Ligfietstreffen 2013

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: suggesties

#91 Bericht door trikelover »

Ronnius schreef:Denk dat ik via Brugge naar Koekelare ga liggen en via Roeselare maandag terug keren.
Nu hopen dat het over goed en wel 1u30 stopt met regenen...

Ben al blij dat ik met de ecocheques die ik vorig week gekregen heb nieuwe vaude tassen (waterdicht) heb gekocht.
In de buurt van Koekelare heb ik geen regen gezien deze morgen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: suggesties

#92 Bericht door Ronnius »

trikelover schreef: In de buurt van Koekelare heb ik geen regen gezien deze morgen.
Ik ook niet, maar was toen nog in Gent #-o

Daar is het rond 10u30 zowat gestopt met regenen maar toch met regenpak vertrokken en halverwege het jasje uitgedaan.
Iets na 16u in Koekelare aangekomen met een gemiddelde van 20.1 km/u.

Ergens in de middle of nowhere een eeuwige reiziger gesproken, die me nog maar eens een andere route wou aanpraten.
Ik heb er toch vanaf gezien, daar ik een oriëntatie vermogen heb als dat van en dooie hond. :mrgreen:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#93 Bericht door trikelover »

voor mensen die denken de lokatie moeilijk te kunnen vinden hier is wat meer info:

je mag het steegje vlak naast het notariaat inslaan ( opgepast verschillende bultjes in de weg) dit volgen tot je voorbij de gebouwen aan de linker kant en dan links afslaan, dan ben je bij je bestemming.

wat je ook kan doen is dit filmpje bekijken: http://youtu.be/o0nUCOjJ9HE" onclick="window.open(this.href);return false;
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: suggesties

#94 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Daar is het rond 10u30 zowat gestopt met regenen maar toch met regenpak vertrokken en halverwege het jasje uitgedaan. Iets na 16u in Koekelare aangekomen met een gemiddelde van 20.1 km/u.

Ergens in de middle of nowhere een eeuwige reiziger gesproken, die me nog maar eens een andere route wou aanpraten.
Ik heb er toch vanaf gezien, daar ik een oriëntatie vermogen heb als dat van en dooie hond. :mrgreen:
Middle of nowhere...?! [-X Moerbrugge... Luisterrijker en glorievoller bestaat er niet onder de dorpsnamen! 'n Klinkende naam voor die wereldvermaarde plek op deze onooglijke aardkluit! Hoe kondet gij, sterveling, dit miskennen?! :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje, maar de naam Moerbrugge valt ergens te plaatsen in de laatste wereldoorlog. Daar werd immers een vrij hevige slag uitgevochten. Op die plek sneuvelden een groot aantal Duitsers en Canadezen. Vandaar ook het monument enkele meters verder van de plaats waar we bijna letterlijk op elkaar botsten... :wink:

En ja, te laat viel het mij gisteren te binnen dat er nog een snellere route door Brugge is dan de rondrit op de Vesten. Daarom trachtte ik je die nog aan te smeren. Al een flinke tijd geleden heb ik die hier voor Filip eens uit de doeken gedaan:

http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... 43#p101843" onclick="window.open(this.href);return false;

Goed te horen dat de doorreis onder goed gesternte is verlopen en je goed op je bestemming bent aangekomen! Tot zaterdag!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#95 Bericht door trikelover »

Voor de mensen die het intereseren hier nog de routes van de korte tour van de zaterdag en de zondag rit.
Bijlagen
ligfietstreffen kleine toeren.gpx
routes treffen
(168.59 KiB) 76 keer gedownload
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: suggesties

#96 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef: Middle of nowhere...?! [-X Moerbrugge... Luisterrijker en glorievoller bestaat er niet onder de dorpsnamen! 'n Klinkende naam voor die wereldvermaarde plek op deze onooglijke aardkluit! Hoe kondet gij, sterveling, dit miskennen?! :mrgreen:
Dat is het grote voordeel van gps rijden :mrgreen: . Ik volg een pijltje op een scherm en heb nauwelijks besef waar ik me ergens bevind. Het enige dat ik wist is dat we ons ergens tussen Brugge en Ruiselede moesten bevinden, omdat dat je w-w traject is :) .

Je was ook steeds bezig over pLassendale. Ik weet van het bestaan van Passendale, daarom vroeg ik me af om welke reden je daar die L tussen plaatste. Tot ik de borden Plassendale zag staan. Toen besefte ik dat het helemaal geen "spraakgebrek" was #-o
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#97 Bericht door Wouter D »

een mens zou uit het oog verliezen dat dit hier de rubriek van het treffen is, mijn dochter mag het ziekenhuis vandaag verlaten. moet nog wat pillekes blijven slikken,
haar moeder heeft haar zegen voor het treffen gegeven dus kom ik meetoeren.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#98 Bericht door Ronnius »

Ik ben ff op verkenning uit geweest.
Tegenover de ingang naast het notariaat staat er een klein bord jeugdhuis (maar of je dat gaat zien is maar de vraag) maar er staat ook een groot bord "Sint Martinus" met een pijl, die wijst ook dat smal baantje in.
Als je het niet weet kan je je echt de pleuris zoeken.

Ik heb ook een (gsm) foto genomen:
Bijlagen
treffen.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#99 Bericht door rik »

spruitje schreef:een mens zou uit het oog verliezen dat dit hier de rubriek van het treffen is, mijn dochter mag het ziekenhuis vandaag verlaten. moet nog wat pillekes blijven slikken,
haar moeder heeft haar zegen voor het treffen gegeven dus kom ik meetoeren.
Fijn dat ze het ziekenhuis toch al mag verlaten, dan komt het wel goed. 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#100 Bericht door Wouter D »

vind ik ook
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#101 Bericht door halepole »

Toch besloten om er dit jaar bij te zijn, gelukkig is er nog een plaatsje vrij aan tafel. :)
De twijfel is er om vanavond nog te vertrekken met de fiets of morgen met de auto we zullen zien.
Tot morgen of tot vanavond.

jan v
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 17:55
Postcode: 8770
Fiets: joy driver
Locatie: ingelmunster
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#102 Bericht door jan v »

Enkele last minut regelingen in het huishouden zettten mij voor voldongen feiten. Jammer godver.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#103 Bericht door rik »

Gisteren dan eindelijk toch 's in West-Vlaanderen geraakt om mee te fietsen met de 100km tocht. En het mag gezegd: het was erg aangenaam vertoeven in het weidse landschap met zijn knotwilgen, de bewerkte akkers, met de IJzer en zijn statige IJzertoren en met zijn vriendelijke bewoners. Jammer dat ik niet wat langer kon blijven, want ondanks de (auto)rit van 450km met op de terugweg een volledig afgesloten autostradekruispunt in Brugge en een half uur aanschuiven voor een alcoholcontrole ( :shock: wie had hier weer als enige geen bier gedronken? :lol: ) op de autostrade in Houthalen, was het toch zeer de moeite.
Dank aan de begeleiders/organisatoren: zij hebben hard hun best gedaan! 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#104 Bericht door erde »

hallo,
Dank, ik vond het aangenaam om jullie mee te nemen doorheen ons landschap :roll:
Dat is een stukje westhoek, vlak, uitgestrekt, met weidse vergezichten, maar ook de wind die hier bijna altijd aanwezig is. :)
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#105 Bericht door paulheyndrickx »

Terwijl op 5 km van mijn deur een giftige trein stond uit te branden kon ik genieten van de frisse westvlaamse geuren. Mooie tocht met perfecte indeling: tegenwind heen en een deugddoende rugwind op de terugweg. Knap georganiseerd. Proficiat!

Plaats reactie