Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#1 Bericht door rik »

Op zaterdag 6 juni 2015 organiseren wij, als Limburgse liggers, ons 5de velomobieltreffen. Alle velomobielen zijn dan welkom om samen met ons één of twee ritten te fietsen. Dit alles vindt plaats in het Sint Lodewijk Instituut in Genk, Mosselerlaan 108.

Voor de mensen die van ver komen, hebben wij ook deze keer weer overnachtingsmogelijkheid voorzien in kleine aparte kamertjes van het internaat.

- Aankomst mogelijk op vrijdag 5 juni vanaf 17u30.
- Avondmaal verkrijgbaar op vrijdagavond om 19 uur: frieten met stoofvlees voor 8 euro.
- Overnachting 8 euro per nacht.
- Ontbijt verkrijgbaar vanaf 7u30 op zaterdag en zondag voor 4 euro.
- Vertrek voormiddagtocht om 10u stipt, aankomst voorzien ongeveer om 12 uur.
- Middagmaal verkrijgbaar zaterdag bij aankomst voormiddagtocht: Spaghetti Bolognaise voor 8 euro.
- Vertrek namiddagtocht om 13u30.
- Avondmaal verkrijgbaar op zaterdagavond om 19 uur: BBQ voor 10 euro.
- Wie niet verzekerd is dient 7 euro te betalen voor de verzekering.

Inschrijven via het inschrijvingsformulier ten laatste op woensdag 3 juni.

Voor meer inlichtingen kan je altijd mailen naar info@limburgseliggers.be

Dankzij de sponsoring van Intercitybike krijgt iedereen een gratis T-shirt van het treffen!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#2 Bericht door Ronnius »

Het verlof is reeds aangevraagd (en goedgekeurd).
De velomobiel is besteld aangekondigd voor half maart,
eens deze is aangekomen kan de rest gepland worden.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#3 Bericht door antony »

veel velomobiel treffen ,nog te koud voor open liggers
:oops:

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#4 Bericht door aiai »

Frietje stoof en een barbecue! Het is alsof jullie het er om doen....

Heb de agenda gevuld, hou nog een slag om de arm. Reorganisatie op het werk, nog niet bekend wanneer het spannend wordt en op welke manier (dus ook niet of ik met aan/afwezigheid aldaar mijn kansen op behouden van baan vergroot).

Ik moet i.i.g. het ligfietstreffen in Mei laten schieten :-( Ik ga weg met de familie :-)

Mijn doel is van 5 tot 7 juni aanwezig te zijn (en met een beetje pech heb ik tijd zat om naar huis te fietsen ;-)

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#5 Bericht door rik »

Hoog tijd om ons velomobieltreffen nog eens onder de aandacht te brengen! Laat de inschrijvingen maar komen, we zijn er klaar voor! 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#6 Bericht door Wouter D »

door een dubbele boeking moet ik mijn eerste velomobieltreffen uitstellen tot volgend jaar
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#7 Bericht door Ronnius »

Ik zal er ook niet geraken.
De Orca is verder uitgesteld en zou pas (ten vroegste/hopelijk) klaar zijn het voorlaatste weekend van mei.
Hem dan gaan inrijden en mezelf ook klaarstomen om daarna aan een trip Gent-Genk te beginnen...

Kziet ni echt zitte, enkele honderd meter velomobiel rijden is niet echt wat met "ervaren rijder" bedoeld wordt.

Die week heb ik wel verlof en hopelijk kan ik dan de Orca inrijden.
Maar dan met ritjes rond Gent.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#8 Bericht door aiai »

Heb zojuist de inschrijving afgerond. Nu de betaling nog. Zit nogal te dubben of ik de Alleweder op de auto zet en naar het zuiden rij, of dat ik naar het zuiden fiets....
Ik zou kunnen overnachten onder de rook van Breda, maar als ik met de velomobiel kom zou een gids in België wel welkom zijn :-)

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#9 Bericht door rik »

aiai schreef:Heb zojuist de inschrijving afgerond. Nu de betaling nog. Zit nogal te dubben of ik de Alleweder op de auto zet en naar het zuiden rij, of dat ik naar het zuiden fiets....
Ik zou kunnen overnachten onder de rook van Breda, maar als ik met de velomobiel kom zou een gids in België wel welkom zijn :-)
Met het fietsroutenetwerk geraak je er volgens mij ook wel :) : http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx
DF 269
Ice sprint1 26"

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#10 Bericht door aiai »

Best een goede gids :-)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#11 Bericht door crash-quest-dummy »

hmmm, zaterdag van 18 tot 19:30 een trouwreceptie van een collega te Zottegem.
maar, mits trein over en weer en een goed boek valt er uiteraard wel naar het treffen te komen toch ?

iemand een fiets te leen die mee kan op de trein ? de quest kan daar niet in. (en mijn vouwfiets kan niet in mijn quest ...)
Stop Fueling Around

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#12 Bericht door aiai »

Beste mensen, mijn plan is om vanuit Haarlem in mijn Alleweder "af te zakken" naar Genk. Het wordt mijn eerste lange tocht. Wie heeft er tips en andere goede raad?

Tot nu toe heb ik twee of drie keer meer dan 65 kilometer op een dag gefietst. Naar mijn werk fiets ik regelmatig 2 maal 28,5 kilometer en een tijd iets van 2 maal 33. Maar, dan ken ik de weg op mijn duimpje en zit er een werkdag (bureauwerk ;-) tussen heen en terug. Ik doe dat enkele malen per week, maar slechts zelden de hele week (dat is wat ik me voor hou, maar het is geen doel op zich).

Naar het velomobieltreffen zal ik eerst naar Breda fietsen en daar overnachten. Dat is zo'n 140 kilometer via de fietsknoopunten route.
Dan de dag daarna naar Genk (vrijdag). Dat is zo'n 110 kilometer via de fietsknoopunten route.
Ik ga sowieso rustig aan doen omdat ik geen idee heb hoe lang mijn benen welk tempo goed volhouden tot ik weer terug ben in Haarlem.

Ik neem uiteraard mijn spullen voor in Genk mee en spullen voor kleine reparaties onderweg (binnenbandje, plakspullen, pomp, noodverlichting etc.).
Maar wat moet ik echt niet vergeten naast mijn drie liter zak water en extra snacks voor onderweg? En wat zijn aan te raden snacks?
Zijn er tips over wanneer wat voedsel innemen (behalve als je honger of trek hebt en dat je niet te veel bier moet drinken voordat je gaat fietsen ;-)?
Wat zijn dingen om als velomobilist rekening te houden in België die je in Nederland niet tegenkomt?

Met gezond verstand kom ik er vast helemaal prima, maar wellicht dat er onder jullie zijn die me kunnen helpen de reis net wat makkelijker te maken.

Tot in juni!

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#13 Bericht door Lex »

Het kan ook handig zijn als je een telefoonnummer bij de hand hebt van iemand van de organisatie van het velomobieltreffen.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#14 Bericht door aiai »

Dank Lex! Ik had al contact via de mail met Rik. Ik zal hem om een telefoonnummer vragen (00 32 xxxxxxxxx ;-).

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Velomobieltreffen Lili 6 juni 2015

#15 Bericht door CapoJan »

Fietsknooppuntenroute in Vlaanderen (fietsnet.be) is vooral recreatief. Dat betekent dat je geregeld een stuk onverhard kunt tegenkomen en dat is niet zo bevorderlijk indien het vooruit moet gaan.
Indien je je laat gidsen door de gps, is openrouteservice een beter alternatief, met voorkeur voor paden langs spoorlijnen en over jaagpaden. Je kunt ook direct een gpx-bestand exporteren.
Voor de rest: je tijd ruim rekenen, zodat je kunt genieten onderweg.
Wat mij betreft is er niet zoveel verschil tussen Nederland en België, behalve dat je
- minder compleet gescheiden fietsroutes hebt
- de kwaliteit van de fietspaden gemiddeld minder is
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie