Peter J schreef:
Ik zou eens graag al diegenen die nu een auto besturen zien rijden met de auto's van ongeveer 40 jaar terug... Dan zou je pas zien hoe afhankelijk mensen zijn geworden van techniek omdat ze totaal geen benul hebben van waar ze mee bezig zijn...
tot 2jaar terug was één van mijn daily autos een dodge W200 uit 1977.
men daily wagen is een golf 2 1.6D uit 1988, toch ook al 28jaar oud, en in de garage heb ik nog een escort staan van 1978, paar capris uit 1978-1979-1981, sierra uit 1983.
ik kan best met oude mechaniek rijden en verkies een oude wagen direct boven een jonge. daarom heb ik ook een alleweder van de eerste generatie.
in het begin reed die echt heel slecht, en dat beterd stap per stap. vorige week de dempers uit elkaar getrokken en opnieuw vet in gedaan. heel verschil als de demperfunctie weer werkt ipv enkel vering.
ook begin ik de fiets iets anders te laden. aangezien mijn knopjes rechts zitten, stak ik mijn werkmateriaal, rugzak, waterfles... allemaal links. en bij het afdraaien in de bochten, houd ik mezelf recht door op de ellebogen te steunen (bocht naar rechts, duw ik me dus af met mijn linkerarm tegen het linkse plaatwerk.
eens het ding goed rijd, zal ik wel eens wat rondritten meedoen. ben eens benieuwd hoeveel 'jonge' VM's me dan in de bochten nog gaan volgen
Ronnius schreef:
Trouwens, als je de grens van je velomobiel wil gaan opzoeken moet je weten
dat je pas echt de grens gaat kennen als je erover bent geweest...
heb ik al gevonden, op nog geen 1000km toch al 2keer op 2 wielen bijna op zijn zij gelegd, en ook al paar keer dat het achterwiel uitbrak. de rijstijl of de AW werd al aangepast om te voorkomen.
eeuwige reiziger schreef:
Wie organiseert de eerste slipcursus voor velomobielen? Wie durft het aan?
jaja, zeker interesse, moet wel leuk zijn om op dat glad spul eens te gaan schuiven met een VM