Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Kijk, net nog een naam van een oudgediende aan de lijst toegevoegd. Ook zonder inlogcode kun je gewoon meedoen! Wie doet er nog mee?
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Voeg mij ook maar toe aan het lijstje "ov" (lees : als het droog is)
i ride my bikes to ride my bikes
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Official:
graddus
Hermine
Luc Willaert
crash-quest-dummy
Kleintje
Deelnemer:
01. Spruitje
02. hmmm (ov)
03. Ronnius (ov)
04. bicky
05. luki
06. Capojan
07. aiai (ov)
08. Fish
09. marini
10. toy + Jan E.
12. Brechtix (ov)
13. dmd (ov)
14. joop
15. kurtvandeveire (ov)
16. Peter Lembregts
17. allewedertje (ov)
18.
graddus
Hermine
Luc Willaert
crash-quest-dummy
Kleintje
Deelnemer:
01. Spruitje
02. hmmm (ov)
03. Ronnius (ov)
04. bicky
05. luki
06. Capojan
07. aiai (ov)
08. Fish
09. marini
10. toy + Jan E.
12. Brechtix (ov)
13. dmd (ov)
14. joop
15. kurtvandeveire (ov)
16. Peter Lembregts
17. allewedertje (ov)
18.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
't is hier kerstboomverbranding, lees : ik kom af.
doch helaas slechts als schotelvod.
Iemand een lift nodig ?
doch helaas slechts als schotelvod.
Iemand een lift nodig ?
Stop Fueling Around
- kleintje
- Helper
- Berichten: 273
- Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
- Fiets: een echte kadett
- Locatie: overslag
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
En ik heb me ook als official opgegeven....
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Maskes en mennekes, het nieuwe jaar is al begonnen, hebben jullie er al een beetje zin in?
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Official:
graddus
Hermine
Luc Willaert
crash-quest-dummy
Kleintje
Deelnemer:
01. Spruitje
02. hmmm
03. Ronnius
04. bicky
05. luki
06. Capojan
07. aiai (ov)
08. Fish
09. marini
10. toy
11. Jan E.
12. Brechtix (ov)
13. dmd (ov)
14. joop
15. kurtvandeveire (ov)
16. Peter Lembregts
17. allewedertje (ov)
18. Eddy de Jonge
19. Celien (ov)
20. Fujin (ov)
21.
graddus
Hermine
Luc Willaert
crash-quest-dummy
Kleintje
Deelnemer:
01. Spruitje
02. hmmm
03. Ronnius
04. bicky
05. luki
06. Capojan
07. aiai (ov)
08. Fish
09. marini
10. toy
11. Jan E.
12. Brechtix (ov)
13. dmd (ov)
14. joop
15. kurtvandeveire (ov)
16. Peter Lembregts
17. allewedertje (ov)
18. Eddy de Jonge
19. Celien (ov)
20. Fujin (ov)
21.
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Ikke: check
E-Orca: check
fles vuurwater: check
koplamp: check
gps (voor noodgevallen): check
Als de hemel niet op mijn hoofd valt, zal ik er zijn. Andere mennekes: geldt de afspraak aan Gentbruggebrug nog?
E-Orca: check
fles vuurwater: check
koplamp: check
gps (voor noodgevallen): check
Als de hemel niet op mijn hoofd valt, zal ik er zijn. Andere mennekes: geldt de afspraak aan Gentbruggebrug nog?
Laatst gewijzigd door CapoJan op zo 03 jan 2016, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3020
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Het ziet er naar uit de je mij mag schrappen van de OV lijst.
Als Jan het weer kan trotseren, kan ik dat ook.
Dus neem ik aan dat ik aanwezig ga zijn.
Dan geldt natuurlijk ook mijn aanwezigheid
op de trein starten aan de Gentbruggebrug.
Als Jan het weer kan trotseren, kan ik dat ook.
Dus neem ik aan dat ik aanwezig ga zijn.
Dan geldt natuurlijk ook mijn aanwezigheid
op de trein starten aan de Gentbruggebrug.
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
De "onder voorbehoud" mag bij mijn naam ook geschrapt worden. De weersvoorspellingen zien er goed uit (nu ja, geen vrieskoude of sneeuw), er zal gefietst worden!
- FiSh
- Helper
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
- Postcode: 9040
- Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
- Locatie: Sint-Amandsberg
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Babysit is verwittigd.
Om 18u aan de Gentruggebrug: OK
en de rest zien we daarna wel
Om 18u aan de Gentruggebrug: OK
en de rest zien we daarna wel
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Top mannen, ik zie jullie vrijdag!!!
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Opdat jullie vast kunnen beginnen studeren, hier vast wat uitleg over mogelijke navigatietechnieken...
Bol-pijl
Navigeren met behulp van bol-pijl-instructies – ook wel bekend als ‘tulip’ omdat het voor het eerst werd gebruikt in de befaamde Tulpenrally – is redelijk eenvoudig. Een verkeerssituatie wordt grafisch weergegeven waarbij de equipe als bol wordt verbeeld en de pijl in de richting van de te volgen route wijst. De route loopt van situatie naar situatie in een aangegeven volgorde. Deze techniek wordt vooral toegepast om de equipes te verplaatsen naar enige locatie waar iets begint dat meer vergt van deelnemers.
Bol-pijl met afstand
Variant op de voorgaande techniek waarbij de bol-pijl instructies vergezeld gaan van afstanden tot op 10 meter nauwkeurig. Het gaat hierbij om de combinatie van de geschetste verkeerssituatie en de aangegeven afstand. Volg je hier een pijl naar rechts op 1,2 kilometer waar 1,3 wordt opgegeven, dan zou je zomaar de verkeerde weg in kunnen slaan. Waarom een equipe dan toch bij 1,2 afslaat? Nou, omdat er een kleine afwijking zit in de kilometerteller of omdat men domweg vergeten is om op de afstand te letten.
Punten, pijlen kortste route
Op een kaartfragment moet een route worden bepaald die de equipe moet volgen. Dat gebeurt met behulp van genummerde pijlen en of punten die op de kaart zijn ingetekend. Tussen de punten en of pijlen moet de kortste route op de kaart worden ingetekend waarbij volledig ‘door de pijlen heen’ moet worden gereden. Let wel, alleen wegen op de kaart mogen worden gebruikt, dus mijd weggetjes die u onderweg tegenkomt, maar die niet op de kaart staan.
Grensbenadering
Wederom een kaartfragment. Ditmaal heeft de organisatie een dikke vette lijn over de kaart getrokken, ofwel er is sprake van een natuurlijke grens op de kaart, bijvoorbeeld een spoorlijn of rivier. Op een traject van A naar B moet deze grens zo dicht mogelijk worden benaderd, wat wil zeggen dat het oppervlak tussen gereden route en grens zo minimaal mogelijk is. Ook hier geldt dat alleen wegen mogen worden bereden die op de kaart staan.
Ingetekende lijn met barricades
De organisatie is zo vriendelijk geweest barricades op te werpen op een kaartfragment en je dient een zo groot mogelijk deel van een ingetekende route te rijden waarbij je de op de kaart aan gebrachte barricades mijdt. Equipes zouden in de verleiding kunnen komen die barricades te negeren (“Die staan alleen maar op de kaart, wie houdt ons tegen?”), maar dat wordt doorgaans koelbloedig afgestraft door middel van foutcontroles of controles die je juist mis loopt.
Blinde lijn
Nu eens geen kaartfragment, maar een transparant blad of A4-tje met daarop een lijn die het te volgen traject voorstelt. De lijn is ‘blind’ omdat hij niet op een kaart is ingetekend, en de equipes dienen dus zelf door meten en het lezen van de weg te ontdekken welke route is bedoeld. Dat kan best ingewikkeld zijn omdat er doorgaans niet bij wordt verteld welke windrichting de lijn volgt.
Visgraat
Bij dit systeem wordt de route weergegeven als een rechte lijn met aan beide zijden streepjes die de wegen symboliseren die niet moeten worden bereden. De visgraat is gebaseerd op wegsplitsingen en kruisingen op de kaart en wordt van onder naar boven of van boven naar onder gelezen. Een streepje naar rechts (bij een traject van onder naar boven) kan dus betekenen: rechtdoor als er een afslag naar rechts is, maar linksaf, indien er op dat moment een afslag naar links is en de weg rechtdoor loopt.
Bol-pijl
Navigeren met behulp van bol-pijl-instructies – ook wel bekend als ‘tulip’ omdat het voor het eerst werd gebruikt in de befaamde Tulpenrally – is redelijk eenvoudig. Een verkeerssituatie wordt grafisch weergegeven waarbij de equipe als bol wordt verbeeld en de pijl in de richting van de te volgen route wijst. De route loopt van situatie naar situatie in een aangegeven volgorde. Deze techniek wordt vooral toegepast om de equipes te verplaatsen naar enige locatie waar iets begint dat meer vergt van deelnemers.
