Ligfiets treffen - Geslaagd of niet ????

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

Ligfietstreffen ..... Succes ???

Ja, zonder enige twijfel
27
93%
Ja, ging wel
2
7%
Was gewoontjes
0
Geen stemmen
Vond het maar zozo
0
Geen stemmen
Dikke ramp
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 29

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Voor herhaling vatbaar.

#31 Bericht door Brechtix »

De max van een weekend, heb me zeer geamuseerd, ik stond versteld van Peter Vandekerckhove (des Gentse Liggers graficus) die voor het eerst op een ligfiets stapte op vrijdagavond en probleemloos de 60 en 50 km meefietste, ondanks een veel te laag versnellingenbereik op de Mistral. Ik denk dat we weer een zieltje gewonnen hebben :-)

Ik had me aan twee gezapige toertochtjes verwacht, en misschien waren ze dat ook wel, maar na twee bijna slapeloze nachten en teveel pilsjes had ik het zondag behoorlijk lastig. Na veertien maanden stilstand (wegens alleweder) was mijn 'blissmachine' ook weer kontent om uitgelaten te worden. Ik had inderhaast alle kabels vervangen, die zaten volledig vast na een reisje in een verzopen zuid-Italie, tevens de zwanezang van Mattias' vorige trike. De sporing moet nog bijgeregeld worden na laswerk, de glijlagers van de sturing zaten nog wat vast en een beetje olie op de bewegende delen ware ook geen slecht idee geweest. Volgende keer toch maar een beetje beter voorbereiden (en zelf een beetje meer fietsen misschien?).

Maar fietsen, dat kunnen we thuis ook; dit weekend draaide het voor mij vooral om die wonderlijke verzameling wezens die om uiteenlopende redenen aangetrokken worden door het fenomeen van de ligfietsen: een warmhartig zootje! En ook al die mooie machines natuurlijk. De verrassingen van de dag waren voor mij de M5 20-26, de Fujin SL van Peter en de comfortabele FWD van Marini. Ik hoop volgende keer, met een iets hoger energiepeil, de Flevobike eindelijk eens te proberen.
JP schreef:Daarna wat fietsen getest. Ik had al zolang eens op een trike willen rijden en nu ik de kans had! Mijn kinderen ook eens laten rijden en ze waren meteen verkocht. Ik ook overigens. Wat een heerlijk ontspannen gevoel. Voor mij echt veel zaliger dan een tweewieler, je ligt in je zeteltje ontspannen naar de natuur te kijken. Ik denk dat ik er toch eens een ga huren voor een week (iemand tips :?: ) en dan beslissen of dat echt iets voor mij is.
Hi JP,
Ik zou niet weten waar je trikes kan huren in Belgie maar je kan altijd de mijne wel eens meekrijgen. Huurprijs: slagje uit de wielen laten halen zodat de remmen niet meer aanlopen (vond ik zaterdag niet erg, off-dagje zondag wel - kreun :-) ).
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Had ik mijn kinderen maar nooit met Brecht zijn trike la

#32 Bericht door eeuwige reiziger »

JP schreef:Ik had al zolang eens op een trike willen rijden en nu ik de kans had! Mijn kinderen ook eens laten rijden en ze waren meteen verkocht. Ik ook overigens. Wat een heerlijk ontspannen gevoel. Voor mij echt veel zaliger dan een tweewieler, je ligt in je zeteltje ontspannen naar de natuur te kijken. Ik denk dat ik er toch eens een ga huren voor een week (iemand tips :?: ) en dan beslissen of dat echt iets voor mij is.
Je mag bij mij altijd eens de "mercedes" onder de trikes komen tetsen, nl. de Thorax Tangens. En binnenkort ook een Terratrike trouwens.

Stuur maar een pb. Zo ver woon ik niet van je.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Voor herhaling vatbaar.

#33 Bericht door eeuwige reiziger »

Brechtix schreef:Ik zou niet weten waar je trikes kan huren in Belgie maar je kan altijd de mijne wel eens meekrijgen. Huurprijs: slagje uit de wielen laten halen zodat de remmen niet meer aanlopen (vond ik zaterdag niet erg, off-dagje zondag wel - kreun :-) ).
Aha, Brechtix, jij bent dus die gelukkige eigenaar van een TriSled. Wat zijn je ervaringen? Verschillen met Greenspeed? En heb je dat exemplaar zelf ingevoerd?

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#34 Bericht door Duckjibepete »

http://community.webshots.com/album/336597496xueTBK

fotootjes die ik geschoten heb van het treffen te vinden onder bovenstaande link.
De afwezigen hadden weeral eens ongelijk. Eat your hearts out :twisted:
ride to live, live to ride

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Artikel in het Nieuwsblad

#35 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:Dit artikel stond op de website van het nieuwsblad:
Volgende keer ook AVS, de regionale tv van Oost-Vlaanderen, contacteren!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#36 Bericht door Wouter D »

AVS werd verschillende keren gecontacteerd, helaas zonder antwoord, ook man bijt hond en een paar andere kranten lieten het afweten, gelukkig dat het nieuwsblad toch de geschikte neus heeft.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#37 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:AVS werd verschillende keren gecontacteerd, helaas zonder antwoord, ook man bijt hond en een paar andere kranten lieten het afweten, gelukkig dat het nieuwsblad toch de geschikte neus heeft.
Merkwaardig. Op die regionale zenders zitten ze toch altijd om nieuws verlegen. Volgend jaar honderd inschrijven: dan moeten ze wel afkomen... :wink:

Zou er trouwens niet eens een artikeltje kunnen verschijnen in bepaalde wielertoeristentijdschriften (Cyclo bijvoorbeeld)? Eens iets nieuws voor al die zondagbukkers!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#38 Bericht door Wouter D »

volgend jaar komen meefietsen, dan ben jij ook één van die honderd. :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jwn
Neo Prof
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 21:32
Fiets: Hurri
Locatie: Hoboken (Antwerpen)
Contacteer:

#39 Bericht door Jwn »

Ha die bende,

Ik heb me geweldig goed geamuseerd... dikke proficiat aan de organisatie, aan iedereen die onvoorwaardelijk een handje heeft geholpen, aan alle aanwezigen om af te komen, en ook zeker aan de verschillende fotografen voor alle leuke foto's!

Volgend jaar kunnen alle communicantjes en fuif-organisatoren-die-ne-gratis-dj-zoeken den boom in: ik ga van vrijdagavond tot zondagavond! nah! (nu moest ik het doen met zaterdagmiddag 12u tot zondagochtend 9u :-( )

Bedankt allemaal! En tot binnenkort!

Jwn

PS Nog een ideetje: misschien eens een verzameling foto's met iedereen zijn naam erbij maken ? Want ik ga nog altijd iedereen met "dinges" en "eej" aanspreken vrees ik! :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#40 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:volgend jaar komen meefietsen, dan ben jij ook één van die honderd. :)
Inderdaad! Ik zal er zijn (hopelijk dan geen familiale verplichtingen)!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#41 Bericht door eeuwige reiziger »

Jwn schreef:PS Nog een ideetje: misschien eens een verzameling foto's met iedereen zijn naam erbij maken ? Want ik ga nog altijd iedereen met "dinges" en "eej" aanspreken vrees ik! :-)
Meest eenvoudige oplossing bij dergelijke treffens is een speldkaartje waarop je naam staat. Dat deden we altijd bij grote treffens bij de jeugdbeweging.

Even loeren naar het kaartje en dan weet je zo wie je voor je hebt.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#42 Bericht door Wouter D »

daar ben ik tijdje geleden wel eens mee begonnen maar niet ver gekomen, is een mooi voorstel natuurlijk, mogen we die taak aan jou geven, dan kan iedereen een foto van zichzelf op/in zijn eigen fiets naar je toesturen die jij dan kan invoegen in je collage, als die dan vorm aan begint te nemen, vinden we wel een plaatsje bij de host en kunnen we die linken aan de ledenlijst op het forum. of iets in die zin.

Peter heeft alvast een aantal leuke foto's gemaakt van fietsen met berijders (of eigenaars)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#43 Bericht door Wouter D »

deel 2

... reeds 45 liggers stonden te popelen om te vertrekken. Ik maande iedereen nog eens tot stilte aan en hield vertrekkers nog een beetje aan. ik wilde nog even een woordje placeren, de nodige mensen die deel hadden in de organizatie en vooral ook Wim Willems voor het ontstaan en bestaan van het forum te bedanken. Ook mocht ik een klein kadooke overhandigen aan onze webmaster waar we met een aantal mensen voor hadden samengelegd. Onderwijl waren nog een vijftal liggers zich aan het bijvoegen en haastig aan het klaarmaken voor de tochten, toen kon ik de ongeduldigen niet langer meer tegenhouden.

We hadden verschillende wegbeschrijvingen uitgedeeld dus iedereen kon desgewenst op eigen tempo de weg vinden, Eerst vertrokken de fietsers voor de 100 km, daarna de liggers voor de 50 km, ik had nog even wat werk en vertrok dan ook samen met Patrick Goethals voor de 100 km. de verdeling over de tochten was ongeveer fifty-fifty.

er was wat tijd tussen ons vertrek en dat van de laatste groep en daar de eerste vijftien km van beide tochten gelijk liepen hoopten we de 50km-rijders nog in te halen, blijkbaar moeten zij ergens verkeerd gereden zijn in het begin waardoor we ze inhaalden zonder ze te zien, dan op naar de andere groep, die hebben we die dag pas terug gezien op de camping. Wel zagen we na een dikke 15 km Mattias en Dirk voor ons rijden, hebben ze in een lekker afdaling ingehaald en weer laten bijkomen, om dan samen verder te trekken, onderweg wel nog even bellen naar brecht of peter om uit te horen waar zij uitging, jup de 50 km was een beetje verlengd door een ommetje.
hierdoor was ik ook mijn gezelschap kwijtgeraakt, waardoor ik eventje alleen moest fietsen, en ja hoor, ook ik had het aan mijn been, op een bepaald ogenblik had ik de beschrijving niet zo geod gelezen waardoor ik een paar kilometer verkeerd reed, een telefoontje van mattias zette me weer op het goede spoor en naar een vijftal minuten was ik er weer, zij hadden intussen bakker geplunderd en beetje rust genoten, ik heb hen dan ook maar nog even laten wachten zodat ook ik een boterhammeke kon eten.

we zijn samen verder gereden hier en daar wat twijfel maar de weg was redelijk goed verlopen, op onze laatste stop belt brecht om te zeggen dat ze mss zullen komen supporteren op de muur als ze tijdig klaar zijn met eten, maar hebben ze niet meer gezien. dan hebben we maar met zijn vieren de muur overwonnen he, of de andere drie er al fietsend op raakten weet ik nu niet meer, ik was er op rustig tempo, hoog toerental en veel adem vandoorgegaan en stond boven te wachten, maar er kwam niemand, slik, wat ik dat nou, dan zie ik Patrick boven aan het kapelleke en denk ik, lap, moet ik nog een stukje, dan maar nog eens naar helegans boven gefietst rustje genomen en konden we de terugweg nemen, ik wilde weer eens leutig doen en nam de trap, toch maar stapvoets gedaan, en vering nogal gemassacreerd. op de terugweg alleen maar naar beneden vliegen. remmenlos en nieks in de weg laten staan,

jaja ward, je bent niet de enige die wel eens gevaarlijk doet, als ik op de hurri zit, zet ik mijn verstand ook wel eens op nul, zou ik beter niet doen, wilde vrachtwagentje inhalen aan vijftig per uur en op het moment ik er voorbijga komt een auto uit de andere richting, die zullen helaas ook wel zijn geschrokken door mijn ontverantwoord maneuver. mijn excuses hiervoor (moesten ze het lezen). die zullen aan het denken gaan (" die lage fietsen zie je toch niet aankomen he, zo gevaarlijk")

de camping opgevlogen en tot rust komen, fietsen is de beste remedie tegen te stress, zeg maar wat je wilt. alle andere liggers waren onderwijl al terug, sommigen hadden reeds spaghetti gegeten, anderen waren nog bezig, ik ging wel wat tijd zoeken nadat ik de laatste financiele zaken had geregeld, is er niet meer van gekomen. Dries en Inge waren tijdens de tochten ook aangekomen op de camping met de tandem, en waren toch deels verrast over de opkomst, ik ook trouwens, had wel de inschrijvingen gezien, maar zoveel liggers bijeen zien van belgische afkomst en een paar liggers uit de buurlanden is meer dan ik kon verwachten.

in de loop van de avond kwam met tot de conclusie dat we geen bier meer hadden, dus besloot jan even de auto te nemen om nachtwinkel te zoeken, voor mij was het de gelegenheid om de drank van voorheen eens af te rekenen en de kas eens te tellen, we hadden voldoende, dus we konden ook wel een klein efforke doen naar de deelnemers toe. Jan bracht nog 48 pintjes en die mochten de liggers gratis consumeren.

tot in de late uurtjes werd er gepraat met een groepje van tegen de twintig mensen terwijl tien anderen op flevocursus waren aan de ingang van de camping, ik denk dat ik daar wel een verslag je van krijg van een van de cursisten. de pintjes zijn op een na allemaal uitgedronken voor iedereen zijn bedstee had opgezocht,

Zondagmorgen, van acht uur voort zie je hier en daar de mensen wakker worden, zich gaan opfrissen, douchen, boterhammeke eten, stevig ontbijten. sommige maken zich reeds klaar voor vertrek naar huis. Yves Bertin was de avond voorheen na herstelling aan zijn klikpedalen naar de jeugdherberg gereden en deze morgen had ie naar alle waarschijnlijkheid de reis naar huis ingezet, nog 300 km te gaan.

hier en daar werd al wat afscheid genomen, dankjewels in onze richting gegeven, velen speculeerden al over het volgende treffen. met een select groepje van een kleine vijftien liggers bleven we over om het zondag-tochtje te rijden. net voor het vertrek kwam daar een leuke fotograafe langs van het nieuwsblad die ons nog even liet pozeren. hierna konden we de laatste toch aanvatten in de brandende zon.

Op rustig tempe reden we deze keer de weg naast de dender op in tegengestelde richting als de dag voordien. de tocht liep langs licht hellend landschap hier en daar toch een lekker klimmetje. maar die waren er nodig als we straks de bosberg wilden temmen. ongeveer helfweg hebben we een korte puze ingelast om iets te drinken, banaan te eten en op kracht te komen.

... ff stukje fruit eten en vingers laten rusten, want die worden er ook moe van, straks werk ik dit hier af

en dan naar de bosberg op natuurlijk, de voorbereidende klimmetjes verliepen niet van een leien dakje, ik had soms het gevoel van niet meer vooruit te branden, maar heb ik wel meer als ik onder de twintig kom op een laag toerental. als de bosberg daar dan eindelijk was kan ik naar het kleinste verzet gaan om op het randje van einde adem zoveel mogelijk toeren te halen , waardoor ik langzaam maar zeker de klim vervolgde in het begin aan zeven per uur, rond de helft mocht ik ietsje sneller tegen een dikke 9 om nog iets verder greet die ook een ferm prestatie neerzette in te halen, en natuurlijk ook doe bukker die het al voor bekeken hield en zich waarschijnlijk doodschaamde te moeten onderdoen voor die dertien liggers.

Boven aangekomen moest ik toch wel even op adem komen, ik was niet alleen, denk ik. :-)
als iedereen er was hebben we ons op een terras genesteld, pak koeken uitgedeeld en de overige bananen genuttigd. daarnaast natuurlijk de wat frisdrank zoals ice tea, fruitsap, leffe, en duvel geconsumeerd. dan zijn we met een lekker afdaling en een paar prutklimmetjes teruggetjeezt naar camping om nog wat verder te praten over het voorbije weekend, de toekomst en de schade die de zon had aangebracht, nogal laat kwam ik op het idee aan de resterende aanwezigen een mattetaartje te trakteren. een voor een druppelden de laatsten naar huis, peter en jan bleven nog een nachtje dus ik kon niet wachten tot de laatst :-) en heb dan ook een punt gezet achter een meer dan succesvol weekend dat zeker voor herhaling vatbaar is.
ik geef me bij deze ook weer als vrijwillige helper op voor volgend jaar
naast de ecotrip natuurlijk.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
JP
Junior
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 13:16
Postcode: 9630
Fiets: Hurri Tour
Locatie: Zwalm
Contacteer:

#44 Bericht door JP »

Brecht schreef
Ik zou niet weten waar je trikes kan huren in Belgie maar je kan altijd de mijne wel eens meekrijgen.
Bedankt, zal ik zeker doen, ik laat je iets weten wanneer het mij best past. Een week zou dat kunnen? Ik zou graag weten hoe het gaat voor mijn woon werk verkeer. Ik zal dan nog wel iets bij de ‘huurprijs’ doen.

Eeuwige reiziger schreef
Je mag bij mij altijd eens de "mercedes" onder de trikes komen tetsen, nl. de Thorax Tangens. En binnenkort ook een Terratrike trouwens.
Ook bedankt. Ik moet eigenlijk al lang iemand in Tielt die ziek is bezoeken. Ik zal eens zien wanneer ik dat kan organiseren.

Wat trikes betreft zal ik bij gelegenheid verder gaan onder materiaal en techniek - Trikes (was go-one... ). Hier nog wat bedenkingen bij het ligfietstreffen.

Voor diegenen die zich afvragen wat die bukfietser daar altijd komt doen op de foto’s. Dat was mijn zoon en gezien wij maar één ligfiets hebben moest hij wel zo meerijden. Ik hoop dat dit bij een volgend treffen anders zal zijn.

Heeft iemand een foto van de buikligfietser? Het ultieme bewijs dat gekheid en genialiteit nauwelijks te onderscheiden zijn. Ik had ooit al een foto gezien, maar nu was ik echt verrast door het knappe ontwerp en ook hoe gemakkelijk hij de toer kon rijden.

Het was ook goed dat er voor de niet-rijders ook iets te doen was (zwembad, vijvers, etc.). Zo kan de familie ook meegenieten zonder zich tijdens de tocht te moeten vervelen, of kunnen ze eens verdwijnen als wij onder elkaar echt beginnnen door te drammen tot het voor een buitenstaander niet meer plezant is.

Zelden zo'n leuk weekend voor zo'n lage prijs. Misschien is het niet voor iedereen nodig om het zo goedkoop te houden, maar ik vindt het juist belangrijk dat op die manier iedereen kan deelnemen. Diegenen die iets meer comfort wensen konden nog altijd naar de jeugdherberg.

JP

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#45 Bericht door Wouter D »

Yves Bertin schreef:Hoi, Dank U weel, voor de organisatie, de gastvrije deelnemers aan de Franstalige!, de hulp Zaterdag avond, bedankt aan JP, Marini, een aan alle anderen..


Onvergetelijk weekend.


Volkomen uitgeput om 20h30 zondag na de reis naar huis;
50 van te veel op 300 km! maar alles werd in 13 uur beëindigd!


De volgende treffen, zou ik meer tijd nemen, om Vlaanderen te bezoeken.


Groeten,


@érodynamiquement,
Yves
deze mail ontving ik vandaag van Yves Bertin. Ook hij beleefde een gans avontuur aan dit treffen, het doet me goed te horen dat hij goed en wel ik thuisgekomen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie