climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
HiGhtAn
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 13:51
Postcode: 9000
Fiets: M5 Blueglide By Speedliner
Locatie: gent
Contacteer:

climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#1 Bericht door HiGhtAn »

Zoals sommige van jullie weten is de climate express manifestatie verzet naar nu zondag in oostende.
Er is al een groepje van 16 man die vertrekt vanuit gent naar oostende. Afspraak om 7U30 aan Sint-Pietersplein om 8u vertrekken we en we rijden via het kanaal gent-brugge-oostende om 12u word er aangekomen.
Naar huis gaan is op eigenkrecht met de velo/trein....

Wie zin heeft in vroeg opstaan op zondag wees welkom!
nog maar 5 keer gevallen
nee 6 keer tramsporen+regen+werken st-pt-station
7 keer dus tramsporen+lichtjes zwaar beschonken
nr 8 poging persoonlijk snelheidsrecord frontale botsing met een dikke vlieg door zware klap controle verloren in de berm beland

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#2 Bericht door halepole »

Ik kan zondag misschien meerijden.
Ik zou dan meegaan vanuit Gent maar vanuit Oostende rijden naar Eeklo
Zijn er nog ligfietsers die zin hebben om mee te rijden?

Gebruikersavatar
HiGhtAn
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 13:51
Postcode: 9000
Fiets: M5 Blueglide By Speedliner
Locatie: gent
Contacteer:

Re: climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#3 Bericht door HiGhtAn »

we zijn zeker al met 3 ligfietsers maar die zijn hier niet actief.

https://www.facebook.com/events/1677802205827174/
nog maar 5 keer gevallen
nee 6 keer tramsporen+regen+werken st-pt-station
7 keer dus tramsporen+lichtjes zwaar beschonken
nr 8 poging persoonlijk snelheidsrecord frontale botsing met een dikke vlieg door zware klap controle verloren in de berm beland

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

halepole schreef:Ik kan zondag misschien meerijden.
Ik zou dan meegaan vanuit Gent maar vanuit Oostende rijden naar Eeklo
Zijn er nog ligfietsers die zin hebben om mee te rijden?
Afspraak van de laatste minuut, bij wijze van spreken. Pas gisteren zag ik die oproep op het forum en dacht meteen dat het wel leuk zou zijn er met de test-WAW aan deel te nemen. Jammer genoeg geen witte WAW te zien op het Sint-Pietersplein. Een iets te lange zaterdagavond, Dieter? :wink:

's Morgen, voor dag en dauw opgestaan, in de stille hoop dat de kindjes me niet zouden horen. Tevergeefs, klaarwakker, uitkijkend naar wat de sint had gebracht. Vlug enkele smoesjes uit de vaderhoed getoverd, zodat ze nog een beetje zouden blijven liggen...

De WAW gevuld met wat eten en drinken, een fleece en nog wat kleinigheden. En hop, in volle vaart de duisternis in. Er stond een bijzonder felle zijwind, maar de WAW liet zich niet bedwingen. Aan meer dan veertig vloog ik richting Gent. Op het jaagpad milderde ik toch wat vaart: tot pap verworden bladeren, takken en diepe duisternis zijn niet onmiddellijk een combinatie waar je voluit bij gaat. Afgezien van een enkele ligfietser kruiste geen enkele weggebruiker mijn pad.

Na een klein uurtje denderde ik het Sint-Pietersplein op, waar ik, in heel dat egale steenlandschap, een borduur totaal niet opmerkte en een vrij onzachte overgang maakte. Voor het oog van de reeds aanwezige fietshelden van de dag. Niet onmiddellijk reclame voor mijn verkeersinzicht... Gelukkig vergeeft de WAW veel.

Iets na acht zette de fietskaravaan zich in beweging en zette koers richting Brugge. Heel gezapig tempo. Iets rond twintig per uur. Met die felle zijwind en een meerderheid aan gelegenheidsfietsers op een bukker, toch een mooie snelheid. Om de WAW in het gareel te houden, fietste ik eerst achteraan in de groep. Na verloop van tijd werd het me toch te machtig en zocht ik mijn heil bij de snellere voorhoede.

In de buurt van Bellem rukte de WAW zich los van de teugels. Bij de start had ik al gepolst of er soms eens wat sneller mocht gereden worden, wat geen probleem bleek, daar we de fietsknooppunten volgden. Door die voorsprong had ik bij het nieuwe fietspad bij de oude vaart in Beernem wat tijd om enkele plaatjes van de WAW vast te leggen. Algauw had ik gezelschap van enkele nieuwsgierige wandelaars... Ondertussen haalde de snelle voorhoede me in.

https://photos.google.com/album/AF1QipO ... pw-LQ5JieH

Daarna in één ruk naar Brugge. Aan het station was er lekkere soep - pure boerenkost met grote brokken groente erin - met een homp brood en kaas voorzien. In tegenstelling tot de bukkers had ik geen nood me op te warmen, maar het was toch een welgekomen afwisseling op wat het water en fruitsap dat ik had ingeslagen. Na enkele minuten kwam er als uit het niets iemand met een hoop boterkoeken. Zomaar, uit sympathie. Als dat geen leuk gebaar is!

Eens de inwendige mens van de anderen was gesterkt, zette de groep zich weer in beweging. Ik reed nog een stukje mee, maar week dan af om naar huis te fietsen. Er wachten me nog sinterklaasverplichtingen... Een mens moet soms de kerk in het midden houden.

Nog steeds met flinke zijwind, maar nu het zicht op het jaagpad niet werd gehinderd, kon ik de WAW volop zijn zin laten doen. De WAW is toch echt wel een beest...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#5 Bericht door halepole »

ja het lukte niet om uit bed te komen. In d loop van de dag er toch een beetje spijt van gehad.
leuk dat de rit je goed bevallen is. Wat kilometertjes op mijn teller zouden geen kwaad kunnen want mijn conditie heb ik toch al in betere staat gekend. :roll:

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#6 Bericht door paulheyndrickx »

URL werkt niet

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: climate express fietstocht gent-oostende zondag 6dec

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

halepole schreef:ja het lukte niet om uit bed te komen. In d loop van de dag er toch een beetje spijt van gehad.
leuk dat de rit je goed bevallen is. Wat kilometertjes op mijn teller zouden geen kwaad kunnen want mijn conditie heb ik toch al in betere staat gekend. :roll:
De jeugd van tegenwoordig, he! :D :wink: :mrgreen: Volgende keer trakteren, mijn zoon, en je zonden zullen vergeven zijn. [-o<

Mij zal je niet bepaald snel op de barricaden aantreffen, maar het was wel aangenaam eens de horizon te verruimen en mensen te ontmoeten uit een bepaald milieu waar ik anders zelden mee in contact kom. De fietstocht zelf was natuurlijk over de hele lijn een thuismatch voor me. Een niet onaardig voordeel als je aan het testen gaat met andermans velomobiel.

paulheyndrickx schreef: URL werkt niet
Hopelijk lukt het nu.

Door het winterzonnetje en mijn rudimentair talent als fotograaf, ook niet onmiddellijk spectaculaire foto's...

https://goo.gl/photos/1UsKWLFhVeiQGG269
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie