Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
In navolging van het andere topic, zijn er nog liggers die van plan zijn aan dit brevet deel te nemen?
Ik ben normaal van de partij met mijn roets .
Ik ben normaal van de partij met mijn roets .
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Laat maar iets weten als je zeker gaat, dan kom ik wel mee!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Ik zit nu voor de 2e keer in 3 weken thuis met de griep, dus ik ga moeten afzeggen want mijn conditie/weerstand gaat niet goed genoeg zijn om zo'n rit aan te kunnen...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Jammer, dan ben ik de enige gek met een roets . Veel beterschap en hopelijk tot op een later brevet!
- FiSh
- Helper
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
- Postcode: 9040
- Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
- Locatie: Sint-Amandsberg
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Die dag kom ik terug uit skivakantie, dus kan ik er niet bij zijn...
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
En hoe was het evert, of bent ge nog niet terug?
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Ondertussen wel terug, in totaal toch ongeveer 270km op de teller. Vanochtend de trein genomen naar Brussel-Zuid en vanavond na het brevet naar huis gefietst.
Om 4u 's ochtends opstaan blijft toch een moeizaam proces, zeker als het is om maar wat te gaan fietsen. Wie verzint het . De uren van de trein waren niet helemaal ideaal in functie van de start, waardoor ik ruimschoots op tijd was. Vervolgens met de groep mee gestart, al had ik al snel door dat in groep rijden mij niet helemaal ligt (hah!). Het kost meer energie aan concentratie en sneller accelereren. Ook het hele gedoe met wijzen naar putten is lastig op de roets, en het constante 'harmonica effect' werkte op mijn zenuwen. Al bij al kost het meer energie dan ik win door in groep te rijden.
Na 15-tal km kreeg ik plots door dat mijn boegspriet niet ingevet was . Gisteren door de regen gefietst, na de rit alvast goed afgedroogd en al het vet eraf met de intentie om de boegspriet na een warme douche te voorzien van een nieuw laagje vaseline. Na het douchen natuurlijk niet meer aan gedacht wanneer ik lui in de zetel lag. Gelukkig had ik nog een klein potje vaseline mee voor noodgevallen.
De resterende afstand tot controle 1 (~50km) alleen gefietst. Het was toch quasi onmogelijk geweest om met de roeifiets de groep te volgen in het heuvelachtige landschap. Toen ik aankwam bij de eerste controle vertrok de groep al weer, waardoor mijn kans om aan te sluiten ook verviel. Ook de volgende 50km tot controle 2 rustig alleen gefietst, bij aankomst bij controle 2 vertrok de groep weer net.
Vanaf controle 2 tot het einde samen gefietst met een Duitser, Lars. De tijd gaat toch een stuk sneller voorbij als je wat kan keuvelen, of gewoon met 2 in stilte wat aan het afzien bent. De laatste 10km had ik het even lastig, gewoon omdat ik te weinig (echt) voedsel gegeten had. In gezelschap fietsen zorgt ervoor dat ik minder eet dan anders, want niet praktisch op de roets (hier zoek ik echt nog goede tips voor!).
Bij aankomst een paar pistolets gegeten en ik zat weer vol energie voor de rit naar huis, die erg vlot verliep. Al bij al ging het best goed, zeker voor herhaling vatbaar. Op het einde was ik wel moe, maar geen echte pijn die ik moest verbijten, waar ik wel blij om ben als watje . Als ik mijn eigen (bedroevende) gemiddelde vergelijk met dat van de groep krijg ik toch twijfels over mezelf .
Om 4u 's ochtends opstaan blijft toch een moeizaam proces, zeker als het is om maar wat te gaan fietsen. Wie verzint het . De uren van de trein waren niet helemaal ideaal in functie van de start, waardoor ik ruimschoots op tijd was. Vervolgens met de groep mee gestart, al had ik al snel door dat in groep rijden mij niet helemaal ligt (hah!). Het kost meer energie aan concentratie en sneller accelereren. Ook het hele gedoe met wijzen naar putten is lastig op de roets, en het constante 'harmonica effect' werkte op mijn zenuwen. Al bij al kost het meer energie dan ik win door in groep te rijden.
Na 15-tal km kreeg ik plots door dat mijn boegspriet niet ingevet was . Gisteren door de regen gefietst, na de rit alvast goed afgedroogd en al het vet eraf met de intentie om de boegspriet na een warme douche te voorzien van een nieuw laagje vaseline. Na het douchen natuurlijk niet meer aan gedacht wanneer ik lui in de zetel lag. Gelukkig had ik nog een klein potje vaseline mee voor noodgevallen.
De resterende afstand tot controle 1 (~50km) alleen gefietst. Het was toch quasi onmogelijk geweest om met de roeifiets de groep te volgen in het heuvelachtige landschap. Toen ik aankwam bij de eerste controle vertrok de groep al weer, waardoor mijn kans om aan te sluiten ook verviel. Ook de volgende 50km tot controle 2 rustig alleen gefietst, bij aankomst bij controle 2 vertrok de groep weer net.
Vanaf controle 2 tot het einde samen gefietst met een Duitser, Lars. De tijd gaat toch een stuk sneller voorbij als je wat kan keuvelen, of gewoon met 2 in stilte wat aan het afzien bent. De laatste 10km had ik het even lastig, gewoon omdat ik te weinig (echt) voedsel gegeten had. In gezelschap fietsen zorgt ervoor dat ik minder eet dan anders, want niet praktisch op de roets (hier zoek ik echt nog goede tips voor!).
Bij aankomst een paar pistolets gegeten en ik zat weer vol energie voor de rit naar huis, die erg vlot verliep. Al bij al ging het best goed, zeker voor herhaling vatbaar. Op het einde was ik wel moe, maar geen echte pijn die ik moest verbijten, waar ik wel blij om ben als watje . Als ik mijn eigen (bedroevende) gemiddelde vergelijk met dat van de groep krijg ik toch twijfels over mezelf .
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Mooie prestatie, 270 km is een mooie afstand waar ikzelf niet aan begin op een 2-wieler, respect !
Wat die gemiddelden betreft, is dat van belang ? Mij lijkt het veel belangrijker dat je jezelf een mooie fietsdag
bezorgt en dat heb je wel gedaan denk ik.
Trouwens, ik ken niets van die brevetten, maar is het de bedoeling om die zo snel mogelijk af te leggen of
is het gewoon de bedoeling die afstand uit te rijden binnen een bepaalde tijd ?
Het rijden van zo’n brevet spreekt me wel aan op voorwaarde dat ik het kan rijden op mijn eigen tempo en met
een velomobiel, met een open ligger is dit te hoog gegrepen voor mij...
Wat die gemiddelden betreft, is dat van belang ? Mij lijkt het veel belangrijker dat je jezelf een mooie fietsdag
bezorgt en dat heb je wel gedaan denk ik.
Trouwens, ik ken niets van die brevetten, maar is het de bedoeling om die zo snel mogelijk af te leggen of
is het gewoon de bedoeling die afstand uit te rijden binnen een bepaalde tijd ?
Het rijden van zo’n brevet spreekt me wel aan op voorwaarde dat ik het kan rijden op mijn eigen tempo en met
een velomobiel, met een open ligger is dit te hoog gegrepen voor mij...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Proficiat evert, 270km is inderdaad niet niks!
Ik heb ook al gemerkt dat snel rijden over zo'n afstand een omgekeerd effect heeft op de totale tijd. Meestal als je wat trager rijdt, heb je een lager slagtempo en spaar je ineens bergen energie waardoor je (bijna) geen rustpauzes nodig hebt. 10min rust is algauw 2 uur aan 2km/u harder rijden om dat weer in te halen terwijl de roets ideaal is om te rusten TERWIJL je fietst
Eten onderweg doe ik zo: 2 suikerwafels in mijn zakken van mijn jas/truitje. Hiermee kan ik makkelijk 3u verder, ondanks dat ik een grote eter ben. Als ik 2km/u sneller fiets, kom ik maar 2 u vooruit :wink
Dan bij de controle 2 boterhammen met een koffie en na 5min ben ik weer vertrokken...
@peter: je moet inderdaad gewoon binnen de tijd binnen zijn, maar wij, jonge snaken, zijn nogal prestatiegericht
Ik heb ook al gemerkt dat snel rijden over zo'n afstand een omgekeerd effect heeft op de totale tijd. Meestal als je wat trager rijdt, heb je een lager slagtempo en spaar je ineens bergen energie waardoor je (bijna) geen rustpauzes nodig hebt. 10min rust is algauw 2 uur aan 2km/u harder rijden om dat weer in te halen terwijl de roets ideaal is om te rusten TERWIJL je fietst
Eten onderweg doe ik zo: 2 suikerwafels in mijn zakken van mijn jas/truitje. Hiermee kan ik makkelijk 3u verder, ondanks dat ik een grote eter ben. Als ik 2km/u sneller fiets, kom ik maar 2 u vooruit :wink
Dan bij de controle 2 boterhammen met een koffie en na 5min ben ik weer vertrokken...
@peter: je moet inderdaad gewoon binnen de tijd binnen zijn, maar wij, jonge snaken, zijn nogal prestatiegericht
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
270km met de roets momenteel is 60km meer dan genoeg.
Een puike prestatie dus
Hoe gaat dat met een roets op de trein? Heb daar ook al aan gedacht.
Een puike prestatie dus
Hoe gaat dat met een roets op de trein? Heb daar ook al aan gedacht.
Re: Brevet 200km 1 maart `14 Anderlecht
Gemiddelde is zeker niet van cruciaal belang, maar zoals Pleeboy het al verwoord ben ik nog enigszins erop gebrand om 'het goed te doen' (waarbij dat vooral een wedstrijd tegen mezelf is ).Peter J schreef: Wat die gemiddelden betreft, is dat van belang ? Mij lijkt het veel belangrijker dat je jezelf een mooie fietsdag
bezorgt en dat heb je wel gedaan denk ik.
Trouwens, ik ken niets van die brevetten, maar is het de bedoeling om die zo snel mogelijk af te leggen of
is het gewoon de bedoeling die afstand uit te rijden binnen een bepaalde tijd ?
Het rijden van zo’n brevet spreekt me wel aan op voorwaarde dat ik het kan rijden op mijn eigen tempo en met
een velomobiel, met een open ligger is dit te hoog gegrepen voor mij...
Alle fietsen zijn welkom, dus ook velomobielen. Iedereen mag rijden op zijn eigen tempo, het is immers geen wedstrijd. Het doel is om te genieten (soms is afzien ook genieten) en de afstand binnen de toegestane tijd af te leggen. Voor een brevet van 200km staat de tijdslimiet op 13u30, voor 300km is dat 20u.
Haha, dat van 'uitrusten tijdens het roetsen' is echt zo'n prachtig verkooppraatje . Ik word er alleen maar moe van, al blijft het wel een geniale reclame-uitspraak. Mogelijk omdat ik (volgens mij, ik heb geen referentie) een relatief hoog slagtempo heb.Pleeboy schreef:Proficiat evert, 270km is inderdaad niet niks!
Ik heb ook al gemerkt dat snel rijden over zo'n afstand een omgekeerd effect heeft op de totale tijd. Meestal als je wat trager rijdt, heb je een lager slagtempo en spaar je ineens bergen energie waardoor je (bijna) geen rustpauzes nodig hebt. 10min rust is algauw 2 uur aan 2km/u harder rijden om dat weer in te halen terwijl de roets ideaal is om te rusten TERWIJL je fietst
Eten onderweg doe ik zo: 2 suikerwafels in mijn zakken van mijn jas/truitje. Hiermee kan ik makkelijk 3u verder, ondanks dat ik een grote eter ben. Als ik 2km/u sneller fiets, kom ik maar 2 u vooruit :wink
Dan bij de controle 2 boterhammen met een koffie en na 5min ben ik weer vertrokken...
@peter: je moet inderdaad gewoon binnen de tijd binnen zijn, maar wij, jonge snaken, zijn nogal prestatiegericht
Voor mij is het niet voldoende om wat te eten op de controles (om de ~50km), dan haal ik het niet. Mijn pogingen om te eten tijdens het roetsen zorgen er meestal voor dat ik denk 'ik had al even goed 2 minuten kunnen stoppen). Maar net dat stoppen kost veel tijd/energie.
In mijn beperkte ervaring kon ik met de roets heel erg snel langere afstanden fietsen, gewoon proberen!bicky schreef:270km met de roets momenteel is 60km meer dan genoeg.
Hoe gaat dat met een roets op de trein? Heb daar ook al aan gedacht.
De roets op de trein gaat over het algemeen prima. Op sommige treinen heb je een 'pakwagen', wat ideaal is om de roeifiets te stallen. Op de nieuwe desiro's is er geen tussenkomst meer nodig van een treinbegeleider, wat ook zijn voordelen heeft. De fiets neemt wel erg veel plek (inklapbare) stoeltjes in, tijdens de spits is dat minder dan ideaal. Het grootste obstakel is het feit dat de roets te lang is om in een lift te passen. Omhoog naar het perron is er vaak de luxe van een roltrap, maar de omgekeerde richting moet je je fiets zelf dragen. Maar dat valt zeker onder de noemer 'luxeprobleem' .