BRM: Tournai Flèche Belge

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

BRM: Tournai Flèche Belge

#1 Bericht door hmmm »

Het jaar is nog niet teneinde, maar het is nooit vroeg genoeg om de kalender van 2016 eens te bekijken.

Graag zou ik dit brevet rijden en via deze weg zoek ik mogelijk enkele slachtoffers (of hopelijk eerder bikkels!). Dit hoort in een team van 3 tot 5 fietsers gereden te worden.

Wanneer: 25-26 maart. Start om 12h
Waar: Start vrij te kiezen, eindigen te Tournai
Wat: Tja....
Een bizar brevet: De route is hier zelf uit te stippelen, de startlocatie mag je vrij kiezen maar je moet aankomen te Tournai (net voor) 12 uur. Dit brevet duurt dus exact (of maximum) 24 uur. Binnen deze tijd moet je ten minste 360 kilometer fietsen. Een bijkomende moeilijkheid is dat je tussen de laatste 2 uren ten minste nog 25 kilometer moet afleggen.
Prijs: 10 euro voor 24 uur plezier.

Alle informatie is te vinden op de website van randonneurs: http://www.randonneurs.be/page/4

De kring van lange-afstand ligfietsers is eerder beperkt, dus veel eisen zullen er niet te stellen zijn aan eventuele gegadigden :lol:. Wie durft er? Ik heb zelf geen tientallen lange brevetten gereden, maar toch een handjevol en voldoende om te weten waar ik aan begin. Een klein beetje ervaring en zelfkennis met lange afstanden lijkt me wel een redelijke verwachting!

Ben benieuwd of er iemand durft! :mrgreen:

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#2 Bericht door fujin »

Eeeu, dat is een hele uitdaging.
Ik heb ooit wel eens een 300 gereden op een dag. Maar geestelijk ging ik volledig stuk op 180 km.
En dan het tijdstip van aankomst. 12 uur in de middag. Geweldig gevonden.
Maar betwijfel of het iets voor mij is.
Al moet ik bekennen dat op mijn Ride with GPS scherm nu plaatsnamen als Neerpelt, Maasmechelen, Beringen, Bonheiden, Aalst en zo verschijnen.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#3 Bericht door hmmm »

Het is niet de meest eenvoudige uitdaging!

Geen idee of je 300 km individueel was of in groep? Dit is in een groepje en dat geeft toch een klein voordeel bij het mentale aspect.

Het aankomen 's middags maakt het inderdaad niet zo eenvoudig. Met 24 uur voor 360 kilometer heb je, als het goed is, wel wat tijd over voor een kort dutje 's nachts, maar nu ook geen zeeën van tijd. Ook zijn de nachten nog relatief lang en koud (eind) maart. Maar de uitdaging ervan is half het plezier!

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#4 Bericht door bicky »

wat een bizarre uitdaging.

3-5 deelnemers , vertrek en route zelf te kiezen.
aankomst voor 12u, binnen de 24u

handigste lijkt me vertrek in/rond doornik. anders moet je met de fiets nog naar huis.

ergens s'nachts bij iemand thuis bevoorraden en dutje doen.

Ik houd wel van een gekke uitdaging.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#5 Bericht door aiai »

Hoogstwaarschijnlijk ben ik daar niet bij, maar mijn fantasie bracht me op Tournai - Breskens - Duinkerke - Tournai. Google maps gaf daar een 328 kilometer voor. Dus nog ergens een rotonde vinden die je 32 kilometer lang rond blijft fietsen ;-)

Het spreekt wel tot de verbeelding, maar ik denk dat ik het (nog) niet trek....

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#6 Bericht door hmmm »

Het lijkt me net een heel stuk leuker om niet in Tournai te vertrekken. Stiekem zou een 4-landen tocht wel gaaf zijn (België, Duitsland, Nederland, Frankrijk), maar het levert direct een berg kilometers op :lol: Met een vertrek vanuit Luik (of Genk) kan het volgens mij net (Luik - Aachen - Weert - Boom - Gent - Ieper - rond Lille - Tournai => ~450 km).

Naar huis fietsen hoeft niet perse, ik zal vermoedelijk de trein weer naar huis nemen :). Zowel vanuit Tournai als Kortrijk is het treinaanbod relatief divers en zal je zonder teveel problemen (erg lange reistijd of tientallen overstappen) overal wel raken. Praktische zorgen voor later, eerst min-of-meer een team bijeen zoeken!

Het zou inderdaad ideaal zijn als we bij iemand 's nachts kunnen bevoorraden en een dutje doen (naargelang de beschikbare tijd). Ikzelf heb weinig problemen met een korte bivak, al zorgt dat direct voor een heleboel bagage.

Kan ik je interesse noteren Bicky? Wat voor fiets?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#7 Bericht door bicky »

hmmm schreef:Kan ik je interesse noteren Bicky? Wat voor fiets?
Zou met de VM (mango+) zijn.
Je hebt mijn interesse, maar zal nog niet bevestigen, eerst kijken of de uitdaging haalbaar is.
mijn max lag 2 jaar terug op 290km. dus zal afhangen van de start/eind locatie.
hmmm schreef:Het lijkt me net een heel stuk leuker om niet in Tournai te vertrekken.
Dat lijk me ook leuker. bij mij thuis vertrekken in Tielt (midden west-vlaanderen) is ook een optie.
Dan moet ik enkel 60km terug na de tocht.

Gebruikersavatar
LiegeradAndreas
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:38
Fiets: Quest
Locatie: Remscheid (Duitsland)
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#8 Bericht door LiegeradAndreas »

Hoi,

:D ik zoek deelnemers voor en liggende Team van Remscheid (bij Keulen) naar Doornik. 376 km.

De Route is: Remscheid – Leverkusen (over de Rijn) – Düren – Raeren – Eupen – Verviers – Pepinster – Luik(-zuid) – Huy – Namen – Châtelet – Charleroi – Courcelles – La Louviere – Blaton – Tournai.

De deel van Remscheid tot Eupen ben ik deze jaar enkele keer gefietst. Dat klopt goed.

Reis naar Remscheid kan goed met train via Aken, Keulen en Solingen; overnachting kan ook.

WIE WIL :?:

Groet
Andreas
Bijlagen
Karte.jpg
[url]http://www.liegerad-fernweh.de[/url]

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#9 Bericht door hmmm »

Met hoeveel zijn jullie al Andreas? Net even zitten kijken op de treinplanner en google maps, het is echter een behoorlijk eind fietsen vanuit Leuven (~240 km) of een traject wat ik niet graag per trein zou afleggen als ik de roets moet meezeulen (ICE/Thalys valt af, en via normale verbindingen is het 3-4x overstappen en 4u onderweg).

De dag voordien tot daar fietsen kost weer een extra vakantiedag en of dat het de ideale opwarming is voor een zware 24 uur fietsen betwijfel ik :D. Vermoedelijk is het om praktische redenen niet haalbaar om met jullie mee te rijden met de huidige route/opzet. Hoe keren jullie terug huiswaarts?

@Bicky: Een mango op de trein is net wat lastiger. Voor mij hoeft de startlocatie zeker niet hier in Leuven te zijn, deze zal gevonden moeten worden in functie van alle deelnemers :).

Gebruikersavatar
LiegeradAndreas
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:38
Fiets: Quest
Locatie: Remscheid (Duitsland)
Contacteer:

Re: BRM: Tournai Flèche Belge

#10 Bericht door LiegeradAndreas »

Hoi,
hmmm schreef:Met hoeveel zijn jullie al Andreas?
Dat wet ik nog niet, ik zoek nog meerijders. Wij kunnen een echt internationale groep zij, ik vrag ook ligfietsters van nederland en frankrijk.
hmmm schreef: Net even zitten kijken op de treinplanner en google maps, het is echter een behoorlijk eind fietsen vanuit Leuven (~240 km) of een traject wat ik niet graag per trein zou afleggen als ik de roets moet meezeulen (ICE/Thalys valt af, en via normale verbindingen is het 3-4x overstappen en 4u onderweg).
Kan ook met de IC trein naar Eupen en dann nog slechts 135 km naar Remscheid fietsen. In een rustig manier zal het geen probleem zijn voor der 24 uur tocht. Voor de 600 km BRM Herentals-Bitburg-Herentals ben ik von thuis naar Eupen gefietst, dan met treinen naar Herentals.

Naar de Flèche Belge wil ik waarschijnlijk met de trein naar thuis. Laatst vertrek (om binnen hetzelfde dag an te komen) vanaf Tournai is 17:40.

Of jullie kom in een auto naar Remscheid; dan moet slechts een de auto afhalen.

Groet
Andreas
[url]http://www.liegerad-fernweh.de[/url]

Plaats reactie