ligfietsweekend

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#16 Bericht door Ward De Meyer »

Oké, blijkbaar is het dus toch in West-Vlaanderen te doen :(

Kan er iemand mij bevestigen of er een fietspad loopt via de rivier of kanaal dat van Gent via Kortrijk vloeit???

Of welke weg is aan te raden om van A'pen naar Moorslede te fietsen zonder verloren te rijden, en niet omver gereden te worden :?:


Ward- Dat wordt weer veel fietsplezier -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
babl
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 jan 2005, 14:13
Postcode: 2800
Fiets: Optima Orca
Locatie: Mechelen
Contacteer:

#17 Bericht door babl »

Ward De Meyer schreef:Mss een domme vraag, maar Moorslede, blijkt in West-Vlaanderen te liggen :? Lag er ook geen Moorslede bij de Schelde? Ergens bij Dendermonde?
Volgens http://mappy.com is er maar 1 Moorslede.

En volgens de website van velomobile is 't sowieso 8890 Moorslede. West-Vlaanderen, dus.

Je kilometer-tellertje in je signature zal weer wat hoger staan na 't weekend, denk ik :twisted:

Bart
-- Bart
Optima Orca, Thys 222CVT

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#18 Bericht door Wouter D »

ik was van plan om via de leie naar roeselare te rijden, moorslede ligt daar vlakbij.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#19 Bericht door Gast »

Beste route vanuit Gent zal waarschijnlijk zoals Wouter zegt langs de Leie maar dan aan de noordzijde en aan het sas in Ooigem aan de zuidkant van het kanaal Ooigem Roeselare zijn.

Je rijdt tot in Izegem en vandaar langs de wijk Bosmolens en Beitem naar Moorslede.

In elk geval kan je van uit Gent tot in Ooigem op verkeersvrije goed geasfalteerde jaagpaden rijden. Het stuk tussen Ooigem en Ingelmuneter is een efgescheiden fietspad en dan voor zover ik weet opnieuw een mooi jaagpad tot in Izegem. Het "drukste" stuk zal liggen tussen Izegem en Moorslede.

En als je toch van plan bent om langs de Leie te rijden, ik woon in vogelvlucht op 500m afstand van diezelfde Leie. Zaterdag ben ik van 10u30 tot 15u30 thuis en alle passeerders zijn welkom.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#20 Bericht door Ward De Meyer »

Stoopie schreef: En als je toch van plan bent om langs de Leie te rijden, ik woon in vogelvlucht op 500m afstand van diezelfde Leie. Zaterdag ben ik van 10u30 tot 15u30 thuis en alle passeerders zijn welkom.
Ligt er trouwens langs de Leie heel de tijd een fietspad of?

Ik was graag op je uitnodiging ingegaan, maar ik fiets toch maar meteen door omdat ik er moet gaan helpen... Als je natuurlijk gids wilt spelen, tot in Moorslede dan... :D

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gast

#21 Bericht door Gast »

Wij kunnen enkel op zondag komen naar Moorslede, Ward.

Er is een fietspad van in Gent tot in Izegem zoals ik eerder heb beschreven. Van Gent tot aan het sas in Ooigem moet je wel de Leie aan je linkerkant hebben, maar vanaf het sas van Ooigem moet het kanaal Ooigem Roeselare aan je rechterkant zijn. Dan heb je altijd een mooi jaag(fiets)pad.

Mocht er toch iemand passeren langs de Leie in Oeselgem en je wilt afdraaien laat iets weten, ik geef wel een wegbeschrijving. je zal er iemand thuis vinden tussen 10u30 en 15u30 en je bent welkom.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#22 Bericht door Ward De Meyer »

Stoopie bedankt voor de wegbeschrijving!

Het zal wel lukken om daar te geraken...
Optima Stinger EX met Aeropunt

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#23 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter, ga jij zaterdag al limmitend naar Moorslede? Zoja, om hoe laat? Misschien kunnen we samenrijden als het uur het toelaat...

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#24 Bericht door Wouter D »

zeg maar wanneer je in gent passeert, dan zorg ik ervoor dat ik klaarsta,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#25 Bericht door Gast »

Van het ogenblik dat je west vlaanderen binnen rijdt (in Olsene aan de brug die afgebroken is) staat alles goed aangeduid met borden van het fietsnetwerk Leiestreek (Witte borden met groene tekst). Als je die volgt kom je vanzelf in Roeselare terecht en dan ben je al heel dicht bij Moorslede. Daar staan ook de afstanden op vermeld. Er staan ook blauwe fietsborden met zwarte letters.

Spring jij ook niet eens binnen voor een kennismaking Wouter? Lang hoeft het niet te duren als je gehaast bent en al bij al is het maar een paar 100 meter rondrijden. Lukt het niet, geen probleem.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#26 Bericht door Wouter D »

zeg ward, het is eigenlijk waar he, het hoeft echt niet lang te duren, dus kunnen we samen even binnenwippen he, stoopie zal ons wel opwachten aan de leie, hoeven we dan zeker niet verkeerd te rijden, en ons dan natuurlijk naar zijn woonstede leiden, snel iets drinken en dan weer verder.

dan weet ik em gelijk wonen en is het optie om later eens op een avond of zo tot ginder te fietsen,

indien je denkt dat we het dan niet halen, vertrekken we ietsje vroeger he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#27 Bericht door Ward De Meyer »

Oke wouter, geen probleem :D
Ik wilde om 5:30 opstaan, om rond 6uur op de fiets te zitten. Ik hoop rond 8:30 in Gent te staan.

IS dit goed voor jou?
IK zal gewoon naar jou komen fietsen, lijkt me handiger dan dat jij in de kou moet staan wachten.

Ik neem aan dat jij de route kent die we moeten rijden of?


Ward- Steeds klaar om nieuwe ontmoetingen aan te gaan -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#28 Bericht door Ward De Meyer »

Oke, heb een mail gestuurd naar velomobile en ik moet blijkbaar pas rond 14:30 aanwezig zijn! Dus dat wordt wat langer slapen :!: IK reken het straks wel even uit, om hoe laat dat ik in Gent ga staan...

Ward- geen vroege wekker deze keer -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gast

#29 Bericht door Gast »

Zo mag ik het horen, mannen. Ik kan jullie idd opwachten aan de Leie. Let op het is nog altijd met de bukker. Mijn fietsie is er nog altijd niet :cry: .En begeleid jullie dan wel terug tot aan de Leie. Het is echt niet ver rond rijden en een groot deel loopt evenwijdig met de Leie.


Laat het uur maar weten dat jullie ongeveer aankomen aan de brug in Oeselgem. Let op: de brug over de Leie in Olsene is afgebroken. Ik ga nog eens kijken hoe ze het daar hebben opgelost wat betreft doorgang voor de fietsers. Normaal is dat geen probleem. Want eigenlijk hebben jullie die brug niet nodig.

Wouter, misschien kan je die T-shirt meebrengen die ik besteld heb?

Nog iets, koffie of iets sterkers? :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#30 Bericht door Wouter D »

welke maat was da weer, en hoeveel?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie