Iets speciaals

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Iets speciaals

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Na wat overleg met mijn collega's willen we volgend jaar eens een projectweek uitwerken rond de fiets. Natuurlijk wil ik dat ligfiets en velomobiel hierbij een plaats krijgt. Zouden er mensen bereid zijn zich hiervoor te engageren? En dus eens een namiddag/avond op onze school aanwezig te zijn?

Even polsen. 't Is pas voor volgend schooljaar (waarschijnlijk ergens in september-oktober).

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

hm, waar is die school van jou?
als dat toch ergens in september zou vallen, kan je dat of op een vrijdag of op een maandag doen, dan kan je het mss koppelen aan het velomobiel-test-weekend.

als ik me kan vrijmaken en die kl*te spier me niet tegenwerkt wil ik daar gerust aan meewerken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:hm, waar is die school van jou?
Brugge. In de binnenstad dan nog. Tussen Onze-Lieve-Vrouwetoren en Sint-Salvators. Bekend in heel Brugge onder de naam "De Frères".

http://www.sfxbrugge.be/

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:als ik me kan vrijmaken en die kl*te spier me niet tegenwerkt wil ik daar gerust aan meewerken.
Hopelijk ben je toch weer vlug de oude. Wel merkwaardig dat men blijkbaar niet goed weet wat er juist aan de hand is.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

ten eerst wil ik je even op de vingers tikken, persoonlik vind ik het vervelend dat je zelf twee antwoorden achter tiept, kan je ook in een gieten hoor, maar het is goed voor de kijkcijfers :P

ben deze middag naar mijn huisdoc geweest: die zei me dat het niet anders kon dan een kwetsuur zijn, maar het is gissen naar de oorzaak.
normaliter moet het tegen maandag beter zijn, zoniet moet ik naar een andere doc voor ergo-dinges (alee ja, ne fotto in het vlams)

die school van je, in brugge dan nog, heb een keer met ward door Brugge gefietst, en ze hebben daar iets dan in het begin best leuk is, maar op den duur op je zenuwen werkt omdat ze er te veel hebben, zeker met 20"-wielen, nl kasseien, en voor de buitenstaanders, vergis je niet hoor, ik denk dat ze in Brugge de helft van de vlaamse kasseien verzamelt hebben.

maar zal me indien dus mogelijk niet tegenhouden om eens te komen stoefen (opscheppen) met mijn mooie limit.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#6 Bericht door wost »

Als dat op een vrije halve dag van mij valt wil ik daar wel zijn. Sta halftijds in onderwijs dus heb wel wat halve dagen maar kan nu onmogelijk zeggen welke dat zullen zijn volgend schooljaar.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#7 Bericht door GeertJ »

ik zou er ook best kunnen zijn. zit namelijk op kot in oostende, dus kan ik wel eens over komen naar brugge, is ongeveer een uurtje rijden.
Ps, wat die kasseien betreft, zolang je de binnenstad vermijd valt da best nog mee hoor, als je de stad in gaat, heb je het wel aan je been...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

Geert Joos schreef:Ps, wat die kasseien betreft, zolang je de binnenstad vermijd valt da best nog mee hoor, als je de stad in gaat, heb je het wel aan je been...
Inderdaad. Grootbrugge vormt in dat opzicht geen enkel probleem. Voor de binnenstad zelf kan men kiezen om op de vesten te rijden ofwel bepaalde straten waar nog asfalt ligt. Bijvoorbeeld wie via het kanaal Gent-Brugge naar de stad komt, kan best inrijden aan de Gentpoort, daarna de Gentpoortstraat, Garenmarkt en Eekhoutstraat. En dan is men nog maar één straat verwijderd van de markt.

Te vermijden is in ieder de Katelijnestraat: kleine klinkertjes maar vol verzakkingen en putten. Je wordt er goed door elkaar geschud. Maar er liggen ook een aantal "bekasseide" straten tamelijk goed: bijvoorbeeld de Ezelsstraat die een tijd geleden volledig heraangelegd werd (vroeger wel asfalt...).

Blijft natuurlijk het feit dat kasseien voor een hoog "mixergevoel" blijven zorgen :wink:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#9 Bericht door de bakker »

als er nood is aan een echte velomobiel dan mag je zeker op mijne Quest rekenen. ook kasseien zijn niet meteen een probleem.

greetz.

(vooral dat van een echte velomobiel zal nogal wat geven, hihi)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

de bakker schreef:(vooral dat van een echte velomobiel zal nogal wat geven, hihi)
Zeg dat wel! Succes verzekerd onder het jonge volkje!

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#11 Bericht door lieve »

elke ligfiets heeft zijn scharme!!

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#12 Bericht door Patriek »

Correctie, Lieve,
elke ligfietser heeft zijn charme !
En ligfietsters nog meer, natuurlijk !
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#13 Bericht door Luc Willaert »

Ik woon in Oostende, kan eventueel met de focus langskomen.

Eric Clauw ( erik.clauw@pandora.be ) woont in Brugge en rijd met een shockproof. Hij is al jaren bezig met ligfietsen.

grt
Luc

Plaats reactie