Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#1 Bericht door Brechtix »

Ons Sara organiseert mee de Climate Express, een optocht met het nobele doel te wegen op de grote klimaatconferentie in Parijs aldan en aldaar.
Er zijn nog maar een paar plaatsen vrij.
Ik vind dat we als velomobilisten moeten meefietsen, het is zo al warm genoeg.
Iemand zin en tijd om mee te fietsen?
http://nl.climate-express.be
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#2 Bericht door Lex »

Leuk om een deel met de velomobiel naar daar zien te rijden. Zal wel goede reclame zijn voor zo'n veel te lage en te snelle gevaarlijke sigaar op de weg (meestal ook nog zonder vlagje) ;). Maar op de pagina van Climate Express op het smoelenboek staat de fietstocht al volzet is. https://www.facebook.com/DeClimateExpress?fref=ts

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#3 Bericht door bicky »

ik dacht ergens gelezen te hebben dat iedereen vrij is om mee te vertrekken in Brussel. (in boekje van fietsersbond)
ze hopen op grote media aandacht en zoeken dus voor de start veel fietsers.
Ik zoek het vanavond nog keer om te bevestigen

Gebruikersavatar
Catrike JoVi
Junior
Berichten: 62
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 22:18
Postcode: 1910
Fiets: M5 Streetlegal
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#4 Bericht door Catrike JoVi »

'k ben reeds een tijdje ingeschreven ... 'k zou wel met een WAW willen rijden !!!, anders met de ALLEWEDER of de vrachtfiets voor de verandering.
Ook na de manifestatie kom ik terug met de fiets...

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#5 Bericht door bicky »

klein artikel uit fietserbond boekje
Bijlagen
IMG_20150904_181937934.jpg

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#6 Bericht door CapoJan »

Ik vind de dagafstand - ong. 80 km - erg kort voor een velomobiel. Een gevolg is dat je meer tijd nodig hebt.
Sara zei een poos geleden dat er ook een groep de trip op drie dagen zou doen, maar daar vind ik niets over? Dan heb je ook minder verlofdagen nodig...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#7 Bericht door bicky »

350 km leek me ook iets voor in 2 dagen te doen.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#8 Bericht door crash-quest-dummy »

Kijk deze man rijdt op kortere tijd. Ik heb wel zin om mee te fietsen. Wie heeft er een slaapplek tussen oudenaarde en Doornik ?
vanop de webstek :

Korte fietstocht

Ik fiets op twee dagen naar vanuit Gent naar Parijs en op één dag van Parijs naar Gent. Het zou leuk zijn dat met één of meerdere compagnons te doen. Voor de terugtocht op maandag van Parijs naar België kan je ook een plaatsje boeken op de bussen van Climate Express (tot 30 oktober). Op vrijdag fiets ik van Gent naar Compiègne (ca. 240 km) - vertrek rond 6u 's morgens, vermoedelijke aankomst een uur of twaalf later. Je kan eventueel ook aansluiten in Doornik (bereikbaar per trein), dan is het 60 kilometer minder. Afhankelijk van het aantal medefietsers, overnacht ik via warmshowers/couchsurfing of - in overleg met mijn medefietsers - in een goedkoop hotel, bed and breakfast of gite (richtprijs: 20 à 30 euro per persoon). Op zaterdag fiets ik van Compiègne naar Parijs (90 km) en komen we aan in Parc de La Villette waar we de fietskaravaan van Climate Express vervoegen. In Parijs zal ik een plekje zoeken via warmshowers/couchsurfing of in een goedkoop hostel. Zaterdagavond sluit ik aan bij het avondprogramma van de fietskaravaan. Ik word niet gevolgd door een volgwagen of cateringteam, bakkers genoeg in Frankrijk, toch? Bagage hou ik beperkt en neem ik mee op de (koers)fiets. Extra kledij voor in Parijs kan eventueel meegegeven worden via één van de fietsers van de grote fietskaravaan. Wil je meefietsen? Laat me zeker iets weten voor 15 oktober, dan kunnen we samen op tijd rondkijken voor een slaapplaats! Contact: Toby Lauwerier: tobylauwerier@hotmail.com
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#9 Bericht door dmd »

Door enkele verschuivingen in mijn agenda zou ik ook naar Parijs kunnen fietsen met de Q. Ik heb echter niet zo veel conge meer over dit jaar.
- Zijn er hier mensen die in 1 a 2 dagen heen, en 1 a 2 dagen terug rijden, (bv. Vrijdag avond 27/11 vertrekken en dinsdag avond 01/12 terug) en die nog een extra rijder kunnen gebruiken in hun team?
- Eventueel kan ik slaapplaats voorzien in Marke (aan de Franse grens) op vrijdag avond. Iemand een idee waar ik nu nog slaapplaats vind in Parijs voor zaterdag en zondag? De Q zou ook een beetje veilig moeten staan...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#10 Bericht door crash-quest-dummy »

The Fast Lane.
In de vorige week werd door de groep (15) volgehouden om toch de tocht aan te vatten.

Vrijdag ochtend van Duffel door Brussel naar Halle. Daar afgesproken met een triatleet die met een tijdrijfiets meereed naar Doornik, daar de ploeg vanuit Gent ontmoet die dmd alsvast kwijt was gespeeld. Dan de Franse grens over en dikwijls haasje over gespeeld met de bukkers -bergop-bergaf-.
Nog een stevige helling net voor Compiègne en dan slapedokes .
Zaterdag de resterende 90km rustig gereden om tegen 17h aan de ambswoning van de ambassadeur te eindigen als vertegenwoordiging van de meer dan 300 deelnemers voor wie de plannen zich anders ontvouwden.
Daar onder het oog van de bewakingscamera de velomobielen beginnen opstellen en prompt uitgenodigd om ons te installeren op de binnenkoer, samen met de lopers en de kayakers.
Uiteindelijk door de ambassadeur ook binnen uitgenodigd om mee te luisteren naar de sprekers. oa thalys die de rit organiseerde, Alpro die zuivel maakt zonder dat dat via een dier moet passeren en nog een paar consulting bedrijven. Het strafst was WWF. En de spiekbrief in een balpen voor de minister die haar kat stuurde van Climate-Express zelve.
Soit, op zondag teruggefietst van Parijs naar Gent (283km) : lekker zeilen en sjezen en ook een geval van BIS.(dank aan de ouders van dmd voor de ontvangst).
Vandaag terug naar Duffel.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#11 Bericht door dmd »

Het was inderdaad een zalige tocht! Samen afzien voor het klimaat... het schept een band!
CQD, je vergeet de 10km sightseeing nog door Parijs op zaterdag avond, Paris in 1 hour vanuit een velomobiel, vond ik ook een leuk tochtje ;-)

Ik deed Gent - Compiegne op vrijdag, Compiegne - Parijs op zaterdag en Parijs - Gent op Zondag.

Voor hen die het niet gezien hebben, we hebben het VRT journaal gehaald... http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... al/2.41931 op iets van een 4 minuten zie je mijn Quest rechts en die van Wim Delaet (uit Genk) links. De Quest van CQD was helaas niet in beeld.

Een van de bukkers heeft gelukkig ook wat foto's gemaakt: https://picasaweb.google.com/vertikaler/ClimateExpresss#
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#12 Bericht door Wouter D »

volgens mij komt die van CQD ook wel een beetje in beeld hoor. Wel top dat jullie naar ginder gefietst zijn, maakt niet uit met welke fiets. Hoeveel streepjes is dat?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Climate express, fietskaravaan naar Parijs 24/11/2015

#13 Bericht door paulheyndrickx »

Mooi. Helmpje af.

Plaats reactie