Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#31 Bericht door dmd »

Ik eb zo een GPS dinges die via blauwen tand data smurft naar mijn smart dinges.
Op diene smart dinges staat er nen app van Garmin connect dinges die die data via het internet dinges smurft. Livetrack noemen ze da...

Geinteresseerden kunnen hun iemeel adres smurfen via pee-em, ik smurf ze dan sochtens een iemeel met een link om laive te trakken.
Zo weten onze vrouwen bievoorbeeld waar we zoal rondsmurfen, en hoelang we we niet smurfen maar wel smurfen die dag :^o
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#32 Bericht door FiSh »

Ok, 't is definitief de Seiran geworden (dus we gaan geen 40 gemiddeld halen :twisted: ). Ik was gisteren bezig met enkele aanpassingen aan de remmen van de Zockra en ben de buitenkabel in het frame kwijtgeraakt #-o vanavond en morgen heb ik geen tijd meer om te gaan vissen...

Nu moet ik alleen nog beslissen of ik de TopContact Winters erop laat of de Big Apples erop leg :? en mijn best doen om niet teveel gerief in mijn kofferbak steken [-X
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#33 Bericht door dmd »

FiSh schreef:Ok, 't is definitief de Seiran geworden (dus we gaan geen 40 gemiddeld halen :twisted: ). Ik was gisteren bezig met enkele aanpassingen aan de remmen van de Zockra en ben de buitenkabel in het frame kwijtgeraakt #-o vanavond en morgen heb ik geen tijd meer om te gaan vissen...

Nu moet ik alleen nog beslissen of ik de TopContact Winters erop laat of de Big Apples erop leg :? en mijn best doen om niet teveel gerief in mijn kofferbak steken [-X
Jammer, ik had die Zockra graag eens live bewonderd... Met een stofzuiger en een stukje touw geraak je heel ver :lol:

Ik kom met de M5 met staartpunt, en ook ik moet er op toezien dat ik die niet volstouw :wink:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#34 Bericht door hmmm »

Ik ben benieuwd hoe het geweest is! Het weer kon niet veel beter voor de tijd van het jaar... Tijdens het werken vandaag toch met een tikkeltje jaloezie gedacht aan jullie ;).

Gebruikersavatar
pjlammertyn
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 11:58
Postcode: 8550
Fiets: quest
Locatie: De Kreupel
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#35 Bericht door pjlammertyn »

Fantastische tocht mede door prachtig weer, jammer van die euro voor een bus water.
Quest
Raptobike

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#36 Bericht door dmd »

Fantastisch weer, mooie streek, leuk gezelschap, alle ingredienten voor een geslaagde tocht!
Volgende tocht misschien wel iets beter doseren, maar dat ligt vooral aan mij :? (in het begin over de 40km/h gegaan, maar de laatste beklimming deed ik aan 12km/h #-o ).

Water bijvullen in cafe De Lork in Landegem kost u inderdaad 1 euro. Dit was nochtans een cafe waar we een stempel moesten halen, duur kraantjeswater in Landegem :roll:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#37 Bericht door bicky »

De start verliep moeizaam, Pieter-Jan en ik waren er om 7u30 zoals afgesproken. Bert was er om 7u45 en van Fish was geen teken van leven. Toen we vertrokken om 8u kwam fish 10min achter
Er waren reeds 2 groepen vertrokken, eentje om 8u35 en een 2de om 8u45
We hadden dus veel in te halen.

De eerste 50km ging door heuvelachtig landschap. de snelheid was hoog. minimum 30per uur, het max wil je niet weten.
Het ging vlot, de kilometers vlogen erdoor.

Voor Brugge haalden we de groep in die laatst was vertrokken.
In Brugge hebben we veel tijd verloren, dwars door Brugge terwijl het markt is en begin van de koers is geen goed idee.
Langs de brugse vaart reden we naar Sluis aan 40-45km/u

Na de stop in Cat-Zand zaten de eerste 100km erop. Het tempo lag erna lager maar langs de jaagpaden schoten we goed op. 28km/u was een aangename draf.
(de eerste 100km moesten we soms keer zoeken naar het parkoer of ons door wegenwerken wurmen wat ons veel tijd koste)

Voor we het wisten stond we bij de 2de controlepost in Landegem. We besloten er niets te drinken en door te rijden waar de bazin blijkbaar niet mee kon lachen en 1€ aanrekende om te wateren en je fles te vullen.

Het laatste stuk van Kortrijk en Doornik was er eentje dat pijn deed, enkele beklimmingen op het einde doet de benen geen deugd. Tevreden en na een goede 9u30 kwamen we aan in.

Time: 9:27:19
Moving Time: 7:49:44
Elapsed Time: 9:27:19
Avg Speed: 21,3 km/h
Avg Moving Speed: 25,7 km/h


Zelf moest ik nog 35km naar huis, en dat ging erg vlot. De benen waren in goede staat en de snelheid was min 30km/u
Na een stop bij een collega onderweg kwam ik thuis aan met 287km op de teller. Een nieuwe persoonlijk record.

Vandaag doen de knieën pijn maar dat trekt wel weg gedurende de dag.

Stralend weer, een mooi parkoer, deelnemers die ongeveer dezelfde snelheid hadden. Geen noemenswaardige pannes of platte banden en een hele dag fietsen. Wat wil een mens meer.

De fotos: https://plus.google.com/u/0/photos/1006 ... 4143834065

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#38 Bericht door paulheyndrickx »

Straffe dinges. Proficiat mannen.

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#39 Bericht door erde »

Prachtig weer overigens voor deze uitstap :) Zo een snelheid, misschien best dat ik paste, anders zou aan staartje hangen.
Heb trouwens ook veel gefietst; een goede 200 km over 2 dagen.
Vrijdag naar Nieuwpoort en terug 112 km was fris na 16.00u
Zaterdag gewoon even de benen rekken en zondag voor Broederlijk delen voor vrienden de schreveroute gereden, totaal 60 km en dan achteraf nog naar Lichtervelde gefietst 40 km.
Is mooi geweest .

Als het mooi weer is herleeft een mens op de fiets.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#40 Bericht door Pleeboy »

Zo is dat erde, zalig genieten met dit weer, en bij mij willen de spieren ook weer wat harder werken :-)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Brevet 200km Moeskroen 8 maart '14

#41 Bericht door FiSh »

Gisterenavond kreeg ik nog een mailtje van de organisator die ons bedankte voor onze deelname en een linkje naar foto's van die dag:
http://www.cyclos59.com/photorama.php?lng=fr
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Plaats reactie