Rondje Noorderkempen

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Rondje Noorderkempen

#1 Bericht door Ward De Meyer »

Rondje Noorderkempen


Als ik ’s morgens door het raam kijk valt het weer beter mee dan ik had gedacht. Om 9:15 Mango ingeladen om op een rustig tempo naar ’t steen te vertrekken. Als ik over de Meir rijd, en ik naar mijn kleinste voorblad schakel, kwam door de schok mijn kettingspanner in mijn crankstel terecht waardoor het onderste wieltje meteen krom trekt. De ketting blokkeerde, dus fietsen was onmogelijk. Met de hand verbuigen lukte niet dus de laatste km maar rustig gereden. Als ik aan de ligfiets aankom, blijkt er nog niemand te staan, blijkbaar weer een 30minuten te vroeg aangekomen. Uiteindelijk komt Frank met zijn zwaar ogende Fujin aangereden. We blijken als enigste twee ligfietsers mee te gaan. Wanneer we eenmaal aan de startplaats aankomen, blijkt de massa nog zeer goed mee te vallen. Ondertussen is mijn ketting er weer 2keer afgevallen en het lijkt me dus een beetje onmogelijk om de tocht te gaan rijden. Buiten ons, blijkt er toch nog een ligfietser aan de start te staan. Iemand die ik niet ken, ik geloof dat ie met een zelfbouw rondreed. Opeens duikt er ook nog een M5 ligfietstandem op waar ik de bestuurders ook niet van herken.

Nadat ik mijn ketting er weer eens opgelegd heb, valt ie er weer af. Uiteindelijk besluiten we dat Frank maar vertrekt, want ik zal toch niet ver geraken. Ik zie dat er een reparatiekraampje staat dus daar maar eens gaan horen voor wat reparatiemateriaal. Ik krijg de nodige sleutels mee, en nadat het ketting geleidingswieltje eraf is gevezen moet er forse kracht verzet worden om het geheel terug recht te krijgen. Na 30minuten is hij terug rijklaar. Ik kreeg nog hulp van een zekere Bas die nog in de Optima ligfietsfabriek had gewerkt.
Nadat ik mijn plannetje nog eens goed bekijk besluit ik te vertrekken want de start is ondertussen al een uur geleden gegeven.
Ik vraag me af of ik Frank nog zal kunnen inhalen, maar ik betwijfel het. De eerste kilometers gaan moeizaam doordat ik aanknoping moet vinden op het fietsknotenplan en ik steeds voor rode lichten stond. Nadat ik uiteindelijk op het fietspad naast de autosnelweg zit begint het te vlotten. Een wielrenner speelt een spelletje met me, maar uiteindelijk rij ik hem er toch af.
Eindelijk kom ik aan het kanaal Dessel- Schoten. Het is eenzaam rijden. Veel fietsers die eveneens de 75km rijden kom ik niet tegen. Eenmaal ik op het jaagpad zit kan ik eindelijk eens doorrijden en wat wielrenners beginnen in te halen. Eén keer moet ik op de rem gaan staan doordat een groepje eenden het pad oversteekt. Op weg naar knooppunt 36 bleken er twee straten onderbroken te zijn waardoor ik nog eens helemaal werd uitgeschut. Ik bekijk het plannetje nog eens goed, en het grootste deel van het traject blijk ik te kennen. Bordjes hoef ik niet meer in het oog te houden en dat scheelt hem in tijd. Uiteindelijk hou ik een stop aan het eind van mijn straat om even wat energie op te doen. Het zonnetje begint er goed door te komen en de temperatuur stijgt. IK rij nu op bekende wegen en in de verte zie ik ineens een vlaggetje opduiken. Nee dat kan niet of wel? En toch Frank staat aan de kant. Heb hem dus toch nog ingehaald. Nadat we nog wat gegeten hebben, rijden we verder richting Kapellen. De kilometers gaan vlot tot we onder het spoor moeten via een klein tunneltje. Ik had er op voorhand al een beetje voor gevreesd dat we deze zouden moeten nemen. Uiteindelijk geraken we er toch nog vrij gemakkelijk door.
We zijn op weg naar knooppunt 14 als mijn kettinggeleider weer in mijn crankstel vast komt te zitten. Dat was wel even pech hebben, want het nodige materiaal had ik niet bij. Nog eens afscheid genomen van Frank en 3km terug gegaan want Tim zat daar. Het stappen vorderde niet, dus maar in op de mango gaan zitten en verder gestept. De voorbij komende mensen keken nog vreemder dan anders. Uiteindelijk bij Tim aangekomen, geleidingswieltje er nog eens afgehaald en het staafje terug rechtgetrokken.
Meteen terug vertrokken, maar Frank nog inhalen leek me onmogelijk. Er moesten nog 20km’s gereden worden maar de laatste 15 bleken niet meer via het knotenplan te gaan maar met een wegbeschrijving. Ik reed hopeloos verkeerd en nam uiteindelijk een andere route om in Antwerpen te geraken. Deze keer was het in Antwerpen afgeladen vol, dus meteen mijn fiets gedraaid en terug huiswaarts gereden.
Bij thuiskomst bleek er 130km op de teller te staan. Wat een totaal van 810km maakt op twee weken tijd…


Ward- Op naar de 1000? -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

Hey Ward,

Als je zo doorgaat met kmfretten sta je tegen het einde van het jaar helemaal bovenaan in de velomobielrijderslijst op velomobiel.nl 8)

Plaats reactie