Sint-Truiden - Tielt

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Sint-Truiden - Tielt

#16 Bericht door bicky »

heb de eigenaar van de blog gecontacteerd en heb paar wijzigingen gekregen voor Leuven
google maps Sint-truiden - Tielt

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Sint-Truiden - Tielt

#17 Bericht door Peter J »

Je blijft uiteindelijk toch gewoon het kanaal volgen... enkel een paar keer wisselen van oever :P :roll: :D
Ik zou niet al teveel plannen en dergelijke, in 2011 ben ik van Hemiksem naar Oostduinkerke gereden en
dat verliep erg vlot (zonder veel planning), een paar keer moest ik iets afwijken van de geplande route
maar da's geen ramp.
Gewoon rijden en genieten ! ! ! ! :wink:
Spijtig dat je op een donderdag dit traject rijdt, op een woensdag had ik graag een gedeelte van de route
mee gereden...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Sint-Truiden - Tielt

#18 Bericht door bicky »

echt veel heb ik niet gepland. gewoon parkoer uitgetekend en hier op forum gesmeten.
sommige inbrengen waren meer dan welkom.
met mijn smarthphone op zak zal ik al ver geraken.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Drongen!

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

Op de kaart zie ik dat je je door Drongen laveert. Bekend terrein voor mij. Daarom neem ik de vrijheid eens schoolmeester te spelen (voor de verandering... :oops: ). Je zal het me ongetwijfeld wel vergeven, want je hebt ook nog een pint van me te goed... :!: :wink:

Op dit ogenblik is het rond het station van Drongen één grote bouwwerf. Er wordt druk gebouwd aan de verdubbeling van het spoor, met alle gevolgen van dien. Toen ik er twee weken geleden weer eens voorbij kwam, was een deel van de Varendries nog steeds afgesloten. Er was wel een omleiding voorzien. Langs de Bollewerkstraat.

Ook de fietstunnel bij het station wordt onder handen genomen. Normaal gezien kun je er buiten de werkuren evenwel door rijden. Wel opletten voor "slangenbeten", want er liggen een paar verraderlijke opstanden! Op die manier hoef je daar nog niet naar de Deinzesteenweg uit te wijken.

En bereid je voor op een grote verrassing als je, zoals gepland, de Deinzesteenweg nabij de Varendries naar beneden wil rijden... Zorg dat je helm goed zit, de neus van je velomobiel stevig ingepakt is en je liefst een omnium en fietspechverhelping bij de VAB hebt afgesloten. 't Gaat immers om een trap... 'n Steile dan nog! :?

Als de tunnel open is, zou ik je bijgevolg aanraden rechtdoor naar de Deinze Horsweg om erna de Deinzesteenweg te volgen. Die laatste is niet onmiddellijk de meest pittoreske fietsverbinding, maar wel rechttoe rechtaan en ook veilig. Na de op- en afrit kan je rechts dan de Baarleveldestraat nemen die je rechtstreeks leidt naar de rotonde bij de Kloosterstraat.


Nu we toch bezig zijn...

a. Als je dat wil, kan je al vroeger de R4 verlaten. Enkele meters na de spoorbrug is er een fietsdoorsteek naar de Kaaksmeterstraat. 'n Landelijke weg die je kan uitrijden tot aan de brug over de Leie om dan weer aan te sluiten op de Oude Abdijstraat. Daar moet je bij de brug dan wel enkele meters kasseien voor lief nemen.

b. Bij Merelbeke fiets je langs de Sluisweg. Gisteren heb ik eens de Muinkschelde afgereden, waardoor ik bij de Sluisweg uitkwam. Ook een gelegenheid eens te piepen naar de grote werken aan de overkant. Aan de Sluisweg heeft men ook flink gesleuteld. Je zou best eens bij CapoJan eens navragen of je probleemloos heel de Sluisweg kan afrijden, want met de werken aan de R4 is er van alles aan de hand.

c. Na Mechelen is het volgens mij mogelijk de Leuvense vaart te volgen, waardoor het niet nodig is uit te wijken naar de Gentsesteenweg. Bij het Zennegat ligt er immers sedert kort een fietsbrug. Op GoogleMaps staat het al. Natuurlijk niet op GoogleView.
Wielertoerist Ludo Deboodt (67) uit Kontich kan de stelling van Dauwe alleen maar beamen: 'Als je komt van Klein-Willebroek of Boom, moet je niet meer naar de drukke Gentsesteenweg in Heffen om de oversteek te maken (daarmee wordt zo'n 4,3 km uitgespaard, nvdr.). Nu kan je rechtstreeks richting Mechelen blijven rijden.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=6H3K4NI2" onclick="window.open(this.href);return false;


En ondertussen nadert D-Day!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Drongen!

#20 Bericht door bicky »

eeuwige reiziger schreef:En ondertussen nadert D-Day!
Het begint te kriebelen.

paar kleine wijzigingen bijgevoegd.
http://goo.gl/maps/cTTOz" onclick="window.open(this.href);return false;
Het stuk gent-Tielt is minst van mijn zorgen, heb dat al aantal keer gereden, als de benen nog fris zijn rijd ik misschien langs aalter, zal van moment afhangen.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Sint-Truiden - Tielt

#21 Bericht door bicky »

Jammer maar helaas, het vervoer naar sint-truiden van mijn mango kon niet doorgaan
de camionette staat in de garage voor herstellingen
Ik zag het echt zitten maar helaas.

Tijd voor iets anders!!
Iemand zin om een rondjes westvlaanderen te doen? 250km?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Sint-Truiden - Tielt

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Tijd voor iets anders!!
Iemand zin om een rondjes westvlaanderen te doen? 250km?
Hoor ik daar de roep naar een nieuwe SBS?

Wat zou je ervan zeggen eerst enkele voorbereidingsritten te plannen? Om te beginnen bijvoorbeeld een tocht die in de "oertijd" van de Gentse Liggers wel eens op het programma stond, nl. Aalter-Oostende-Aalter. Goed voor een mooie honderd kilometer. Heel vlot af te rijden, met de mogelijkheid hier en daar van oever te wisselen. Natuurlijk kan je aan die tocht nog een stukje breien door er Aalter-Nieuwpoort-Aalter van te maken. Dan wordt het 120 km.

Geen voorbereiding eraan, daar ik het hele traject al meer dan eens heb afgereden.

Op de planning?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Sint-Truiden - Tielt

#23 Bericht door Ronnius »

bicky schreef:Iemand zin om een rondjes westvlaanderen te doen? 250km?
Ik ben sowieso van plan om deze zomer een dagtocht van 250 km te maken.
Ik wil dus wel meedoen, anders doe ik het wel alleen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie