel: WAW 011 & 558
- Contacteer:
Re: Ik zie niets.. dus er is niets?
Ik heb het ook voorgehad met mijn velomobiel op de kaai van Rupelmonde, maar bij mij was er geen gaatje meer en mijnheer de coureur is frontaal tegen mijn zij gebotst (omdat ik reflexmatig naar links was uitgeweken en hij naar rechts). Zijn fiets perte-totale en zijn enkel bezeerd, maar 't ergste voor hem is waarschijnlijk geweest dat zijn familiale mijn schade heeft mogen vergoeden. Een goeie 1800 Euro (nieuwe neus en koetswerkherstelling). Ik denk niet dat hij het nogeens zal aandurven om in blinde bochten voluit te gaan links van de baan...
Skywise (WAW 558 & 011)