Bol-pijl met afstand
Variant op de voorgaande techniek waarbij de bol-pijl instructies vergezeld gaan van afstanden tot op 10 meter nauwkeurig. Het gaat hierbij om de combinatie van de geschetste verkeerssituatie en de aangegeven afstand. Volg je hier een pijl naar rechts op 1,2 kilometer waar 1,3 wordt opgegeven, dan zou je zomaar de verkeerde weg in kunnen slaan. Waarom een equipe dan toch bij 1,2 afslaat? Nou, omdat er een kleine afwijking zit in de kilometerteller of omdat men domweg vergeten is om op de afstand te letten.
Punten, pijlen kortste route
Op een kaartfragment moet een route worden bepaald die de equipe moet volgen. Dat gebeurt met behulp van genummerde pijlen en of punten die op de kaart zijn ingetekend. Tussen de punten en of pijlen moet de kortste route op de kaart worden ingetekend waarbij volledig ‘door de pijlen heen’ moet worden gereden. Let wel, alleen wegen op de kaart mogen worden gebruikt, dus mijd weggetjes die u onderweg tegenkomt, maar die niet op de kaart staan.
Grensbenadering
Wederom een kaartfragment. Ditmaal heeft de organisatie een dikke vette lijn over de kaart getrokken, ofwel er is sprake van een natuurlijke grens op de kaart, bijvoorbeeld een spoorlijn of rivier. Op een traject van A naar B moet deze grens zo dicht mogelijk worden benaderd, wat wil zeggen dat het oppervlak tussen gereden route en grens zo minimaal mogelijk is. Ook hier geldt dat alleen wegen mogen worden bereden die op de kaart staan.
Ingetekende lijn met barricades
De organisatie is zo vriendelijk geweest barricades op te werpen op een kaartfragment en je dient een zo groot mogelijk deel van een ingetekende route te rijden waarbij je de op de kaart aan gebrachte barricades mijdt. Equipes zouden in de verleiding kunnen komen die barricades te negeren (“Die staan alleen maar op de kaart, wie houdt ons tegen?”), maar dat wordt doorgaans koelbloedig afgestraft door middel van foutcontroles of controles die je juist mis loopt.
Blinde lijn
Nu eens geen kaartfragment, maar een transparant blad of A4-tje met daarop een lijn die het te volgen traject voorstelt. De lijn is ‘blind’ omdat hij niet op een kaart is ingetekend, en de equipes dienen dus zelf door meten en het lezen van de weg te ontdekken welke route is bedoeld. Dat kan best ingewikkeld zijn omdat er doorgaans niet bij wordt verteld welke windrichting de lijn volgt.
Visgraat
Bij dit systeem wordt de route weergegeven als een rechte lijn met aan beide zijden streepjes die de wegen symboliseren die niet moeten worden bereden. De visgraat is gebaseerd op wegsplitsingen en kruisingen op de kaart en wordt van onder naar boven of van boven naar onder gelezen. Een streepje naar rechts (bij een traject van onder naar boven) kan dus betekenen: rechtdoor als er een afslag naar rechts is, maar linksaf, indien er op dat moment een afslag naar links is en de weg rechtdoor loopt.
- graddus
- knopenhakkert
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
- Postcode: 4575NA
- Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
- Locatie: Overslag NL
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Ik kreeg zojuist een vraag over vegetarische spaghetti. De spaghetti die ik aanbied is bereid uit tarwebloem, eieren en water. De saus is normaal gesproken een stuk minder vleesloos. Op verzoek maak ik uiteraard graag een alternatief, maar dan weet ik wel graag voor hoeveel personen. Dus indien vegetarisch, laat het mij snel even weten.
- halepole
- Helper
- Berichten: 313
- Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
- Postcode: 9860
- Fiets: Thys 209
- Locatie: Scheldewindeke
- Velomobiel: Waw 100
- Contacteer:
Re: Nocturne 2016, de rally, vrijdag 8 januari OVS
Ik kom ook af als deelnemer als er nog een plaatsje is.
Ik ga proberen een beetje vroeger te stoppen op het werk zodat ik het treintje vanuit Gent nog kan halen.
Duid er iemand de vertrekplaats aan zodat ik er zeker op tijd zal zijn.
Ik heb er al zin in
Ik ga proberen een beetje vroeger te stoppen op het werk zodat ik het treintje vanuit Gent nog kan halen.
Duid er iemand de vertrekplaats aan zodat ik er zeker op tijd zal zijn.
Ik heb er al zin in