Ligfiets treffen - Geslaagd of niet ????

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

Ligfietstreffen ..... Succes ???

Ja, zonder enige twijfel
27
93%
Ja, ging wel
2
7%
Was gewoontjes
0
Geen stemmen
Vond het maar zozo
0
Geen stemmen
Dikke ramp
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 29

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
stijnqc
Belofte
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 21:08
Postcode: 2650
Locatie: Edegem
Contacteer:

#16 Bericht door stijnqc »

Ik moet zeggen dat het idd voortreffelijk was.
Wil nog even de dames/heren bedanken voor de vegetarische voorzieningen (sorry ken nog niet alle namen en kan dus nog niet echt persoonlijk bedanken);
Iig, merci voor het initiatief en volgende keer zie je me weer...

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#17 Bericht door GeertJ »

Hoogteprofiel van de 100 km tocht. op het einde is duidelijk de muur van Gbergen te herkennen.
Bijlagen
deel 1
deel 1
deel 2
deel 2
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#18 Bericht door Luc Willaert »

hier mijn fotootjes

http://community.webshots.com/scripts/m ... 8224dTHoqs

kunnen jullie even kijken of de link werkt??


groeten

Luc

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#19 Bericht door GeertJ »

bij mij niet

edit: toch wel, maar je moet inloggen met een webshotaccount.
deze link zal voor iedereen werken vermoed ik: http://community.webshots.com/user/lucasann , en doorklikken naar ligfietstreffen 2005
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#20 Bericht door Luc Willaert »

dank u Geert voor de hulp

Luc

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#21 Bericht door GeertJ »

graag gedaan
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#22 Bericht door Wouter D »

toch maar eens deel 1 beginnen denk ik.

laat ons beetje vooraf kijken, de kijkcijfers op het forum en de site blijven maar stijgen, een poging tot organizatie van een treffen, terwijl we de nodige voorbereidingen treffen om het geheel mooi te laten doorgaan, en terwijl we schietgebedjes sturen naar de weergoden behalen we een tussenstand van 46 inschrijvingen, onderwijl zorgde Geert voor de mooie affiches waar Greet model voor vloog... Jan verzorgde de mooie site, Wost ging kijken voor het eten en geeft ondanks hij herstellende was van ziekte toch gezorgd voor de lekkere spaghetti op zaterdag en niet te vergeten Marini, we gingen wel zien of we iets vonden voor hem, en we hebben het gevonden, een camionet vol gerief, kookgerei, eettent, banken en tafels, hoedje af jongens, zonder hem ging het treffen er een stuk minder hebben uitgezien.

woensdag naar donderdag namen de goden het goede besluit ons in de zon te laten treffen,waarvoor dank, dat ieder een kaarsje bij zet ... het weer was lekker, op vrijdagmorgen ff naar antwerpen om samen met Marini naar Geraardsbergen te scheuren, helaas moest ik door omstandigheden nog even doorscheuren naar tessenderlo om de T-shirts en moest ik dus drie uur omrijden, het is gelukt en rond drie uur was ik uiteindelijk toch op het trefpunt. De eettent waarvoor minimum vier man nodig was, stond er al, Marini had em reeds opgezet met vriendelijke hulp van JP. Bij mijn aankomst waren dus Marini, JP, en luc Willaert reeds volop in de weer, ik zelf heb niet te veel bijgeholpen daar ik me vooral wilde richten op het goed verloop, de afspraken met de camping, de toegangskaartjes om met de auto binnen en buiten te kunnen rijden en dergelijke meer.

Terwijl Erik en Ik gingen shoppen, mega veel eten en drinken voor de fietsers waren meer en meer mensen aangekomen, alles beetje installeren, hier en daar ff goeiendag zeggen, vertellen dat ik straks ging beginnen met de financiën waren een paar van de vele dingen die aan mijn hoofd gingen, gelukkig moest ik me van materiaal en het eten en de drank nieks aan te trekken en kon ik lekker stressen op de centen ...

terwijl de een aankwam en zijn tent plaatste, de ander zijn tent verplaatste of vroeg waar hij wel dan niet mocht staan, waren anderen waaronder Luc, Lieve, Miek... al bezig de groentjes te versnijden en de bbq aan het voorbereiden, anderen prepareerden de bbq, zorgden dat de houtskool aan de gang ging en begonnen later met vlees te bakken, een 25 tal mensen was toen reeds op onze toeristenstraat, de meesten hadden reeds hun financiele, sociale, vrijwillige bijdrage geleverd en konden dus beginnen eten,

ff een koppel uit Zeeuws Vlaanderen was met de quest/mango komen aanfietsen, Yves Bertin, een dokter uit Parijs was met zijn quest naar G-bergen gefietst en tal van andere liggers kwamen per ligger, anderen met de camper of gewoon met de wagen met de fiets op de meest onwaarschijnlijke plaatsen: in de auto, op de auto, aan de koffer en noem maar op.

Er hing een lekker sfeertje in de tent gedurende het eten, de nodige jupilers werden gekraakt en er werden contacten gelegd, ervaringen uitgewisseld en nog meer van die dingen, ook ik vond wel de tijd rustig te eten, te praten en mijn kletstijd een beetje in te halen,

Zaterdagmorgen. Ik had lekker geslapen in de auto maar was al heel vroeg wakker, toen werd me verteld dat ik naar den bakker zou rijden om brood, ok. werd me ook verteld dat ze gepland hadden om negen uur te ontbijten.hm, dat was me even ontgaan, maar goed, het is leuk te horen dat anderen ook meeplannen, dus achter brood gereden en toen ik terugkwam hadden de meeste wel wat gegeten en was mijn brood blijkbaar niet echt van doen, geen nood, ze zouden er wel van eten, het was toch betaald :-)

in de loop van de voormiddag kwamen nog meer fietsers aan, het aantal van vrijdag ging langzamerhand maar zeker verdubbelen, en de straat liep goed vol. net voor de middag komt de reporter van het nieuwsblad even langs voor een kort interview en belooft dat de fotograaf op zonda zal langskomen, het artikel zal maandag of dinsdag in de krant verschijnen. tegen twaalf uur waren reeds 45 liggers aanwezig en stonden te popelen om te vertrekken, ...

hm, da was deel 1, ik krijg mijn klop en mijn tekst verdwijn, morgen deel 2 dan maar

een goede nacht toegewenst en nog eens van harte bedankt aan alle deelnemers voor de opkomst;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

Luc Willaert schreef:hier mijn fotootjes

http://community.webshots.com/scripts/m ... 8224dTHoqs
O jongens, wat ben ik jaloers!

Wie rijdt er trouwens met een TriSled?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#24 Bericht door Luc Willaert »

Die TriSled is van Brechtix

Groeten
Luc

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

foto's

#25 Bericht door Johan Clerx »

Mijn foto's kunnen jullie hier vinden:

http://community.webshots.com/user/johanclerx

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Artikel in het Nieuwsblad

#26 Bericht door Johan Clerx »

Dit artikel stond op de website van het nieuwsblad:
Ligfietsers bedwingen de Muur
Gelijkgestemde fietszielen houden tweedaagse happening

GERAARDSBERGEN - Ligfietsen is zalig. Dat beweren althans de fans van het liggend fietsen. En gelijk hebben ze, want wat is leuker dan comfortabel liggend en schijnbaar moeiteloos rondpeddelen, genietend van het voorbijzoevende landschap? Zaterdag en zondag wisselden ligfietsers hun rijervaringen uit tijdens een tweedaagse happening op provinciaal domein De Gavers en bedwongen ze liggend de Muur.

De Gentse Liggers, een vereniging van ligfietsers, blies verzamelen op De Gavers. Meer dan vijftig deelnemers kwamen er, liggend fietsend, op af. Het was een ontmoeting van gelijkgestemde fietszielen en tegelijk de gelegenheid om de vooroordelen over de ligbikes weg te fietsen.

,,Het is al ruim twee jaar geleden dat ik nog op een gewone fiets zat'', vertelt organisator Wouter Delanote, zelf een fervent ligfietser. ,,De ligfiets biedt enkele onmiskenbare voordelen: hij is uiterst aërodynamisch, biedt een zalig rijcomfort, laat je toe om heel relaxed te fietsen en maakt komaf met nek- en rugpijnen.''

Of de ligbike even veilig is als een ,,gewone'' tweewieler? ,,Ik bol ruim 5.000 kilometer per jaar en had nog geen ongeval. Meer algemeen zijn er met ligfietsen procentueel minder ongevallen dan met andere fietsen. Ligfietsers mijden overigens drukke wegen en zoeken liever alternatieve routes op.''

Opmerkelijke prestaties



Iedereen dus op de ligfiets? De prijs van deze merkwaardige tweewielers vormt wel nog een obstakel. ,,Het instapmodel kost 1.600 euro'', weet Wouter Delanote. Voor de ,,velomobiel'', dat is de Rolls Royce onder de ligfietsen, moet je 5.500 euro ophoesten. Dat is bijna de prijs van een kleine wagen.

Uitsluitend aangedreven door 2 BK (benenkracht), zonder CO²-uitstoot, levert de ligfiets wel opmerkelijke prestaties. Als een ligbiker het opneemt tegen een gewone fietser, dan komt de ligfietser gegarandeerd eerst aan. Zelfs de Muur vormde het voorbije weekend geen onoverkomelijke hindernis voor de ligfietsers. Liggend dokkerden ze gezwind over de kinderkopjes, daar had zelfs een beresterke Tom Boonen van staan kijken.

Info over ligfietsen op webstek www.gentseliggers.net




Jan LION, 02/05/2005

Gebruikersavatar
JP
Junior
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 13:16
Postcode: 9630
Fiets: Hurri Tour
Locatie: Zwalm
Contacteer:

Had ik mijn kinderen maar nooit met Brecht zijn trike laten

#27 Bericht door JP »

rijden (kon niet meer in de titel).

Het was een heel geslaagd weekend en echt veel dank aan de mensen die dit mogelijk gemaakt hebben.

Als wederdienst een verslagje.
Ik had voorgesteld om te helpen koken (vegetarisch dan). Dat bleek dan niet nodig te zijn. Ik was er eerlijk gezegd blij om want ik was de week voor het treffen geveld door de griep en ik was nog niet 100% hersteld. Ik heb tot donderdag getwijfeld of ik wel zou kunnen komen.

Vrijdag wilden Tine en ik al vroeg vertrekken om voor het weekend begon eens te gaan zwemmen. De moed zonk ons al in de schoenen toen het vrijdagmorgen regende en maar bleef regenen #-o . Daardoor geraakten we later weg dan voorzien, maar tegen 14 uur waren we er toch en was het gelukkig ook gestopt met regenen.
Marini stond daar moederziel alleen met de grote tent. Wij kwamen net op tijd om dat ding op te zetten. Daarna onze eigen tent opgezet volgens de regels van de ruimtelijke ordening en dan hadden we toch nog een uurtje tijd om naar het zwembad te gaan voor de kinderen in Geraardsbergen aankwamen met de trein.

Een heerlijk zwemuurtje. Het eerste halfuur waren we helemaal alleen in het zwembad. Alleen was het een vervelend dat er vijf toezichters stonden toe te kijken. Ik kreeg zin om te doen alsof ik aan het verdrinken zodat die gasten ook iets te doen zouden hebben.

Terwijl Tine de kinderen ging halen aan het station en nog wat boodschappen deed, nog wat helpen groenten snijden en genieten van de aankomst van liggers uit alle mogelijke richtingen. Echt onder de indruk van Yves die helemaal uit Parijs was komen aanfietsen, zonder eigenlijk goed te weten waar hij naar toe kwam (de echte fietsreizigers-spirit).

De barbeque was gezellig, maar de eerste avond ging ik vroeg slapen omdat ik nog wat ziek was en ik zaterdagmorgen vroeg op moest om Tine naar het station moest brengen omdat zij op cursus moest.

Toen ik zaterdagmorgen terug kwam van het station was de koffie juist klaar, zodat ik meteen kon ontbijten. Tijdens het ontbijt begon het al te kriebelen en ik vroeg aan mijn zoon of hij zin had om een eindje op het jaagpad van de Dender te gaan rijden. Onmiddellijk waren wilden een drietal anderen met ons meerijden. Zo mocht ik op mijn opwarmingrondje (ik had bijna gans de week in mijn bed of zetel gelegen) toch al goed doortrappen. Een uurtje gereden en genoten van de natuur. Het jaagpad is veel mooier dan de Schelde, maar wel wat smal om met twee naast elkaar te rijden.

's Middags nog wat deskundig advies gekregen ivm met de afstelling van mijn fiets en de juiste houding van de voeten. Ik ben Uw naam vergeten (HP-velotechniek, uit de omgeving van Mol), maar ik heb echt het gevoel dat uw raadgevingen mij echt geholpen hebben, want in tegenstelling tot anders voel ik niets in mijn knie.

Na de middag meegeweest met de 50 km die er uiteindelijk 65 werden. Het was een mooie tocht, maar op het einde zat er er kompleet door. (Noch wat ziek, te weinig oefening ?)
Ik had dit jaar nog nooit ritten gereden van meer dan 20 km en ik kreeg last in mijn nek. Op een lange helling waar ik met moeite nog vooruit raakte ben ik dan maar afgestapt en in de camionet van Tim gestapt.
Boven stopte iedereen en toen ik daar hoorde dat het maar 4 km meer was ben ik toch weer op mijn fiets gestapt om in schoonheid te eindigen. Gelukkig was het alleen nog bergaf of vlak.

Toen we terugkwamen was de spagetti juit klaar en dat moest ons geen twee keer gezegd worden.
We wilden na het eten nog naar de muur om de liggers van de 100 km aan te moedigen, maar ze waren al op 15 km van de muur toen we begonnen te eten.

Ik begon mij toch wat zorgen te maken omdat mijn zoon (14jaar) met zijn bukfiets (wij hebben maar één ligfiets) mee was op de 100 km en er voorzien was dat iedereen de 100 km op zijn eigen tempo zou rijden. Hij had 's morgens wel al bewezen dat hij goed meekon en hij is behoorlijk getraind (in het schermen) maar ik vroeg mij toch af dat hij dit 100 km zou volhouden.
Ik had mij geen zorgen hoeven te maken want aan de voet van de muur had iedereen op elkaar gewacht en zo kwam iedereen samen aan.

Nieuwe spagetti gekookt en na het eten een douche genomen.
Daarna wat fietsen getest. Ik had al zolang eens op een trike willen rijden en nu ik de kans had! Mijn kinderen ook eens laten rijden en ze waren meteen verkocht. Ik ook overigens. Wat een heerlijk ontspannen gevoel. Voor mij echt veel zaliger dan een tweewieler, je ligt in je zeteltje ontspannen naar de natuur te kijken. Ik denk dat ik er toch eens een ga huren voor een week (iemand tips :?: ) en dan beslissen of dat echt iets voor mij is.

's avonds nog wat nagepraat en wat proberen te helpen met Yves. Zijn schoen wilde niet meer vastklikken en op één voet naar Parijs rijden is ook niet alles.
Moe maar tevreden in mijn slaapzak gekropen.

Zondagmorgen alles in de auto geladen terwijl mijn kinderen gingen zwemmen. Nog even poseren voor de foto in de krant en dan vertrokken. Onderweg nog eens gestopt bij de muur omdat mijn dochter die ook eens wou zien. Ik heb de muur al twee keer gedaan met de fiets, maar toch wel indrukwekkend als je eens tijd hebt om daar op het gemak rond te wandelen. Niet alleen de muur zelf, maar tegen dat je aan de muur begint heb je eigenlijk al heel wat moeten klimmen. Het is ook eens iets anders de muur te voet te doen zonder een fiets aan de hand. :P

Thuisgekomen was het helaas tijd voor huiswerken.

Toen ik mij vanmorgen aan het klaarmaken was om naar mijn werk te fietsen merkte ik op de kalender dat ik vandaag niet moest werken omdat het gisteren 1 mei was.
Toen het dan begon te regenen had ik plots tijd om dit verslagje te schrijven.

JP

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#28 Bericht door GeertJ »

een beperkt serie foto's van Greet en van mij kunde hier vinden: http://community.webshots.com/user/geertjoos (doorklikken naar ligfietstreffen2005)
Groeten
Geert
Challenge Taifun

gert
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 jun 2004, 10:22
Postcode: 9450
Fiets: gele hurri sport
Locatie: haaltert
Contacteer:

ligfietstreffen 2005

#29 Bericht door gert »

Is de eerste maal dat ik meedoe met een ligfietstreffen (heb mijn hurri nog maar van feb.) en kmoe zeggen dat het me heel goed bevallen is ook al was ik enkel de zaterdag aanwezig . Mooi weer, toffe mensen en sfeer, lekker eten (met dank aan WOST voor zijne Italiaanse kookkunst),
mooie heuvelachtige tocht, goede organisatie (met dank aan WOUTER en comp.) etc... Groot voordeel van zo'n treffen is dat men de mensen die op het forum verschijnen eens in levende lijve ziet!! Eén klein minpuntje :oops: bij de tocht van 100km waren de kilometers tss 80 en 95. Grote wegen en desolaat landschap (tijdens het fietsen ook door anderen liggers naar voor gebracht) De laatste 5 km maakten dit echter ruimschoots goed door de Muur ( kmoet nog wat oefenen want ben er niet opgeraakt :oops: ) en de spectaculaire afdaling. Al bij al een heel geslaagd treffen en dikke PROFICIAT.


Gert, the yellow one \:D/

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#30 Bericht door mathias »

ook van mij nen dikken proficiat aan allen die ook maar iets hebben bijgedragen aan alles wat dit weekend zo de max gemaakt heeft =D>
het was gewoon grote fun. nekeer de gezichten die achter al die namen schuilen (en ja ik ben waarschijnlijk al weer den helft ervan vergeten :oops: ) te leren kennen. ervaringen uitwisselen. weten dat ik de muur op geraak in enen trok \:D/ , leren flevobiken :twisted: , en dan nog veel lol trappen ook :lol:
volgend jaar opnieuw... of maken we er een halfjaarlijks treffen van :wink:
Mathias

Plaats reactie