Entre Monts et Moulins - Tussen Bergen en Molens

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Entre Monts et Moulins - Tussen Bergen en Molens

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Voor wie een stukje Vlaanderen in Frankrijk met een "ligger" wil ontdekken, is er dit evenement.

Gaat door op 17 april.
Aantal km: 65-70

Contact organisatie: Dominique Montemont fmontemont@wanadoo.fr

http://users.skynet.be/ligfiets/

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Entre Monts et Moulins - Tussen Bergen en Molens

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Ondertussen reeds meer dan vijftien "liggers" ingeschreven...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

ik moet dat nog zien hoe ik dat kan inpassen in de verkenning voor het treffen, dus voorlopig doe ik er niet aan mee:(
aan de andere kant is het dan weer een mooie gelegenheid om reclame te maken voor het treffen. dat mes snijdt weer aan twee kanten :evil:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:ik moet dat nog zien hoe ik dat kan inpassen in de verkenning voor het treffen, dus voorlopig doe ik er niet aan mee:(
aan de andere kant is het dan weer een mooie gelegenheid om reclame te maken voor het treffen. dat mes snijdt weer aan twee kanten :evil:
Jammer genoeg kan ik niet aan die "ballade pour vélo couché" deelnemen, om de eenvoudige reden dat onze school dan opendag houdt. Anders had ik gerust wel wat publiciteit gemaakt.

De streek waardoor men fietst, ken ik heel goed (ging er tot over enkele jaren bijna ieder weekend naar toe... "cherchez la femme" :wink: ) en het is zeker een heel mooie fietsstreek. Een beetje ons Vlaanderen, maar dan even vijftig jaar geleden. En ook kun je met de oudere mensen daar nog "ê lietsje Vlaemsch klâpp'n".

Wouter, waarom schrijf je niet gewoon een mailtje naar Françoise of Dominique (desnoods kun je bij mij terecht voor een Franse vertaling)? Ik heb ondertussen van een van hen al een vriendelijk mailtje als antwoord gekregen.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#5 Bericht door graddus »

Als er nog mensen van hier gaan ben ik wel geinteresseerd voor wat over de grens geploeter...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#6 Bericht door graddus »

Mensen ik heb mij ingeschreven, zal dit topic even kopieren naar het toertochtgebeuren.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

graddus schreef:Mensen ik heb mij ingeschreven, zal dit topic even kopieren naar het toertochtgebeuren.
Doe in mijn naam maar eens de groeten aan Christophe Douilliez. Hij is een van de drijvende krachten achter dit initiatief en spreekt een beetje Nederlands. Nederlands met hem spreken en zeker geen Frans, zou ik zo zeggen!!!

Veel fietsgenot in dat stukje Vlaanderen dat jammer genoeg nu sterk verfranst is. Mocht je de tijd hebben dan moet je zeker nog eens naar Godewaersvelde (door de Vlaamssprekende mensen ter plaatse als "Godsvelde" uitgesproken) rijden om daar een pint te drinken in "Het Blauwershof" (Rue d'Eecke, 9 Eeckestraat). Een echt stemmig Vlaams volkskroegje uit de 19e eeuw met een kroegbaas, Christian Mercier, die een overtuigde Vlaming is maar geen woord Vlaams of Nederlands spreekt! Ook kun je er heerlijke streekgerechten eten. Voor wie van koud vlees houdt, is er het lekkere "potje vleesch".

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#8 Bericht door graddus »

Mogen we daar uit opmaken dat je zelf verstek zult laten gaan?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

graddus schreef:Mogen we daar uit opmaken dat je zelf verstek zult laten gaan?
Ja, verplichte aanwezigheid op de opendag van onze school. Die dag netjes in kostuum met bijhorend hemd en das... :cry:

Plaats reactie