extra domeinnaam

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...

doen we het of doen we het niet

Peiling eindigde op di 10 jan 2006, 15:15

we doen het
9
50%
we don het niet
9
50%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#46 Bericht door GeertJ »

tspijt me om te zeggen, maar met 10€ ga je niet ver lopen om meer bandbreedte of webspace te krijgen bij een hostingfirma, voor video'tjes ed te plaatsen zijn er genoeg alternatieven waarvoor we niet moeten betalen... Persoonlijk ben ik ook wel voorstander om nog een extra domein naam gentseliggers.be aan te maken. waarom? Wel, als we onze kledij hebben, met de link naar de site, zullen veel mensen enkel gentseliggers onthouden. Vaak weten ze niet welke extensie er achter staat, (althans, ikheb dat toch dikwijls). Aangezien wij het meest in belgie gespot worden, en om dat Gent een belgische stad is, zullen de meeste gentseliggers.be gaan typen, wat nu geen enkele resultaat oplevert. ... Als we gentseliggers.be aanmaken, dan hebben ze wel een resultaat... Nu, de meeste mensen zullen wel zo slim zijn om eens te googlen en dan komen ze ook wel direct op de site terecht...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#47 Bericht door eeuwige reiziger »

Goed mensen, jullie hebben me overtuigd. Plaats mijn naam dus maar bij de "believers".

Wat krijgen we dan als uiteindelijk resultaat?

gentseliggers.net als hoofdadres

gentseliggers.be als alias
ligfietsforum.be als alias

Typ ik "ligfietsforum" in Google in, dan zie ik dat naar Gentse Liggers - weliswaar naar een oud bericht van het forum - wordt verwezen. Merkwaardig genoeg ik zie dat ligfietsforum.tk nog altijd als tweede staan, alhoewel dat alternatief Nederlands forum nauwelijks enkele weken heeft bestaan.

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#48 Bericht door hugo »

ligfiets-forum.be ?
met streepje tussen anders herkent google het woord ligfiets niet
woord ligfiets in domeinnaam geeft hogere ranking bij google (zoekterm ligfiets)

uitleg " van/voor ligfietsers in vlaanderen " < overbodig !

ligfiets-forum.be
"een innitiatief van de gentse liggers"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#49 Bericht door eeuwige reiziger »

hugo schreef:ligfiets-forum.be ?
met streepje tussen anders herkent google het woord ligfiets niet
woord ligfiets in domeinnaam geeft hogere ranking bij google (zoekterm ligfiets)

uitleg " van/voor ligfietsers in vlaanderen " < overbodig !

ligfiets-forum.be
"een innitiatief van de gentse liggers"
Waarom is de eerste uitleg overbodig? Toch geen merkwaardige aversie voor het woord "Vlaanderen"?

"Ligfietsforum" herkent Google moeiteloos. Het liggend streepje is zelfs volgens onze Nederlandse spelling helemaal niet nodig.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#50 Bericht door Wouter D »

wat die google betreft, beginners of geinteresseerden gan niet googlen op "ligger" aangezien dat een bekend woord is voor he,
"ligfiets" daarentgen wel, ik begon ook op die manier en ik denk de meesten op dit forum.
nu heeft een vriend van me eens uitgelegd hoe je dat bevordert, maar schijnt een pak werk te zjn, vandaar dat ik het nog een keer wil vragen.
Laatst gewijzigd door Wouter D op ma 02 jan 2006, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#51 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef: ... maar schijt een pak ...
Liefst niet hier, Wouter! :wink:

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#52 Bericht door hugo »

eeuwige

1 ligfietsforum zal niet verschijnen bij zoekterm ligfiets
ligfiets-forum wel
bovendien is niet gezegd dat de zoeker ligfietsforum in één woord zal schrijven

2 als de domeinnaam ligfiets en be bevat gaat het over belgie en is het nederlandstalig / vandaar uitleg overbodig
"gentse.be" vergt uitleg dat dit "groot gent" is

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#53 Bericht door eeuwige reiziger »

hugo schreef:1 ligfietsforum zal niet verschijnen bij zoekterm ligfiets
ligfiets-forum wel
bovendien is niet gezegd dat de zoeker ligfietsforum in één woord zal schrijven
Voor het Nederlandse forum heeft men iets dergelijks gedaan, maar dat geeft geen enkele meerwaarde bij Google. Tik je "ligfiets" in, dan krijg je verwijzingen naar Ligfietsplaza, naar de winkel "De Ligfiets", enzovoort. Niet evenwel naar het Nederlandse forum waarvan de titel "ligfiets-forum" is en onder volgend webadres staat http://lijst.ligfiets.net/mailinglijst .

't Merkwaardige is trouwens dat "ligfiets forum" in twee woorden geschreven bij Google onmiddellijk verwijst naar het Nederlandse forum als naar het forum van de Gentse Liggers (respectievelijk de eerste en tweede plaats). Daar is dus zeker geen probleem.

De resultaten voor "ligfietsforum" als "ligfiets-forum" zijn bij google gelijkaardig: eerst staat altijd het Nederlandse forum daarna het ter ziele gegane ligfietsforum.tk

Afbeelding

Afbeelding
hugo schreef:2 als de domeinnaam ligfiets en be bevat gaat het over belgie en is het nederlandstalig / vandaar uitleg overbodig
Dat vind ik helemaal niet. Bij ligfiets.net staat er ook als ondertitel "een initiatief van de Nederlandse vereniging voor ligfietsers", alhoewel iedereen onmiddellijk wel ziet dat het een Nederlandse site is.

Uit praktische en ook emotionele overwegingen ben ik de mening toegedaan dat we vooreerst de domeinnaam "gentseliggers" moeten behouden, met de oude en ondertussen goed verspreide .net-extensie als hoofdadres. Daarnaast kan een alias "gentseliggers.be" ook ingevoerd worden. Een alias als "ligfietsforum.be" en "ligfietsforum.net" lijken me niet echt zinvol, daar men door een soort aanhangsel bij iedere website een reeks zoekwoorden kan opnemen waarop Google dan selecteert. Google speurt immers niet alleen op de domeinnaam af.

Ik wil er tenslotte eens op wijzen dat de site gentseliggers.net meer is dan alleen een forum: er is een algemeen deel en er is er het forum. Alleen al uit dat oogpunt is het behoud van de oude domeinnaam heel belangrijk.

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#54 Bericht door Willem »

Blijkbaar hebben we onze alias ondertussen?
http://www.gentseliggers.be
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#55 Bericht door GeertJ »

ziezo,
aangezien dat het eerste jaar toch gratis is, heb ik twee nieuwe domein namen aangemaakt, zijnde www.gentseliggers.be en www.ligfietsforum.be . We kunnen nu nog een jaartje erover nadenken of we ze verder gaan houden of niet.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#56 Bericht door eeuwige reiziger »

GeertJ schreef:ziezo,
aangezien dat het eerste jaar toch gratis is, heb ik twee nieuwe domein namen aangemaakt, zijnde www.gentseliggers.be en www.ligfietsforum.be . We kunnen nu nog een jaartje erover nadenken of we ze verder gaan houden of niet.
Kun je dan nagaan hoeveel surfers er langs een bepaald adres zijn gekomen? Dit lijkt me toch wel noodzakelijk om nadien uit te maken of men een bepaalde alias behoudt.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#57 Bericht door GeertJ »

niet dat ik al heb terug gevonden... maar heb ook nog niet heel goed erachter gezocht.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#58 Bericht door Edje »

Wouter schreef:wat die google betreft, beginners of geinteresseerden gan niet googlen op "ligger" aangezien dat een bekend woord is voor he,
"ligfiets" daarentgen wel, ik begon ook op die manier en ik denk de meesten op dit forum.
nu heeft een vriend van me eens uitgelegd hoe je dat bevordert, maar schijnt een pak werk te zjn, vandaar dat ik het nog een keer wil vragen.
Wat die tag betreft is inderdaad een mooi werkje, in html is dat een TAG maken, met elke keer het denkbare woord in en hun afgeleiden.

Maar ik wil nog even dit kwijt Google werk op txt herkenning, daarmee wordt die TAG in HTML meegegeven, en is niet dadelijk geneigd om maar sitenamen te gaan zoeken, volgens mijn cursus toch.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#59 Bericht door hugo »

geert
een jaar ligfietsforum
een jaar ligfiets-forum
een jaar ligfiets.forum
een jaar ligfietsersforum
2010

als op gl een teller staat kan u wel zien via welke link de bezoeker komt
bvb http://www.webstats4u.com ( via "mijn statiestieken" )

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#60 Bericht door GeertJ »

is al gebeurd ce :wink:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Plaats reactie