Voor wie moeten we supporteren op CV
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Wanneer je een tijdrit aan het rijden bent en je haalt een langzamere voorligger in, die vervolgens in jouw wiel kruipt en zo het tijdsverschil weet te beperken, is dat dan eerlijk? Als er op deze wijze groepjes ontstaan van bijvoorbeeld ploegmaten, die zo hun kopman naar een betere tijd rijden, is dat dan eerlijk? Zo kan ik nog wel even doorgaan. De vraag is of het wel zo'n domme regel is. Je moet ook niet vergeten dat deze regel alleen geld in individuele ritten, waar het dus aankomt op individuele prestaties en niet die van een groep of ploeg.
Een klein beetje aan de haren er bij gesleurd, maar wanneer iemand in een peloton lek rijdt en tussen de volgauto's door weer naar de staart van het peloton 'stayert' is mijns inziens minder erg dan wanneer iemand Gent Wevelgem wint door zich door een volgauto te laten lanceren naar de meet...
Een klein beetje aan de haren er bij gesleurd, maar wanneer iemand in een peloton lek rijdt en tussen de volgauto's door weer naar de staart van het peloton 'stayert' is mijns inziens minder erg dan wanneer iemand Gent Wevelgem wint door zich door een volgauto te laten lanceren naar de meet...
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
Graddus schreef
Groeten
Luc
Ik ga zaterdag inderdaad niet mee met de toertocht omdat we met het gezin zijn en dan kunnen we vrijdag iets samen doen.Ik ga mij zeker wel bij ulle voegen op de camping qua gezelligheid, maar aangezien ik op de fiets kom en niet voorzien ben om vanalles mee te slepen heb ik elders onderdak gezocht... Maaruh, Luc, wil dat zeggen dat jij vrijdag ook mee rijdt met de toertocht? Zag je naam nog niet tussen de deelnemers staan.
Groeten
Luc
- renaat
- Helper
- Berichten: 360
- Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
- Postcode: 9820
- Fiets: M5 CLR
- Locatie: Merelbeke
- Contacteer:
Hey jongens,
deze regel is ook altijd van toepassing bij onze bukker vrienden in hun tijdritwedstrijden. In welke ronde (Tour, Giro, ...) dan ook worden op dergelijke manier tijdritten gereden.
Dit betekent dat je niet mag iemand heel snel inhalen om vervolgens eerst in zijn zog uit te rusten om dan weer weg te springen.
Trouwens dergelijke manier van rijden is helemaal niet efficient als het om krachtenverdeling gaat. Bij een tijdrit komt het er op aan om zo gelijkmatig mogelijk je krachten te verdelen over de hele rit, de laatste ronde(n) misschien er niet op nagesproken.
Inhalen doe je dus op een gelijkmatige manier en dan mag je rustig dichter dan 10 meter komen, zolang dat je maar inhaalt en niet blijft hangen in het zog.
Een andere regel die wel speciaal is en waar je goed moet voor opletten is de volgende:
In praktijk rijd je langer dan een uur. Zolang dat het uur niet voorbij is wordt je niet afgevlagd. Stel dat je 6 minuten rijdt over een ronde en je komt door na 58 min wedstrijd. Zonder extra versnelling finish je dan na 1u04min. Nu wordt je afgelegde afstand NIET berekend door interpollatie over de totale tijd zijnde 1u04! Dus niet (totale afstand/64) x 60
Maar wel door de afgelegde afstand te nemen van de eerste 58min + de geinterpolleerde afstand van de laatste ronde. Dus afstand afgelegd in de eerste 58 min + fractie afstand laatste ronde waarbij die fractie zich verhoudt als de nog overblijvende tijd tot het uur tot de tijd nodig om die laatste ronde te rijden. In ons geval 2/6
Dus wedstrijdrijders, als je wil versnellen in de laatste ronden dan moet je zorgen dat je laatste ronde nooit je snelste is want die telt maar voor een fractie mee!
Zo eindigde Ymte vorig jaar voor een concurrent in de rangschikking terwijl zijn corrurent net voor hem finishte.
Ook deze manier van rekenen is de meest faire denk ik maar als de regel niet gekend is door de deelnemers kan dit leiden tot zeer verhitte discussies. (wat ook het geval was vorig jaar)
Dit jaar ligt het wel net ietsje anders omdat we niet gezamelijk starten maar elk om beurt, d'er is dus geen rechtstreeks vergelijk mogelijk maar de berekening van de afgelegde afstand zal zeker zo gebeuren als geschetst. Dus doe je je voordeel er mee.
deze regel is ook altijd van toepassing bij onze bukker vrienden in hun tijdritwedstrijden. In welke ronde (Tour, Giro, ...) dan ook worden op dergelijke manier tijdritten gereden.
Dit betekent dat je niet mag iemand heel snel inhalen om vervolgens eerst in zijn zog uit te rusten om dan weer weg te springen.
Trouwens dergelijke manier van rijden is helemaal niet efficient als het om krachtenverdeling gaat. Bij een tijdrit komt het er op aan om zo gelijkmatig mogelijk je krachten te verdelen over de hele rit, de laatste ronde(n) misschien er niet op nagesproken.
Inhalen doe je dus op een gelijkmatige manier en dan mag je rustig dichter dan 10 meter komen, zolang dat je maar inhaalt en niet blijft hangen in het zog.
Een andere regel die wel speciaal is en waar je goed moet voor opletten is de volgende:
In praktijk rijd je langer dan een uur. Zolang dat het uur niet voorbij is wordt je niet afgevlagd. Stel dat je 6 minuten rijdt over een ronde en je komt door na 58 min wedstrijd. Zonder extra versnelling finish je dan na 1u04min. Nu wordt je afgelegde afstand NIET berekend door interpollatie over de totale tijd zijnde 1u04! Dus niet (totale afstand/64) x 60
Maar wel door de afgelegde afstand te nemen van de eerste 58min + de geinterpolleerde afstand van de laatste ronde. Dus afstand afgelegd in de eerste 58 min + fractie afstand laatste ronde waarbij die fractie zich verhoudt als de nog overblijvende tijd tot het uur tot de tijd nodig om die laatste ronde te rijden. In ons geval 2/6
Dus wedstrijdrijders, als je wil versnellen in de laatste ronden dan moet je zorgen dat je laatste ronde nooit je snelste is want die telt maar voor een fractie mee!
Zo eindigde Ymte vorig jaar voor een concurrent in de rangschikking terwijl zijn corrurent net voor hem finishte.
Ook deze manier van rekenen is de meest faire denk ik maar als de regel niet gekend is door de deelnemers kan dit leiden tot zeer verhitte discussies. (wat ook het geval was vorig jaar)
Dit jaar ligt het wel net ietsje anders omdat we niet gezamelijk starten maar elk om beurt, d'er is dus geen rechtstreeks vergelijk mogelijk maar de berekening van de afgelegde afstand zal zeker zo gebeuren als geschetst. Dus doe je je voordeel er mee.
Greetz,
renaat
renaat
- Recumby
- Neo Prof
- Berichten: 226
- Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
- Postcode: 8755
- Fiets: M5 low racer
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Renaat, rare berekening heb je daar. Intuïtief snap ik ze niet zo goed, maar na een concreet cijfervoorbeeldje lijkt ze wel te kloppen. Conclusie is dat je alles moet geven in de voorlaatste ronde, en dan toch nog zo weinig mogelijk tijd verliezen in de laatste ronde...renaat schreef:Hey jongens,
Een andere regel die wel speciaal is en waar je goed moet voor opletten is de volgende:
In praktijk rijd je langer dan een uur. Zolang dat het uur niet voorbij is wordt je niet afgevlagd. Stel dat je 6 minuten rijdt over een ronde en je komt door na 58 min wedstrijd. Zonder extra versnelling finish je dan na 1u04min. Nu wordt je afgelegde afstand NIET berekend door interpollatie over de totale tijd zijnde 1u04! Dus niet (totale afstand/64) x 60
Maar wel door de afgelegde afstand te nemen van de eerste 58min + de geinterpolleerde afstand van de laatste ronde. Dus afstand afgelegd in de eerste 58 min + fractie afstand laatste ronde waarbij die fractie zich verhoudt als de nog overblijvende tijd tot het uur tot de tijd nodig om die laatste ronde te rijden. In ons geval 2/6
Dus wedstrijdrijders, als je wil versnellen in de laatste ronden dan moet je zorgen dat je laatste ronde nooit je snelste is want die telt maar voor een fractie mee!
Zo eindigde Ymte vorig jaar voor een concurrent in de rangschikking terwijl zijn corrurent net voor hem finishte.
Ook deze manier van rekenen is de meest faire denk ik maar als de regel niet gekend is door de deelnemers kan dit leiden tot zeer verhitte discussies. (wat ook het geval was vorig jaar)
Dit jaar ligt het wel net ietsje anders omdat we niet gezamelijk starten maar elk om beurt, d'er is dus geen rechtstreeks vergelijk mogelijk maar de berekening van de afgelegde afstand zal zeker zo gebeuren als geschetst. Dus doe je je voordeel er mee.
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk
- Mars
- Nieuweling
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 31 dec 2004, 23:34
- Fiets: Q89
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Tijdens de tijdrit wordt niet tegelijkertijd gestart, dus als je even hard rijdt, rijd je niet bij elkaar. Naast elkaar rijden is helemaal uit den boze, omdat er dan niet ingehaald kan worden. Het devies is afstand houden, word je ingehaald dan is dat pech; je keuze is dan of zelf weer inhalen of jezelf in laten halen.Wouter schreef:ha, dan is er geen probleem, ze hangen meestal achter mij aan, maar toch even iets wat ik niet snap, als dat niet mag en er is een groepje van zes die op een bepaald ogenblik even snel rijdt, moeten ze dan naast elkaar rijden?
/Mars
Advies: probeer niet de regels te omzeilen, het kan diskwalifikatie voor je opleveren. Een tijdrit is een individuele race. In alle andere race mag zoveel gestayerd worden als je wilt.
Ga toch fietsen...
- Mars
- Nieuweling
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 31 dec 2004, 23:34
- Fiets: Q89
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Inderdaad. Deze berekening wordt ook gebruikt bij officiele uurrecord en dergelijke. Je wordt overigens niet afgevlagd, omdat dit tot verwarring op de baan leidt aangezien iedereen een andere starttijd heeft. Iedere renner krijgt een sticker met zijn starttijd die hij op zijn fiets kan plakken. Er staat een grote klok in de buurt van de finish waarop je de tijd kunt volgen en natuurlijk kun je je fietscomputer gebruiken. Beter een ronde teveel rijden dan te weinig.Recumby schreef: Renaat, rare berekening heb je daar. Intuïtief snap ik ze niet zo goed, maar na een concreet cijfervoorbeeldje lijkt ze wel te kloppen. Conclusie is dat je alles moet geven in de voorlaatste ronde, en dan toch nog zo weinig mogelijk tijd verliezen in de laatste ronde...
/Marcel
Ga toch fietsen...
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
het word dus de hurri voor cycle vision, heb net een rondje gereden met de limit en hij moet serieus onderdoen tegenover de hurri, gemiddeld gezien zal dat rond de vijf per uur schelen, dus de beslissing is rap gemaakt he. de limit word dan ook voorlopig op toeren gezet om na wat extra training misschien weer eens aan een wedstrijdje bloot te stellen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer: