Go-One Evolution

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#61 Bericht door rik »

De go-one blijft toch nog altijd één van de mooiste velomobielen. Maar je mag hem ook 's vuil maken :P :lol:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#62 Bericht door PatRecumbent »

Rik, hij is al redelijk vuil en de eerste 2000 km staan op de teller.

Eerder deze week heb ik de achterste vensters zo gemonteerd dat de vooraan dicht zijn en dat de onderkant achteraan iets open staat. Tevens heb ik met een lange moer ervoor gezorgd dat het kleine open dakje verder open staat. Tijdens mijn rit naar het werk had ik heel wat minder last van condens op de voorruit. ik heb sporadisch mijn ventilator moeten gebruiken.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#63 Bericht door PatRecumbent »

rik schreef:... Maar je mag hem ook 's vuil maken :P :lol:
Ik heb hem ondertussen ook al eens gewassen en gestofzuigd. De aanleiding was een rit naar het werk tussen 5u40 en 7u20. Het had die nacht geregend en het was dus heel vochtig. De voorruit dampte dus heel uitbundig aan.

Met de wetenschap dat stof op een oppervlakte een kiem is voor dampvorming :idea: heb ik van de nood een deugd gemaakt. De Go-One is nu gepoetst en de ruiten zijn terug behandeld met Rain-X. De versie tegen de regen hangt op de buitenkant en de versie tegen aandampen is er nu voor de eerste keer aan de binnenzijde aangebracht. Hopelijk werkt het.

Tijdens het poetsen heb ik ook geleerd dat je best de voorruit beschermt wanneer je de ketting reinigt en/of smeert :idea: . Ik heb fijne spatjes terugggevonden op de ruit. Ze hinderen niet maar ik krijg ze er ook niet meer af.

Met de propere fiets ben ik vrijdag naar Bladel gereden voor een boodschap. Tijdens het terugkeren reed ik pal zuid en even snel als de wind. Dat werd dus heel warm van binnen #-o . Dus nog een les erbij. Wie weet worden we nog slim :wink:
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#64 Bericht door PatRecumbent »

De Rain-X tegen aangedampte ruiten lijkt te werken. Het enige nadeel is dat je met laagstaande zon minder zichtbaarheid hebt. Wordt vervolgd.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#65 Bericht door PatRecumbent »

Ik heb vandaag een cabrioritje gemaakt in de Go-One. Geen deur/dak en mijn hoofd is nu wat uitgewaaid. Het deed deugd.

Ik heb een toertje van bijna 70 km gemaakt met kruissnelheden boven de 30 km/u, regelmatig rond de 40 km/u. Vanwege de vele andere fietsers op de jaagpaden was het gemiddelde "slechts" 29 km/u.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#66 Bericht door eeuwige reiziger »

PatRecumbent schreef:De Rain-X tegen aangedampte ruiten lijkt te werken. Het enige nadeel is dat je met laagstaande zon minder zichtbaarheid hebt. Wordt vervolgd.
Fijn te horen dat je niet of nauwelijks last hebt van aandampen. Indertijd was dat altijd mijn vrees (ook na het vernemen Mario's ervaringen) en ook de reden waarom de Go-one indertijd uit het verlanglijstje werd geschrapt. Een gesloten vorm heeft dan weer een belangrijk voordeel als je de snelheid wil opdrijven.

Krijg je geen last van het 'tunnelsyndroom' wanneer je volledig gesloten rijdt? Ik had dat bijvoorbeeld toen ik met de WAW aan grote snelheden reed: het lijkt dan alsof je aandacht dan alleen nog maar naar voor is gericht, een beetje zoals je dat ook krijgt als je op een autosnelweg eens flink van katoen geeft.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#67 Bericht door PatRecumbent »

eeuwige reiziger schreef: Krijg je geen last van het 'tunnelsyndroom' wanneer je volledig gesloten rijdt? Ik had dat bijvoorbeeld toen ik met de WAW aan grote snelheden reed: het lijkt dan alsof je aandacht dan alleen nog maar naar voor is gericht, een beetje zoals je dat ook krijgt als je op een autosnelweg eens flink van katoen geeft.
Pas aan 120 km/h :twisted: Het is me eigenlijk niet zo opgevallen of dat zich voordoet. Je hebt ook een redelijk breed zicht vooruit in de Go-One. Misschien helpt dat.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#68 Bericht door eeuwige reiziger »

Heel interessant detailoverzicht van de Go-One Evolution met talrijke foto's op het Duitse forum:

http://www.velomobilforum.de/forum/show ... ght=retoyo" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#69 Bericht door PatRecumbent »

PatRecumbent schreef:Rik, hij is al redelijk vuil en de eerste 2000 km staan op de teller.
Vorig jaar ben ik wegens teveel werk half oktober gestopt met fietsen. Dit jaar ben ik pas einde mei terug ingekropen voor woon-werkverkeer nadat ik voor het treffen al een 400 km gereden had. Dit jaar komen er 6000 bij. Hopelijk kan ik in 2012 er onmiddellijk invliegen en kan ik misschien de kaap van 10000 km op een jaar halen.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#70 Bericht door NL-ligger »

Wat een fiets !

Ruitenwisser, electrische ventilator, zonnedak enz enz...
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#71 Bericht door PatRecumbent »

NL-ligger schreef:Wat een fiets !

Ruitenwisser, electrische ventilator, zonnedak enz enz...
Ruitenwisser is uitstappen en droogwrijven :(
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#72 Bericht door PatRecumbent »

Ondertussen staan de eerste 10000 km op de teller van de Go-One Evolution. De balans is heel positief. Het enige dat wat enigzins stoort is het aandampen bij hoge relatieve vochtigheid. Het enige dat dan helpt is regelmatig stoppen en de ruit aan de binnenzijde afzemen.

Ik kijk al hoopvol uit naar de 20000 km.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#73 Bericht door NL-ligger »

Heb jij die electrische ventilator in de bodem dan niet ? :shock:
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#74 Bericht door PatRecumbent »

NL-ligger schreef:Heb jij die electrische ventilator in de bodem dan niet ? :shock:
Ja, maar zo goed als verzadigde lucht (hoge relatieve vochtigheid) binnen blazen lost niets op. In een auto werkt dat ook pas als de verwarming of de airco meehelpt. Beiden verlagen de relatieve vochtigheid waardoor de ingeblazen lucht de damp kan wegnemen. En ik heb nog geen verwarming of aico in de Go-One :wink:
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Go-One Evolution

#75 Bericht door NL-ligger »

Heeft jouw Go One ook een deftige luchtuitlaat dan ? Lucht erin is geen punt zie ik wel. Maar die vochtige lucht van het zweten moet er toch net zo makkelijk weer uit stromen in een constante luchtstroom, ook of juist als je hem gesloten hebt voor de regen.

Ik kan het niet zien op de afbeeldingen, hij ziet er boven en opzij erg geloten uit. Anderzijds zal men toch wel niet zo'n mooie velomobiel hebben ontworpen zonder nadenken dus ik mis vast iets.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie