De grote plassen tocht op 21 juli

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 4919
Leeftijd: 46
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Woonplaats: Ruiselede
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#61 Berichtdoor eeuwige reiziger » do 11 aug 2016, 21:11

fujin schreef:c. De Quatro-velo: ik kreeg hem in Gent van Allert mee met de woorden: "probeer hem maar op de zijkant te leggen"
Ik heb hem niet helemaal tot op het randje gebracht, maar wel aanzienlijk verder dan de Mango ooit ging.. en ik kreeg hem niet om..


Hoe voelt de Q4V aan in vergelijking met, ondertussen "klassieke" velomobiel? Ik ben eigenlijk ook best benieuwd over de draaicrikel van deze viervoeter, want daar valt niet veel te lezen op de site van velomobiel.nl.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & Thorax Tangens

Gebruikersavatar
spruitje
General Manager
Berichten: 10278
Leeftijd: 40
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Woonplaats: Erembodegem
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#62 Berichtdoor spruitje » do 11 aug 2016, 22:12

Ronnius schreef:Trouwens, als je de grens van je velomobiel wil gaan opzoeken moet je weten
dat je pas echt de grens gaat kennen als je erover bent geweest...


-----------

daar ben ik toch een pak van terug gekomen moet ik zeggen...
bij kruispunten sta ik liever stil dan zonder overzicht over te steken, op jaagpaden heb ik bij kruis of inhalen van fietsers/wandelaars altijd mijn handen op de remmen. Ik merk dat het heel erg word geaprecieerd dat als je belt en blijven bellen en ze te laat aan de kant gaan even bijremmen, er is er geen ene die me kwaad aankijkt,
Ik rij in de week altijd het zelfde toertje, intussen beginnen ze me er al een beetje te kennen. :-)
Vragen over de site, meetoeren, .... info@ligfietsers.be

Gebruikersavatar
Peter J
chauffeur
Berichten: 1177
Leeftijd: 58
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Woonplaats: Hemiksem
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#63 Berichtdoor Peter J » do 11 aug 2016, 22:52

spruitje schreef:daar ben ik toch een pak van terug gekomen moet ik zeggen...
bij kruispunten sta ik liever stil dan zonder overzicht over te steken, op jaagpaden heb ik bij kruis of inhalen van fietsers/wandelaars altijd mijn handen op de remmen. Ik merk dat het heel erg word geaprecieerd dat als je belt en blijven bellen en ze te laat aan de kant gaan even bijremmen, er is er geen ene die me kwaad aankijkt

Nooit gedacht dat ik zo'n mening van jouw hand zou lezen... Is het dan toch zo dat het verstand komt met de jaren ? ? ? [-o< :wink:
Ben wel aangenaam verrast, nu kan ik dus met een gerust gemoed meerijden in een groep waar jij deel van uitmaakt. =D> =D> =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - Milan GT MK II 0023 - Optima Baron - ICE Vortex 2012 - ICE Sprint X met Neodrives - ...

Gebruikersavatar
spruitje
General Manager
Berichten: 10278
Leeftijd: 40
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Woonplaats: Erembodegem
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#64 Berichtdoor spruitje » za 13 aug 2016, 21:07

tja Peter, Wat een perto allemaal kan doen met een een mens he, Mijnen bruinen kan dat geen tweede keer trekken als ik niet in het rood wil gaan.
Vragen over de site, meetoeren, .... info@ligfietsers.be

fcapri
Kopman
Berichten: 691
Leeftijd: 38
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8790
Woonplaats: waregem
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#65 Berichtdoor fcapri » za 13 aug 2016, 21:40

Peter J schreef:Ik zou eens graag al diegenen die nu een auto besturen zien rijden met de auto's van ongeveer 40 jaar terug... Dan zou je pas zien hoe afhankelijk mensen zijn geworden van techniek omdat ze totaal geen benul hebben van waar ze mee bezig zijn...


tot 2jaar terug was één van mijn daily autos een dodge W200 uit 1977.
men daily wagen is een golf 2 1.6D uit 1988, toch ook al 28jaar oud, en in de garage heb ik nog een escort staan van 1978, paar capris uit 1978-1979-1981, sierra uit 1983.
ik kan best met oude mechaniek rijden en verkies een oude wagen direct boven een jonge. daarom heb ik ook een alleweder van de eerste generatie.

in het begin reed die echt heel slecht, en dat beterd stap per stap. vorige week de dempers uit elkaar getrokken en opnieuw vet in gedaan. heel verschil als de demperfunctie weer werkt ipv enkel vering.
ook begin ik de fiets iets anders te laden. aangezien mijn knopjes rechts zitten, stak ik mijn werkmateriaal, rugzak, waterfles... allemaal links. en bij het afdraaien in de bochten, houd ik mezelf recht door op de ellebogen te steunen (bocht naar rechts, duw ik me dus af met mijn linkerarm tegen het linkse plaatwerk.

eens het ding goed rijd, zal ik wel eens wat rondritten meedoen. ben eens benieuwd hoeveel 'jonge' VM's me dan in de bochten nog gaan volgen :mrgreen:

Ronnius schreef:Trouwens, als je de grens van je velomobiel wil gaan opzoeken moet je weten
dat je pas echt de grens gaat kennen als je erover bent geweest...


heb ik al gevonden, op nog geen 1000km toch al 2keer op 2 wielen bijna op zijn zij gelegd, en ook al paar keer dat het achterwiel uitbrak. de rijstijl of de AW werd al aangepast om te voorkomen.

eeuwige reiziger schreef:
Wie organiseert de eerste slipcursus voor velomobielen? Wie durft het aan? :D


jaja, zeker interesse, moet wel leuk zijn om op dat glad spul eens te gaan schuiven met een VM

Gebruikersavatar
Peter J
chauffeur
Berichten: 1177
Leeftijd: 58
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Woonplaats: Hemiksem
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#66 Berichtdoor Peter J » zo 14 aug 2016, 6:46

spruitje schreef:tja Peter, Wat een perto allemaal kan doen met een een mens he, Mijnen bruinen kan dat geen tweede keer trekken als ik niet in het rood wil gaan.

Moet ik hieruit begrijpen dat als "Uwen bruinen" dat wel zou kunnen trekken je nog steeds dezelfde rijstijl zou hebben ? :roll:
Naar mijn bescheiden mening spelen nog andere factoren mee, o.a. het gegeven dat je ondertussen papa bent geworden en graag
je dochter wil zien opgroeien en samen met haar en je vrouw nog vele fijne dingen in het leven wil doen. :wink:
Soit, maakt niet uit wat je rijstijl heeft beïnvloed, ik ben blij met de positieve verandering.
Trouwens, ik had ooit een ongeval met mijn eerste Milan en dat heeft mijn rijstijl ook beïnvloed... ik ben nog vooruitziender en
vooral geduldiger geworden... Had ik in de situatie waarin ik mijn ongeval heb gehad een 5-tal kilometer geduld gehad dan was me
dat niet overkomen... Maar ja, elk voorval in je leven is een les, en de ene keer is dat een negatieve ervaring en de andere keer een
positieve... Als je er maar ongeschonden uitkomt mag je al dik tevreden zijn. 8) :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - Milan GT MK II 0023 - Optima Baron - ICE Vortex 2012 - ICE Sprint X met Neodrives - ...

Gebruikersavatar
CapoJan
ploegleider
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Contacteer:

Re: De grote plassen tocht op 21 juli

#67 Berichtdoor CapoJan » wo 17 aug 2016, 16:12

eeuwige reiziger schreef:
fujin schreef:c. De Quatro-velo: ik kreeg hem in Gent van Allert mee met de woorden: "probeer hem maar op de zijkant te leggen"
Ik heb hem niet helemaal tot op het randje gebracht, maar wel aanzienlijk verder dan de Mango ooit ging.. en ik kreeg hem niet om..


Hoe voelt de Q4V aan in vergelijking met, ondertussen "klassieke" velomobiel? Ik ben eigenlijk ook best benieuwd over de draaicrikel van deze viervoeter, want daar valt niet veel te lezen op de site van velomobiel.nl.


Ik probeerde de QV ook gedurende enkele rondjes. De stabiliteit is - naar mijn ervaring - ongeëvenaard. Slingerend aan 35 à 40 door de bocht gaan en je merkte geen enkel verlies van controle. De snelheid mocht er ook zijn. Over comfort kan ik niets vertellen: twee rondjes op een skaterpiste is veel te weinig daarvoor.

Draaicirkel zou zowat die van de Quest zijn, dacht ik ergens gelezen te hebben.

@Fcapri: dat een driewieler inherent instabiel is, is niet juist. Probeer eens om een ICE trike op zijn kant te leggen; je zal hard je best moeten doen. Dat een velomobiel instabiel is, is al correcter, maar dan ook: een DF (vermoed ik) of een WAW rijden in vergelijking met jouw Alleweder als op rails. Natuurlijk kun je ze op twee wielen krijgen, maar de grens ligt zoveel verder. Vergeet ook niet dat we al zoveel jaren verder zijn: er is continu door ontwikkeld aan de velomobielen.
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com


Terug naar “LIA Tochten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast