Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#1 Bericht door SCORPION »

Op 09-05-2015 wordt de nieuwe fiets- en wandelbrug tussen Avelgem en Escanaffles geopend. Deze zal aansluiting geven op het oude spoorweg tracé Avelgem-Ronse, dat voorbij Amougies en de Kluisberg loopt. Het is een schakel in de lange afstand fietsbaan tussen Londen en Rome.
Er is een natje en een droogje voorzien, en voor de aanwezige fietsers een verkenningstocht langs de nieuwe fietsbaan. Een gelegenheid om o.a. een bezoek te brengen aan Amougies Airport en te verpozen bij een drink, en de opstijgende en landende vliegtuigen gade te slaan.

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug !

#2 Bericht door SCORPION »

Waar en wanneer ? Zaterdag 09-05-2015 om 11:00 aan de Rue du Rivage in Orroir.
U kunt er ook heen door mee te rijden met de fietstocht langs de RAVEL fietspaden.
Mogelijkheid om een fiets te reserveren op nr. 069 / 76 82 63 bij de Dienst voor Toerisme van Amougies.

Programma :

- 10:00 Samenkomst aan de Gemeentelijke Bibliotheek. Ontvangst - Koffie. ( Rue Couture d'Orroir, 13, 7750 Amougies )
- 10:30 Fietstocht vanaf de Gemeentelijke Bibliotheek langs de RAVEL fietspaden tot Orroir.
- 11:00 Officiële inhuldiging van de brug in aanwezigheid van de lokale personaliteiten.
- 12:00 Aperitif en hapjes.

Uitstekende gelegenheid om de nieuwe fietsmogelijkheden in Mont-de-l'Enclus te ontdekken met in de namiddag een tocht in de omgeving misschien ?

Tot op de fietstocht langs de RAVEL naar Orroir !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#3 Bericht door antony »

brug ,is af maar de weg is vind ik niet zo goed voor een trike ?
midden is betonpad en link en rechts is het gras .hoop dat ze wat gaan verbeteren nog
zodat ik men training route kan vergroten zonder langs schelde te hoeven te fietsen

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#4 Bericht door SCORPION »

Pas terug van de opening, waar zo'n 350 à 400 mensen op af gekomen zijn. Het fietspad hebben we bereden met een groep van +-100 fietsers, burgemeester en schepenen van Amougies op kop, en ook met de fiets natuurlijk. Politie diensten hielden het verkeer tegen waar de grote baan werd overgestoken zodat alles veilig verlopen is.

Amougies - Orroir is grotendeels af en zeer goed berijdbaar en volkomen autovrij. Een droom voor fietsers, trikes en velomobielen. De op- en afritten aan de brug zelf zijn af en prima berijdbaar, dus van langs de trekweg aan beide zijden van de Schelde, langs de kant van Avelgem en van Orroir zijn er opritten. Brug zelf is echt fantastisch mooi met relingen in inox, het geheel zeer modern van lijn. Enorm veel fietsers zijn bijgekomen van de richting Oudenaarde en ook van Bossuit uit, die gewoon op tocht waren langs de Schelde. Er was gratis drank te krijgen, en pakjes verse friet met bijlagen naar wens.
De toegangsweg vanuit Avelgem-station was een ietwat verwaarloosde grintweg die overwoekerd was door kreupelhout en onkruid. Dit is nu volledig opgekuist en gemaaid, en eveneens goed berijdbaar, ook met trike of velomobiel.

Al bij al een mooie aanwinst voor West-Vlaanderen en Henegouwen, tot groot genoegen van de fietsers en fietsclubs uit beide taalgebieden ! Een schakel in de lange afstandsfietsroute tussen Londen - Rome - Brindisi, is klaargekomen dank zij de subsidies van de Europese Gemeenschap !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#5 Bericht door antony »

en waar ligt dit stukje autoluw fietspad ?

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#6 Bericht door SCORPION »

Als je richting Orroir van de nieuwe brug afkomt, en onmiddellijk na de brug linksaf slaat, kom je in de Rue du Rivage. Volgen tot aan de grote baan Orroir-Escanaffles. Rechtsaf en de grote baan enkele honderden meter volgen, en ter hoogte van de Volvo Garage linksaf richting oud stationsgebouw van Orroir. Dat is het begin van de nieuwe fietsweg die voorlopig tot aan de Epsom Manège loopt. Daar gekomen ( einde nieuwe fietsbaan ) flauwe bocht naar links en de geasfalteerde landweg volgen tot je op de grote baan Amougies - Orroir komt. Naar rechts afslaan en onmiddellijk na de Epsom opnieuw rechtsaf tot aan een grote boerderij, daar linksaf en altijd rechtdoor blijven volgen. Die tweevaksbaan loopt langs het vliegveld van Amougies, om vervolgens na een " S " bocht te versmallen in een geasfalteerde landweg. Na de kruising met de Rue St. Pierre ( ! ) kom je in een nieuwe verkaveling. Altijd maar rechtdoor tot aan het kerkhof van Amougies, op die plaats een flauwe bocht naar rechts, en je komt aan de kerk van Amougies en onmiddellijk daarna het gemeentehuis.

Ik kan altijd eens meerijden als ge wilt, laat maar iets weten !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#7 Bericht door antony »

awel als avonds geen probleem is rond 19uur zal dat dan zijn
ik rij me nog altijd verloren langs die kanten ,zou nog wat tochten willen plannen ,naar lens en zo zoek dus nog goede stukken
laat maar iets weten deze maand rij ik steeds richting bosuit
andere maand Merelbeke.
kwestie van afwisselen

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#8 Bericht door SCORPION »

Hi Antony,

Na volgende week zijn alle avonden goed, als het weer meteen ook goed is ! Ik heb (nog) geen licht op mijn Scorpion, dus " met de klaren thuis " zou ik zeggen. Als je langs de Schelde komt tot in Orroir, kunnen we afspreken aan de nieuwe brug, en dan de nieuwe fietsweg tot in Amougies nemen. Amougies - Berchem en vanuit Berchem heb je dan de " fiets-o-strade " tot Leupegem. Leupegem - Oudenaarde is dan maar 'n boogscheut meer.

Laat maar iets weten !

@+scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#9 Bericht door antony »

als ik goed mee ben vanaf 27 mei ben je woensdag avond vrij?
ben nog al moeilijk in dingen begrijpen.
de nieuwe brug is goed afspraak plek 19uur is wel haalbaar voor me
ik neem steeds die route kerserlare, edealareberg ,Leupegem .kopenberg ,oude spoorweg gebouw Kluisbergen zo tot einde iets voorbij de centrale .bosuit draai ik dan
is zo men route een beetje momenteel .in de week .
mens moet fit blijven ,als de trike mee wilt .

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#10 Bericht door SCORPION »

Staat genoteerd Antony !
Woensdag 27-05-2015 om 19:00 aan de nieuwe Scheldebrug in Orroir !

So long man !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Plechtige opening nieuwe fiets- en wandelbrug

#11 Bericht door SCORPION »

Hey antony,

Ik ben terug op dreef voor dit tochtje. Prachtig weertje vandaag !
Vanavond kan of ergens in het week-end misschien ?
Je zegt maar, ik tracht mij aan te passen.


@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Plaats reactie