extra domeinnaam

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...

doen we het of doen we het niet

Peiling eindigde op di 10 jan 2006, 15:15

we doen het
9
50%
we don het niet
9
50%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#31 Bericht door Johan Clerx »

Persoonlijk zou ik de naam gentse liggers ook behouden (is mij ook dierbaar geworden ER). Het onderschrift veranderen in Ligfietsers uit heel vlaanderen of Vlaamse ligfietssite of vlaanderens grootste ligfitssite lijkt me wel een goed idee.

Misschien kan de opener van deze topic eens een polleke opzetten met verschillende namen, dan kunnen we der op stemmen.


Om hoger in de google ranking te komen helpt het ook om op zoveel mogelijk sites links naar www.gentseliggers.net achter te laten heb ik met laten vertellen. Mischien dat we daar eens werk van kunnen maken?

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#32 Bericht door hugo »

hugo ziet liever naam.be dan naam.net

1 .net is minder gekend
vluchtig gezien op t-shirt of sticker = sneller vergeten
2 zoeken in be = minder result

meerdere domeinnamen = onnodige kosten (naam + hosting = 2 x kost)
+ google zet pagina's zonder content en met enkel forward-link niet hoog in de ranking of niet

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#33 Bericht door Edje »

debakker schreef:en wat is er dan tegen dat iemand anders met gentseliggers.be of wat dan ook gaat lopen. is het de naam die belangrijk is of de inhoud?
Die hangen eigelijk samen he Bakker, een goeden naam heb je omdat je een goede inhoud hebt, een goede inhoud krijg je omdat je een goede naam hebt :roll: :roll: :roll: :?: :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#34 Bericht door de bakker »

Edje schreef:
de bakker schreef:en wat is er dan tegen dat iemand anders met gentseliggers.be of wat dan ook gaat lopen. is het de naam die belangrijk is of de inhoud?
Die hangen eigelijk samen he Bakker, een goeden naam heb je omdat je een goede inhoud hebt, een goede inhoud krijg je omdat je een goede naam hebt :roll: :roll: :roll: :?: :twisted:

Denk je echt dat de naam van deze site belangrijk ik? Gentse liggers of piet snot, zolang het dezelfde dingen zijn die besproken worden, zal je dezelfde mensen kunnen 'lokken'.

Zaak is om bij google bv. ervoor te zorgen dat bij intikken van ligfiets, velomobiel enz. deze site bovenaan komt te staan.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#35 Bericht door de bakker »

Edje schreef:
de bakker schreef:en wat is er dan tegen dat iemand anders met gentseliggers.be of wat dan ook gaat lopen. is het de naam die belangrijk is of de inhoud?
Die hangen eigelijk samen he Bakker, een goeden naam heb je omdat je een goede inhoud hebt, een goede inhoud krijg je omdat je een goede naam hebt :roll: :roll: :roll: :?: :twisted:

Denk je echt dat de naam van deze site belangrijk ik? Gentse liggers of piet snot, zolang het dezelfde dingen zijn die besproken worden, zal je dezelfde mensen kunnen 'lokken'.

Zaak is om bij google bv. ervoor te zorgen dat bij intikken van ligfiets, velomobiel enz. deze site bovenaan komt te staan. Dit is dan niet om zoveel mogelijk mensen te laten meelezen maar om personen geinteresseerd in ligfietsen of velomobielen de site te tonen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#36 Bericht door eeuwige reiziger »

hugo schreef:hugo ziet liever naam.be dan naam.net

1 .net is minder gekend
vluchtig gezien op t-shirt of sticker = sneller vergeten
2 zoeken in be = minder result

meerdere domeinnamen = onnodige kosten (naam + hosting = 2 x kost)
+ google zet pagina's zonder content en met enkel forward-link niet hoog in de ranking of niet
Nederland heeft al jaren ligfiets.net, wat er toch al op wijst dat het goed werkt en dat er niemand over valt. En wat dat laatste betreft: in Nederland is dat al heel wat, daar de meeste Nederlanders over het algemeen een pak kritischer zijn dan de Vlamingen/Belgen.

De .net-versie van Gentse Liggers bestaat nu al sedert 2003. Mijns inziens zou het echt niet verstandig zijn dit nu te veranderen.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#37 Bericht door Proes »

Je kan gentseliggers.net laten bestaan en doorverwijzen naar een nieuwe site met belgisch domein.

"ligfietsforum.be" bijvoorbeeld
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#38 Bericht door Wouter D »

dat brengt ons terug naar het eerste bericht van de discussie waarin ik wilde zeggen: dat de nieuwe naam enkel een extra naam is die enkel word gelicnkt aan www.gentseliggers.net/forum, terwijl de oude link natuurlijk blijft bestaan ^blijft gepromoot worden.

maar de discussie daarrond kan je nalezen in de berichten die daarop volgden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#39 Bericht door eeuwige reiziger »

de bakker schreef:Zaak is om bij google bv. ervoor te zorgen dat bij intikken van ligfiets, velomobiel enz. deze site bovenaan komt te staan. Dit is dan niet om zoveel mogelijk mensen te laten meelezen maar om personen geinteresseerd in ligfietsen of velomobielen de site te tonen.
Ik weet niet wat er bij jullie aan de hand is, maar als ik in google.com of google.be "Gentse Liggers" intikt, komt de webstek van de Gentse Liggers als eerste te voorschijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#40 Bericht door Proes »

heu, inderdaad ..... en ik ben dan volledig akkoord met je eerste bericht!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#41 Bericht door eeuwige reiziger »

Proes schreef:Je kan gentseliggers.net laten bestaan en doorverwijzen naar een nieuwe site met belgisch domein.

"ligfietsforum.be" bijvoorbeeld
Dat zou ik niet doen. Laat maar alles bij het oude: dat heeft toch nog geen problemen opgeleverd? Iedereen vindt toch vlot zijn weg naar de site van de Gentse Liggers?

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#42 Bericht door Proes »

Eeuwige .... 't zou leuk zijn dat je niet "Gentse" erbij moet tikken.
Als je "nieuw" bent in ons wereldje tik je dus gewoon ligfiets in of forum of ....
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#43 Bericht door eeuwige reiziger »

Proes schreef:heu, inderdaad ..... en ik ben dan volledig akkoord met je eerste bericht!
Vraag is of we dat geld niet beter gebruiken om wat meer ruimte te krijgen op de site. Dan kunnen er foto's en videofragmentjes worden opgeplaatst bijvoorbeeld.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#44 Bericht door eeuwige reiziger »

Proes schreef:Eeuwige .... 't zou leuk zijn dat je niet "Gentse" erbij moet tikken.
Als je "nieuw" bent in ons wereldje tik je dus gewoon ligfiets in of forum of ....
Mmmm, nu wil ik niet vervelend doen maar ook zonder "Gentse" verwijst Google onmiddellijk naar ons:

Afbeelding

Wel heb meer dan overschot gelijk als je alleen "ligfiets" intikt, dan wordt het indertijd zoeken en zoeken vooraleer je de Gentse Liggers aantreft.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#45 Bericht door Proes »

Vraag is of we dat geld niet beter gebruiken om wat meer ruimte te krijgen op de site. Dan kunnen er foto's en videofragmentjes worden opgeplaatst bijvoorbeeld
Vraag jaarlijks "nu bijvoorbeeld" om een spontane, vrijblijvende bijdrage te doen aan de gebruikers van het forum dmv een persoonlijk mail van de organisatoren naar alle leden met vermelding van een rekeningnummer.
Ik zal dan sowieso een stortingetje doen.
(Misschien een ere-vermelding in je Aviator om te stimuleren of zo).

Hoe meer leden hoe meer "mogelijke" inkomsten.
Een andere naam registreren (ligfietsforum.be) zal ons zeker doen "groeien" met mogelijk meer inkomsten, reclame en mogelijkheden.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Plaats reactie