Dit had ik altijd al eens willen doen!

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

Dit had ik altijd al eens willen doen!

#1 Bericht door lmoens »

Hallo allemaal,

We zijn een volk van werkers, feestvierders, bidders (ora et labora) en daarbovenop zijn we nog de dappersten aller Galliërs.

We zijn een volk van gepensioneerden, bruggepensioneerden en tijdsgekrediteerden, dat maakt van ons een volk van straatlopers met veel vrije tijd.

We zijn echter geen volk van (straat)lopers alleen maar nog veel meer een volk van fietsers.

We bedenken de fietsnetwerken (allez, we kijken ze af van de hollanders) en die fietsen we lustig af in onze vrije tijd. Sommigen van ons zijn al wat ambitieuzer dan anderen maar allemaal hebben we geheime dromen waar we met niemand over spreken. We zijn toch allemaal hetzelfde, niet?

Is jouw geheime, ultieme droom misschien de wereld rond fietsen? Ik wens je veel succes, maar mij niet gezien.

Een meer realistisch iets dan? Zoals bijvoorbeeld een fietstocht naar Lourdes. Voor velen al te hoog gegrepen of misschien toch niet. Vorig jaar fietste ik naar Lourdes op een manier zoals ik die zelf niet gewoon ben, nl rustig, hééééél rustig, op een manier die iedereen aankan.

Met de fiets op bedevaart naar Lourdes op een manier die binnen mijn bereik ligt, is dat iets wat je eigenlijk altijd al eens zou willen doen? Dan heb ik een tip voor u.

Als je klikt op http://www.omnia.be/Portals/0/BROCHURES ... 09_def.PDF opent er zich een brochure (beslist een veilig bestand) over bedevaarten en pelgrimstochten. Eén daarvan is een tocht met de fiets naar Lourdes (vanaf blz 10). Er staat een vrij gedetailleerde beschrijving van de reis in. Ik heb deze tocht vorig jaar als begeleider meegedaan en ga dit jaar terug mee.

De reis is van 4 juli tot en met 12 juli en op donderdag 19 februari 2009 is er om 19.30 h een info vergadering in het Holiday Inn hotel aan Flanders Expo.

Mocht je geïntresseerd zijn, er staan hier ( http://www.louismoens.net/Tijdelijke foto albums/Lourdes2008/index.html) enkele foto’s van vorig jaar en hier ( http://www.louismoens.net/Fietstochten/Lourdes 2008.htm ) vind je een kort verslag, eigenlijk meer een impressie.

Sommigen doen het uit echte overtuiging, anderen enkel om het fietsplezier, nog anderen uit toeristisch oogpunt, bij de meerderheid is het een mix van…. Het blijft echter wel een bedevaart, overtuigde attheïsten worden dus eigenlijk geacht zich te onthouden of zich op zijn minst wat in te tomen.

Als je dus eens verder wil fietsen dan het Vlaamse fietsnetwerk met zijn tearooms, een echte aanrader.

Ben je zelf een fervent fietser en wil je uw partner daar eens bij betrekken, dan is dit een uitgelezen opportuniteit.

Als dit is wat je altijd al eens zou willen doen hebben, dit is je kans.

Grtn
Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Plaats reactie