Brevet 200km 15 maart `14 Lier

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#1 Bericht door hmmm »

Zijn er nog liggers die hier van de partij zullen zijn?

Ik zal zeker van de partij zijn. Ik ga wel proberen om relatief vroeg te starten (en niet te wachten op de groep), omdat ik 's avonds een familiefeestje heb waar ik tijdig aanwezig moet zijn.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#2 Bericht door Pleeboy »

Ik heb daar wel zin in :-) maar snel ga ik nog niet, ik denk aan 24km/u gemiddeld en dan hopen dat ik dat wat langer dan 100km volhou :-)
Kan ik ook laten zien wat ik bedoel met rusten op de fiets :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#3 Bericht door fujin »

Moet je daarvoor lid zijn van een vereniging om je in te kunnen schrijven?
Ik ben lid van HPV.BE.
Ik las namelijk iets in de voorwaarden over verzekering en zo.

Moet nog wel overleggen met de directie. Mag ik nu niet storen, want is druk bezig Familie te kijken.
Tja, zo heeft een ieder zijn of haar verslaving.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#4 Bericht door Pleeboy »

Als je lid bent van een club/organisatie heb je een verzekering ivm ongevallen als je die sport aan het beoefenen bent, hierdoor is je inschrijving goedkoper.
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#5 Bericht door Pleeboy »

Vandaag naar huis gekomen met goed weer, beetje harder geroetst om de tegenwind te compenseren, 14km op een half uurtje gefietst, met goed weer zullen we dus misschien sneller zijn :-)
(24km/u is smorgens om 6u bij 0-3 gr :wink:)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#6 Bericht door hmmm »

Ik vind gemiddeldes altijd lastig via een forum, ik goochel er niet graag mee. Al was het maar het onderscheid tussen bewogen vs totaal gemiddelde, en de invloed van de route (start/stop cycli, hellingen, wind, druk verkeer, ...) op beide cijfers.

We zien wel hoe het samen fietsen vlot, als er sprake zou zijn van een onplezierig tempoverschil (welke kant dan ook op), dan is dat zo...

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#7 Bericht door Pleeboy »

Goede instelling! Ik weet ook niet hoe ver ik ga geraken, nog geen lange ritten gedaan. We zien wel waar het schip strandt :-)
7:30 proberen in lier te vertrekken?
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#8 Bericht door hmmm »

Dat is prima!

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#9 Bericht door fujin »

Ik ben zeer sterk genegen ook mee te doen.
Gelukkig wel vlak bij huis en ken ik een fors aantal stukken wel.
Dus de ideale omstandigheden voor de 1e keer.
Spannend, ik zie er al naar uit.
Nu maar hopen dat ik volgende week zaterdag op tijd mijn bed uit geraak.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#10 Bericht door Pleeboy »

Ik ga vragen om te mogen vertrekken vznuit turnhout, omdat ik het zeer druk heb met werk.
Ik woon op 400m van het parcours dus...
Ik wacht jullie dan op boven op de fietsersbrug over hret kanaal, hetbegin vanhet bels lijntje.
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#11 Bericht door hmmm »

Ik had gehoopt hier al een leuk verslag te lezen van fujin of Pleeboy, dan zal ik zelf even kort wat schrijven over mijn beleving van dit brevet.

Het begrip moeizame start is niet toereikend. Wekker stond om 3.45 zodat ik tijd genoeg zou hebben voor een goede grote kom havermoutpap en allerlei last-minute voorbereidingen. Toch een stuk later thuis vertrokken dan gehoopt en gepland. De hoop om goed door te fietsen en alsnog op tijd aan te komen werd al erg snel opgegeven, de wind was mij niet gunstig gezind ;). Excuses fujin en Pleeboy!

In Lier samen met fujin vertrokken rond 7u40 en tegen een gezapig tempo de eerste kilometers afgelegd. Ik was echt niet vooruit te branden, mijn lichaam was nog moe van een week werken en vroeg opstaan. Zelfs die eerste 50 kilometer van het brevet deden mijn (arm)spieren al pijn, terwijl het tempo zeker niet hoog lag. Ik vrees dat ik niet bepaald vrolijk en leuk gezelschap was, de combinatie van ochtendhumeur en een lichaam wat niet mee wilde...

Het kopje koffie op de eerste controle deed wonderen. Het hele brevet had een zeer mooie en goede route, maar het stuk tussen controle 1 en 2 was absoluut prachtig. Fietsen over de smalle geasfalteerde paadjes door de heide en (dennen)bossen was puur genieten. De tijd en kilometers vlogen voorbij op dit stuk :).

Ergens halverwege controlepunt 2 en 3 heb ik Pleeboy (en de andere ligfietser waarvan ik de naam vergeten ben) in de steek gelaten. Het was echt ploeteren tegen de wind in (of zo ervaarde ik dat toch ;)). Hoe bizar het ook klinkt, tegen 1 of 2 km/u trager kostte dat meer energie dan gewoon op mijn natuurlijke ritme. Uiteindelijk weer aangekomen aan de start te Lier om 17u40, dus exact 9 uren onderweg geweest.

Na het brevet zonder problemen tot bij mijn ouders gefietst, al was het eerste stukje langs de Nete door de tegenwind nog wat afzien. Van afzien worden we sterk, toch? Na een douche stond er in het ouderlijk huis een heerlijke veganistische lasagne te wachten, mjam!

Cijfertjes:
Afstand: 289.1km
Bewogen tijd: 11:02:53
Bewogen gemiddelde: 26.2
Totale tijd: 13:26:18

@Pleeboy: Nog goed en vlot thuisgeraakt?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#12 Bericht door Pleeboy »

Blij dat je nog goed thuis bent geraakt, voor mij ging het ook nog goed, lichtjes wind mee dus weer rond 27 kruis. Na 9 en een half uur was ik weer thuis :-)
Vandaag werken, het ging, maar wel iets gemoedelijker dan anders :-)
Van uw ochtendhumeur niet veel gemerkt hoor :-)
Die croque monsieur s middags was geen goed idee, heeft nog ff op de maag gelegen, na de 3e stop ging het wat beter, t is te zeggen: we konden aan hetzelfde tempo doorgaan :-)

195km
8:03 gefietst (24,3 km/u)
9:30 totaal (21 km/u)

Mijn euro viel nu pas, hoewel je het gisterenmiddag al zei: proficiat! :-)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#13 Bericht door fujin »

Dank voor jullie gezelschap afgelopen zaterdag.

Ik vond het ook een zeer geslaagde tocht. Het was mijn eerste BRM tocht en was toch wel een beetje benieuwd hoe het zou gaan.

Gelijk in het begin was mijn GPS track nog niet geladen, dus na 200 meter reed ik al verkeerd, en dat op bekend terrein.
Ik vond het zalig samen rustig te cruisen en op die manier mijn 1e BRM ervaring op te doen. Dan kan je samen navigeren en dat scheelt qua intensiteit toch wel.

Ik heb schitterende routes en natuurgebieden gezien, waar ik nog nooit geweest was. Geweldig, en dat zo dicht bij huis.

Oorspronkelijk had ik in de planning om even bij de Albert Heijn in Baarle te stoppen om krentenbollen te halen, maar in mijn enthousiasme vergeten. Dus na 120 km bij Bergeijk zat ik bijna door mijn brood heen. En dan zit er iemand naast je die een enorme bak pasta uit zijn fietstas haalt. Geweldig!

Ik heb het erg rustig aan gedaan pas na km 130 de snelheid een beetje omhoog gebracht naar kruis 30-32 tegen de wind in.
De laatste 40 km vanuit Geel naar Lier nog een heleboel fietsers 'opgepikt'. Al moet ik zeggen dat de slingerende dijkjes langs de Nete ook voor mij wel vermoeiend waren. Telkens optrekken en afremmen voor de volgende bocht.

Oh ja, omstreeks 15.00 uur bij vertrek aan van stempelpost De Welkom in Geel kwam er nog een witte WAW voorbij gereden. Wie?

gerlo
Nieuweling
Berichten: 20
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 20:40
Postcode: 2400
Fiets: DF 32
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#14 Bericht door gerlo »

Oh ja, omstreeks 15.00 uur bij vertrek aan van stempelpost De Welkom in Geel kwam er nog een witte WAW voorbij gereden. Wie?
Omstreeks 14h45 ben ik daar gepasseerd (witte WAW, oranje dakje), maar heb niets opgemerkt.
Later rond 15h30 - 16h00 ben ik wel een roeier en nog een paar minuten later een roeier en hoge ligger gekruisd langs het kanaal tussen Herentals en Geel.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km 15 maart `14 Lier

#15 Bericht door Pleeboy »

Die eerste roeifietser was dus evert (hmmm) en ik was de 2e roetser met gert uit kessel in mijn gezelschap.
Verslag komt morgen.
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie