Ligfietstreffen 2013

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#76 Bericht door graddus »

Ai Wouter, wat doet er op met Louiske?

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#77 Bericht door erde »

spruitje schreef:ziet er naar uit dat ik wel eens mijn eerste treffen zou moeten missen, mijn dochterlief is vandaag opgenomen in het ziekenhuis en ze proberen haar te houden tot zondag. zal eens heel lief naar vrouwlief moeten kijken , vrees ik. in het beste geval kom ik fietsen maar zal ik de bbq moeten skippen.
Dag spruitje,

Duimen dat alles naar wens verloopt, voor de mama, de papa, voor de dochter.
Wellicht is er voor iedere situatie een oplossing waar ieder zich goed in voelt.
Sterkte voor ieder. :)
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#78 Bericht door Ronnius »

spruitje schreef:ziet er naar uit dat ik wel eens mijn eerste treffen zou moeten missen, mijn dochterlief is vandaag opgenomen in het ziekenhuis en ze proberen haar te houden tot zondag. zal eens heel lief naar vrouwlief moeten kijken , vrees ik. in het beste geval kom ik fietsen maar zal ik de bbq moeten skippen.
Op zo een momenten zou ik niet eens aan het treffen denken...
----------
Iets anders: ik vertrek morgen voor de middag al richting Koekelare.
Wanneer zijn er op vrijdag op de camping al organisatoren (of andere...) aanwezig?
Indien nodig kan ik eventueel nog een beetje helpen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#79 Bericht door trikelover »

Ik heb een afspraak met de eigenaar om 17:30 dan komt hij de deuren openen. Maar ik denk er aan om iets vroeger naar daar te trekken om al het een en ander daar af te zetten.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#80 Bericht door paulheyndrickx »

spruitje schreef:ziet er naar uit dat ik wel eens mijn eerste treffen zou moeten missen, mijn dochterlief is vandaag opgenomen in het ziekenhuis en ze proberen haar te houden tot zondag. zal eens heel lief naar vrouwlief moeten kijken , vrees ik. in het beste geval kom ik fietsen maar zal ik de bbq moeten skippen.
Oei, Wouter. Dat is niet goed. Ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is. Hou je taai.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#81 Bericht door Luc Willaert »

trikelover schreef:
paulheyndrickx schreef:Supervol weekend. Ik zal er waarschijnlijk op zaterdag bij komen liggen, maar 's avonds moet ik alweer naar huis. Ik kan op zaterdag een lift aanbieden van en naar omgeving Gent, maar een ligfiets of velomobiel extra meenemen zal niet gaan.
Voor degene die dan toch afkomen zonder fiets kan ik eventueel wel mijn Nazca Explorer of gekko trike ter beschikking stellen.
Als die nog niet bezet zijn graag 1 voor ons ( de trike als dat kan???) voor de zondagtocht. Mijn oudste dochter komt de zondag toch meerijden.

Luc

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#82 Bericht door PatRecumbent »

spruitje schreef: ... mijn dochterlief is vandaag opgenomen in het ziekenhuis ...
Veel beterschap voor jouw kleine spruit.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#83 Bericht door Luc Willaert »

trikelover schreef:
rik schreef:Is er een gps-file van de zaterdagroute?
de Doorgaande route is deze:
http://www.routeyou.com/route/view/7116 ... leteren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
en terugkeren gebeurd door via deze route
http://www.routeyou.com/route/view/7116 ... ekelare.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Grappig - 6 jaar geleden - bij het vorige treffen in West-Vlaanderen - zijn we vanuit Oostduinkerke naar de paters van West-Vleteren gefietst ! !

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#84 Bericht door trikelover »

Luc Willaert schreef: Als die nog niet bezet zijn graag 1 voor ons ( de trike als dat kan???) voor de zondagtocht. Mijn oudste dochter komt de zondag toch meerijden.

Luc
Ik zal ervoor zorgen dat de trike aanwezig is
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#85 Bericht door Luc Willaert »

trikelover schreef:
Luc Willaert schreef: Als die nog niet bezet zijn graag 1 voor ons ( de trike als dat kan???) voor de zondagtocht. Mijn oudste dochter komt de zondag toch meerijden.

Luc
Ik zal ervoor zorgen dat de trike aanwezig is
Danke

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

suggesties

#86 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Ik heb een nieuwe route uitgetekend.
Eentje dat nog langer is, 112 km. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1073362" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze keer gaat het wel via Brugge (en Nieuwpoort).
Tot in Aalter ken ik de toestand van de wegen, verder is het me een raadsel.
Ronnius schreef: Ik heb de route daarop aangepast, ze werd wel een pak korter, maar heb ze toch verlengd naar net geen 100 km.

p.s. nog ff de nieuwe route meegeven --> klik <--
'n Deel van je route na Aalter vormt m'n dagelijks woon-werkverkeer, terwijl een ander stuk het vertrouwde traject is wanneer ik naar mijn ouders fietst. Vandaar 'n paar opmerkingen.

a. Als je aangenaam wil fietsen, vermijd je in de week best Brug-Zuid in Aalter. Door het nabijgelegen industrieterrein is er daar immers vrij veel verkeer. Ook veel zwaar verkeer. Komt daar nog bij dat men er echt vlug rijdt. Daar de overzet bij Oostmolen al enkele jaren geleden werd opgedoekt, zijn er weinig alternatieven. Bij Bellem kan je de andere kant nemen, maar dan moet je noodgedwongen langs kronkelende wegen binnendoor. Tot Buntelare. Ga je toch voor de oorspronkelijke route, wees ook op je hoede bij de laadkade van Bekaert, want daar ligt er een bijzonder diepe rail die je banden kan beschadigen.
b. Na Sint-Joris hoef je de Sint-Jorisstraat niet over. Er ligt immers aan de rechterkant een klein grindpaadje waar je in alle veiligheid kan fietsen.
c. Eens je de Bargeweg (ook daar hoef je niet uit te wijken, daar het fietspad aan de kanaalkant ligt) in Brugge bent doorgereden, kan je na het kruisen van de Katelijnestraat niet onmiddellijk de vesten op rijden. De Brugse politie is vrij streng en beboet onverbiddelijk wie daar rijdt. Je moet enkele meters verder het fietspad nemen dat naast de Gentpoortvest ligt. Na de Gentpoort kan je dan aansluiten op de vesten waar fietsverkeer vanaf dan wel toegelaten is.
d. Na de Kolenkaai is er geen enkele reden om van oeverkant te wisselen. Blijf gerust aan dezelfde kant rijden, daar die, in tegenstelling tot de andere zijde, verkeersvrij is. Dus, de Scheepsdalebrug niet oversteken. Rechtdoor, de Houtkaai en dan Waggelwater. Na de spoorwegbrug is die autovrij (niet onmiddellijk kwaad reageren als je toch een auto ziet, want bewoners mogen er wel rijden...). Dezelfde opmerking geldt voor Vaartdijk-Noord. Slechts een deel ervan is verkeersvrij. De Vaartdijk-Zuid is dat over heel de lengte (met de gekende uitzondering voor "aangelanden"). Zo vermijd je de rare bocht van de Zwaanhoek.
e. Bij Snaaskerke zie ik dat je eerst een grote bocht maakt om de brug op te rijden. Dat is helemaal niet nodig, daar er bij de brug een fietsdoorgang is. Je volgt dus best gewoon het jaagpad tot voor de brug om dan de oude spoorweg te volgen.

Hopelijk heb je er iets aan.

paulheyndrickx schreef:Supervol weekend. Ik zal er waarschijnlijk op zaterdag bij komen liggen, maar 's avonds moet ik alweer naar huis.
Hoogstwaarschijnlijk kom ook ik zaterdag eens aanwaaien voor de toertocht. Erna weer vlug naar vrouw en kinderen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#87 Bericht door anne »

sterkte Wouter en spoedig herstel aan Louise!
ann de rest tot vrijdag.
ik kom in de late namiddag toe(hopelijk)
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#88 Bericht door paulheyndrickx »

Ik kom zaterdag meerijden, maar vertrek daarna weer naar huis.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: suggesties

#89 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef:
Ronnius schreef: Ik heb de route daarop aangepast, ze werd wel een pak korter, maar heb ze toch verlengd naar net geen 100 km.

p.s. nog ff de nieuwe route meegeven --> klik <--
'n Deel van je route na Aalter vormt m'n dagelijks woon-werkverkeer, terwijl een ander stuk het vertrouwde traject is wanneer ik naar mijn ouders fietst. Vandaar 'n paar opmerkingen.
Nog goed dat ik ff kom kijken voor ik vertrek.
Denk dat ik via Brugge naar Koekelare ga liggen en via Roeselare maandag terug keren.
Nu hopen dat het over goed en wel 1u30 stopt met regenen...

Ben al blij dat ik met de ecocheques die ik vorig week gekregen heb nieuwe vaude tassen (waterdicht) heb gekocht.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#90 Bericht door BartC »

Wel Wouter, hopelijk wordt je dochter snel terug beter en is het allemaal niet te ernstig...
Veel beterschap gewenst van ons allemaal!
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Plaats reactie