rondje gent-sluis-gent

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

rondje gent-sluis-gent

#1 Bericht door Wouter D »

vandaag, ben ik ff op mijn alleen den toer op gegaan met de limit.

deze middag had ik afgesproken met dries nog ff naar de limit te kijken, hoofdschakelaar van kastje is al naar de knoppen, overbrugd, kunnen weer verder, en de velcro van een van de voorlichtjes was aan vernieuwing toe, das dan ook gebeurt.
nadat de batteri van mijn kmtriek vervangen was moest ik de wielmaat nog instellen, dat hebben we deze middag dan ook in orde gebracht,

toen het na een hagelbui weer opklaarde ben ik dan maar voor een onbepaalde afstand op toer vertrokken, de planning was gent-sluis-breskens-terneuzen-gent maar is wel ietsje anders uitgevallen.

via 'de lieve' ben ik naar het schipdonk kanaal gereden, daar kon ik redelijk op snelheid komen, gewoon rond de dertig, het is weer ff wennen, tijdje geleden dat ik regelmatig met de limit op baankwam. de rest van de dag ben ik dan ook rond die snelheid blijven hangen. Ik had de wind op kop, dus hartstikke genieten van mijn stroomlijn en ongeweten de gek steken met fietsers die ik inhaalde terwijl zij maar aan het ploegen waren in de wind.

schipdonkkanaal was redelijk rustig, weinig beloop of gefiets dus kon op mijn gemak mijn ding doen. toen ik ff afdraaide aan een restaurantje om de voeten beetje te laten opwarmen merkte ik helaas dat daar een of ander familie feest aan de hang was. heb dan maar toerke rond mijn fiets gelopen, wat gepraat tegen spelen kinderen en hun wijsgemaakt dat ik met een fiets op toer was. hun reactie: "raar maar wel cool"

op lekker tempo doorgereden tot damse vaart alwaar alweer een vol restaurant zat te wachten, toch maar uitgestapt, ff paar koekjes gegeten terwijl ik wat telefoontjes pleegde, onder andere naar geert die ik eventueel wat verstrooiing kon geven in oostende, maar toen ik vernam dat het nog een dikke dertig km was (was toen al 16u) beslistte ik gewoon door te fietsen naar sluis. Langs de dampse vaart kon ik dankzij en stevie zijwind mijn snelheid beetje opvoeren om wat show te geven aan de vele wandelaars en fietsers die daar rondhingen.

in sluis was het ff gissen over hoe ik naar huis zou fietsen, in breskens wist ik de LF30 die ik vorig jaar al eens met brecht had gedaan, dus zouden we die maar nemen. via de grote weg ernaartoe, dankzij de leuke fietspaden in nederland die maar lekker negeerde daar de autoweg uit lekkere asfalt was. onderweg dacht ik toch maar beter een stukje af te snijden door via zuidzande te rijden. had hier eigenlijk nog nooit van gehoord maar mijn weg lag redelijk parallel met de geplande en was iets dichter van de grens, van zuidzande naar Oostburg.

ik keek wat raar toen ik daar een vuurtoren onderscheidde, wat doet zo een ding te midden te land, heb je toch nieks aan... zal wel iets uit vrieger tijden zijn toen er nog niet zoveel dijken in nederland waren. of uit het steentijdperk... in oostburg stonden bordje met terneuzen dus besloot ik die maar te volgen, je rijd op die leuke goed aangelegde hollandse fietspaden naast de grote weg, lekker snelheid aanhouden, geen gedoen met passerende auto's en je kan mooi inhalen zonder te hinderen.

onderweg zie ik bordjes naar gent, alweer een reden om van mijn planning af te wijken en dus recht naar gent te rijden, alle ja recht. Ik volgde de weg over watervliet-kaprijke-boekhoude-lembeke-sleidinge-evergem-gent.
net voor watervliet kom ik iets tegen wat ik nooit eerder voorhad. een auto rijd me voorbij, houdt in zodat ik weer voorbij kan en blijft dan schuin achter me rijden. na een poosje kijk ik om om te zien waarom die achterblijft maar ik kan het niet uitmaken. na een tijdje begin ie toch te passeren en op het moment ik opzij kijk zie ik de flits van hun camera. Lap ik ben weer in beeld geweest.

kortweg, was een leuk tochtje en is zeker voor herhaling vatbaar, thuis gekomen stond er 120km op de teller, is mooi gereden toch.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie