Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Hallo,
De weg door Roeselare lijkt mij goed en vlot berijdbaar.
De stationsomgeving moet je wel vermijden omwille van werken die reeds enkele jaren aan de gang zijn.
Ik ken ook niet alle éénrichting straten in Roeselare, maar een groot deel mag je met de fiets in beide richtingen rijden.
Vermoed dat het geen probleem zal zijn.
De werken heb ik geen zicht op.
Soms zijn de werken vermeld op de site van stad Roeselare.
Van buiten Roeselare naar Staden is gewoon de grote weg volgen.
De weg door Roeselare lijkt mij goed en vlot berijdbaar.
De stationsomgeving moet je wel vermijden omwille van werken die reeds enkele jaren aan de gang zijn.
Ik ken ook niet alle éénrichting straten in Roeselare, maar een groot deel mag je met de fiets in beide richtingen rijden.
Vermoed dat het geen probleem zal zijn.
De werken heb ik geen zicht op.
Soms zijn de werken vermeld op de site van stad Roeselare.
Van buiten Roeselare naar Staden is gewoon de grote weg volgen.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Route door Roeselare is goedgekeurd door een "kenner"Ronnius schreef:Vooral voor de doortocht door Roeselare zou ik een kennersblik waarderen.
Aanwezigheid zaterdag hangt af of mijn tuinhuis wordt geleverd of niet
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Tuinhuis beetje verzetten.
De garantie periode zal dit jaar nog niet lopen als je het volgend jaar plaatst
De garantie periode zal dit jaar nog niet lopen als je het volgend jaar plaatst
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
ze geven alvast super weer voor dit weekend
-
- Supporter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 15 sep 2013, 10:42
- Postcode: 8940
- Fiets: ICE SPRINT 26X
- Locatie: GELUWE
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Ik ga ook met mijn trike. Ik doe mee met de handbikers 30 km uit solidariteit.
Gerrit
Gerrit
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Alvast welkom. Ik kijk ernaar uit om jou te ontmoeten.
Bent U reeds om 9.00u in Staden Of start U met Martin
alles is goed.
Bent U reeds om 9.00u in Staden Of start U met Martin
alles is goed.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Ready to lift off.
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
goed thuisgekomen
na nog een tussenstop in Wijtschate om derailleurwieltjes op te halen was ik om 17.30 u thuis.
140 km op de teller.
Het is goed geweest, jammer dat we die ene pijl niet gezien hadden.
Pijltjesman is zuinig geweest met de pijltjes.
We zijn samen geweest, enne het was goed.
Dank aan de 2 andere liggers voor het gezelschap.
na nog een tussenstop in Wijtschate om derailleurwieltjes op te halen was ik om 17.30 u thuis.
140 km op de teller.
Het is goed geweest, jammer dat we die ene pijl niet gezien hadden.
Pijltjesman is zuinig geweest met de pijltjes.
We zijn samen geweest, enne het was goed.
Dank aan de 2 andere liggers voor het gezelschap.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Ik ben thuis gekomen iets voor 19 uur, met 208 km op de teller en een gemiddelde van 21,4.
In het naar huisrijden heeft de tegenwind me gekraakt tussen Roeselare en Wielsbeke.
Toen ik iets voorbij Wielsbeke ff stopte om te eten drinken wou ik me gewoon in het grasleggen en slapen
Zo erg zat ik erdoor. Het niet slapen de nacht ervoor en de vrij snelle heenrit (22,8 km/u gemiddeld)
zal wel veel energie gevraagd hebben.
Behalve doodop zaten ook mijn voeten erdoor.
De plaatsen waarmee ik op de pedalen druk voelden rauw en pijnlijk aan.
Tussen en 19.00 en 19.30 eten en douchen en om 20.00 uur lag ik al te slapen
Gezellig rijden was het alleszins en daar had Erde ook zijn positief aandeel in
Spijtig dat we een bordje gemist hebben en op de tast moesten zoeken op terug op de route te komen.
Bedankt dat ze de bonnetjes voor de (gemiste) tussenstop op het eind wilden inruilen.
In het naar huisrijden heeft de tegenwind me gekraakt tussen Roeselare en Wielsbeke.
Toen ik iets voorbij Wielsbeke ff stopte om te eten drinken wou ik me gewoon in het grasleggen en slapen
Zo erg zat ik erdoor. Het niet slapen de nacht ervoor en de vrij snelle heenrit (22,8 km/u gemiddeld)
zal wel veel energie gevraagd hebben.
Behalve doodop zaten ook mijn voeten erdoor.
De plaatsen waarmee ik op de pedalen druk voelden rauw en pijnlijk aan.
Tussen en 19.00 en 19.30 eten en douchen en om 20.00 uur lag ik al te slapen
Gezellig rijden was het alleszins en daar had Erde ook zijn positief aandeel in
Spijtig dat we een bordje gemist hebben en op de tast moesten zoeken op terug op de route te komen.
Bedankt dat ze de bonnetjes voor de (gemiste) tussenstop op het eind wilden inruilen.
- Martin
- Helper
- Berichten: 474
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
- Postcode: 8400
- Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
Re: Intergemeentelijk sportevenement LAKOSTA
Samen met mijn zoon heb ik genoten van de rit met de handbikers.
Dit was de tweede lange tocht van 30 km sinds de tandemtrike klaar is. Op bepaalde momenten kon ik niet mee met die handbikers. Ik kreeg met de motor ondersteuning maximum 21km. Dit werd gemeten door 1 van de aanwezige tadpole trikers.
Ergens tegen het einde van de rit kregen wij een kleine omweg met een zware helling. Daar ondervond ik plots dat de motor moeite moest doen en weinig kracht had ook al trapte ik mijn tong op de borst. Thuis had ik er geen problemen mee gehad bij de bruggen hier.
Boven aan de helling blokkeerde de motor even om enkele kilometers voor de finish volledig te blokkeren. Er was geen beweging meer in te krijgen, ook niet bij het trappen. De rest van de rit legden wij dan te voet af.
De handbikers en trikers konden elke bocht met een redelijke snelheid nemen omdat hun zwaartepunt redelijk laag ligt. Met de delta trikes zitten wij veel hoger waardoor ik telkens moest afremmen voor de bocht om niet om te gaan met mijn zoon.
Dit was een leerrijke tocht.
Zoals Piet zou zeggen, "wat hebben wij geleerd".
1. Zorgen voor 2 andere trikes met een lager zwaartepunt om sneller bochten te kunnen nemen. De keuze zal waarschijnlijk 2 Kettwiesels van Hase zijn.
2. Een zwaardere onderteuning. 500watt was niet slecht maar heb meer power nodig zodat ik de rest van de groep niet moet ophouden. Dus 1000watt, 1500watt kan ook maar dan moet ik beginnen met de vork en het kader te verstevigen zodat deze de krachten kunnen verwerken.
3. Beter voorbereiden en kijken dat de twee trikes op en achter mijn kleine Dacia mee kunnen zodat ik geen bestelwagen meer moet lenen.
Dan ondervond ik die nacht ook nog problemen. Ik werd badend in het zweet wakker en mijn hart ging als een razende in overdrive tekeer. Heb ik overdaad gedaan? Het zou kunnen, mijn hartoperatie is nog redelijk recent. 2 maanden is wat kort om te gaan crossen. Of is er een ander probleem?
Deze motor moet dus ook even zijn nazicht krijgen, dus even een afspraak boeken in het atelier van het UZ te Gent.
Wij en onze fietsen kunnen enkel verbeteren ))
Dit was de tweede lange tocht van 30 km sinds de tandemtrike klaar is. Op bepaalde momenten kon ik niet mee met die handbikers. Ik kreeg met de motor ondersteuning maximum 21km. Dit werd gemeten door 1 van de aanwezige tadpole trikers.
Ergens tegen het einde van de rit kregen wij een kleine omweg met een zware helling. Daar ondervond ik plots dat de motor moeite moest doen en weinig kracht had ook al trapte ik mijn tong op de borst. Thuis had ik er geen problemen mee gehad bij de bruggen hier.
Boven aan de helling blokkeerde de motor even om enkele kilometers voor de finish volledig te blokkeren. Er was geen beweging meer in te krijgen, ook niet bij het trappen. De rest van de rit legden wij dan te voet af.
De handbikers en trikers konden elke bocht met een redelijke snelheid nemen omdat hun zwaartepunt redelijk laag ligt. Met de delta trikes zitten wij veel hoger waardoor ik telkens moest afremmen voor de bocht om niet om te gaan met mijn zoon.
Dit was een leerrijke tocht.
Zoals Piet zou zeggen, "wat hebben wij geleerd".
1. Zorgen voor 2 andere trikes met een lager zwaartepunt om sneller bochten te kunnen nemen. De keuze zal waarschijnlijk 2 Kettwiesels van Hase zijn.
2. Een zwaardere onderteuning. 500watt was niet slecht maar heb meer power nodig zodat ik de rest van de groep niet moet ophouden. Dus 1000watt, 1500watt kan ook maar dan moet ik beginnen met de vork en het kader te verstevigen zodat deze de krachten kunnen verwerken.
3. Beter voorbereiden en kijken dat de twee trikes op en achter mijn kleine Dacia mee kunnen zodat ik geen bestelwagen meer moet lenen.
Dan ondervond ik die nacht ook nog problemen. Ik werd badend in het zweet wakker en mijn hart ging als een razende in overdrive tekeer. Heb ik overdaad gedaan? Het zou kunnen, mijn hartoperatie is nog redelijk recent. 2 maanden is wat kort om te gaan crossen. Of is er een ander probleem?
Deze motor moet dus ook even zijn nazicht krijgen, dus even een afspraak boeken in het atelier van het UZ te Gent.
Wij en onze fietsen kunnen enkel verbeteren ))
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten