hulshout 13-08-2005

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

hulshout 13-08-2005

#1 Bericht door toy »

Hier een klein verslag van de gereden wedstrijd te Hulshout op de wielerpiste. Door een te klein aantal deelnemers zijn de 2 groepen samen gestart. Van de snelle groep zijn er 5 komen opdagen en 7 van de trage reeks. Willy was er met zijn buikfiets en ook FrankII was komen opdagen. Deze keer was het een gelijke strijd omdat er geen stroomlijnen mochten gebruikt worden. Alleen Proes viel buiten catagorie omwille "stroomlijn" geen helm en geen tandwielbescherming. Toch heeft hij een puike prestatie neergezet met zijn hoge racer. Hij wil nog wat wijzigen aan zijn fiets, dus we zullen hem in de gaten moeten houden. Frank was blijkbaar niet echt tevreden, maar een eerste wedstrijd aan 33km/h vind ik niet slecht.(ik denk aan mezelf).Er waren 2 toeschouwers aanwezig. Jan heeft aan de toeschouwer gevraagd het startschot te geven en of ie ook na een uur de bel kon rinkelen voor de laatste ronde.Na een kwartier kwam Sietse nog kijken of was hij te laat? Ook Gaston is komen kijken, meerijden kon hij niet, geen fiets maar wel in bestelling. Na de wedstijd nog de prijsuitreiking. Met de nieuwe helmen !!!!!!!!!!!!!!
Bijlagen
hulshout1.jpg

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#2 Bericht door toy »

Oooh , het blijken voetballen te zijn
Bijlagen
hulshout2.jpg

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#3 Bericht door toy »

De winnaars van de trage reeks
Bijlagen
hulshout3.jpg

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#4 Bericht door Duckjibepete »

nico was ook te laat... is dan ook maar komen supporteren. :wink:
Rudy, kan jij Gaston contacteren, wou graag weten wanneer we tochten rijden. Maar heb natuurlijk zijn adres niet gevraagd... :roll:
ride to live, live to ride

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#5 Bericht door Ward De Meyer »

Blijkbaar was M5// Peter ook te laat...

PS: welke fiets heeft Gaston Wellens in bestelling?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#6 Bericht door Jan.E »

Het is misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen snelle en trage reeks?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

das heleaal geen domme vraag, zeker niet voor een leek.
op ligfietswedstrijden heb je twee reeksen, één reeks met de snelle liggers en één reeks met de gewone liggers. Het snelheids verschil tussen beide groepen benaderd gemiddeld 10kph.

Om de competetie voor de normale ligger zoals u en ik een beetje haalbaar te houden tov de toptien is er dus een trage reeks ingevoerd met een eigencompetetie. op die manier blijft het dus nog een beetje plezant voor de beginner om mee te racen.

Ik zelf ben dit jaar begonnen in de trage reeks en heb gelijk gemerkt dat het me wel lag, ben dan ook gaan uitkijken naar een snellere fiets in de hoop volgend zomer seizoen bij de snelle reeks te kunnen starten, en ergens een plaatsje te bemachtigen achteraan de toppers.

anderen zullen vrede nemen met wat ze hebben en rustig groeien binnen de trage reeks, omdat ze niet zozeer gebeten zijn. kan je niemand kwalijk nemen. Met twee reeksen blijft zoiets haalbaar.

schnappie?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#8 Bericht door Edje »

Spijtig dat ik nooit zal mogen meedoen :cry: AL is er nog veel oefening nodig om een redelijk tempo te halen :)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

waarom zou je niet mogen meedoen?
vana het moment dat je start doe je gewoon mee, eerste keer dat in hulshout fietste is johan clercx ook gestart met faw, na een paar ronden hield hij het voor bekeken, en hij is dus als laatste geeindigd daar er niemand voor hem is gestopt. als je denkt eens zo een race te willen meerijden, dan kom je er gewoon op af, schrijf je in voor de wedstrijd zelf en rijd hem gewoon in je eigen tempo, zolang of je zelf maar wil, alhoewel, na een uur moet je stoppen in een uursrace :P

zeg nooit nooit, twee jaar terug zei ik net hetzelfde, erger nog, het interesseerde me geeneens, ik gaf meer om toertochtjes, nu nog steeds hoor, maar tien keer op een jaar je ziel uit je lijf rijden, is ook eens leuk, vind ik.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#10 Bericht door David »

En je mag zelf kiezen in welke reeks je fietst? Of hangt dit af van prestaties of eventueel van je fiets?
Ik zie zo'n keertje meedoen in een trage reeks namelijk ook wel nog zitten als ik mijn ligfiets heb en ik het wat gewoon ben. Echter van sommige snelheden waar hier op het forum sprake van is ga ik duizelen dus zou ik me ook niet helemaal belachelijk willen maken :)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#11 Bericht door Edje »

Wouter,

prob is als die ventjes met hun potteke komen.

Nu als pijn patiënt gebruik ik nog al wat van die dingen die op hun lijstje voorkomen, had het ook liever anders . :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#12 Bericht door Jan.E »

Speelt het dan een rol met welke fiets je start? Ik rij met een zephyr lage racer, mag je dan ook nog in de trage reeks starten? Het hangt toch allemaal af van het mannetje op de fiets niet?

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#13 Bericht door toy »

Je mag met eender welke ligfiets deelnemen. Heb zelf een Taifun en rij ook mee met de trage groep. Ben net als Wouter begin dit jaar mee begonnen. De eerste wedstijd was indoor in Herselt op het kart circuit en ik was niet laatste. Dit was voor mij de aanzet om regelmatig aan wedstrijd deel te nemen en het plezante is dat je dan ook eens op een podium kan staan. Het kost je een paar euro's verzekering een fiets helm en een beschermrand(voorste tandwiel). En de deelnemers krijgen altijd koekjes.Kom gerust met je ligger af. Kijk op de site van hpv-b wanneer de volgende wedstrijd gehouden word. Normaal gezien 18 september in Ham (Limburg) maar dit onder voorbehoud.Het is altijd een prettige sfeer op die wedstrijden en dan hoor je allerlei exuses waarom het weer niet lukte. En breng wat toeschouwers mee.

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#14 Bericht door toy »

Ward De Meyer schreef:Blijkbaar was M5// Peter ook te laat...

PS: welke fiets heeft Gaston Wellens in bestelling?
Royal cobra

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#15 Bericht door toy »

peter schreef:Rudy, kan jij Gaston contacteren, wou graag weten wanneer we tochten rijden. Maar heb natuurlijk zijn adres niet gevraagd... :roll:
Sorry Peter, ik heb zijn adres niet

Plaats reactie