Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#91 Bericht door FiSh »

Bert en Fré, wanneer vertrekken jullie vrijdag?

Mijn oorspronkelijk plan is om zaterdagochtend met de auto te komen, maar ik speel met het idee om met de fiets te komen. Probleem is dat ik vrijdag pas na 21u kan vertrekken en dat ik ook geen gps heb om mijn weg te vinden (in noodgevallen wel GoogleMaps op mijn gsm), maar dat geeft aankomst rond 2-3u 's nachts #-o

Pff, ik weet het niet...
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#92 Bericht door PatRecumbent »

PatRecumbent schreef:... Als je de snelste route wil van Gent naar het treffen dan kan je eens hiernaar http://www.routeyou.com/route/view/4273 ... en-2012.nl kijken. Dat is de route die ik meestal neem tussen Gent en hier.
De route die ik aanbevolen heb heeft niet veel verkeerslichten en is uit eigen ervaring redelijk te doen met velomobiel (ervaring van vorig jaar). De moeilijke stukken (kwaliteit van het wegdek) zijn eruit. Door het gebruik van hoofdwegen heb je meestal ook voorrang.

In Mechelen kan je ook de ring nemen maar vanaf de afslag voor het station tot aan de Leuvensesteenweg neem je met de velomobiel de weg. Vorig jaar heb ik het fietspad gevolgd en stond ik ineens voor een trap en brug.

De route vermijdt ook de grote centra. Dus eens buiten Gent is er nog een beetje stadsverkeer in Dendermonde, Willebroek, Mechelen en Heist-op-de-Berg.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#93 Bericht door PatRecumbent »

FiSh schreef:Bert en Fré, wanneer vertrekken jullie vrijdag?

Mijn oorspronkelijk plan is om zaterdagochtend met de auto te komen, maar ik speel met het idee om met de fiets te komen. Probleem is dat ik vrijdag pas na 21u kan vertrekken en dat ik ook geen gps heb om mijn weg te vinden (in noodgevallen wel GoogleMaps op mijn gsm), maar dat geeft aankomst rond 2-3u 's nachts #-o

Pff, ik weet het niet...
Met de ligfiets ben je 5 a 6 uur onderweg, zeker in het donker.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#94 Bericht door dmd »

dmd schreef:maar dat geeft aankomst rond 2-3u 's nachts #-o
kzou er toch graag iets vroeger zijn :mrgreen:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#95 Bericht door FrodoriC »

Ik ging gewoon de aangewezen route volgen omdat ik mijn weg die kanten totaal niet ken..

Ik was ook eerder van plan te vertrekken in de middag, Filip :P wanneer jij, Bert? 35 gemiddeld lijkt me wel cva :)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#96 Bericht door FrodoriC »

aah 35 kruis, ook goed hoor. Het is trouwens een sociaal psychologisch feit, dat als je met twee rijdt, je sneller rijdt :)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#97 Bericht door Peter J »

PatRecumbent schreef:
PatRecumbent schreef:... Als je de snelste route wil van Gent naar het treffen dan kan je eens hiernaar http://www.routeyou.com/route/view/4273 ... en-2012.nl kijken.
De route vermijdt ook de grote centra. Dus eens buiten Gent is er nog een beetje stadsverkeer in Dendermonde, Willebroek, Mechelen en Heist-op-de-Berg.
In Willebroek is het centrum volledig afgesloten wegens wegenis- en rioleringswerken (fietsers kunnen door, velomobielen niet altijd...)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#98 Bericht door dmd »

FrodoriC schreef:Het is trouwens een sociaal psychologisch feit, dat als je met twee rijdt, je sneller rijdt :)
Daar vreesde ik al voor ja :lol:

Ik stuur je vanavond een mail voor de verdere details...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#99 Bericht door PatRecumbent »

Peter J schreef:
PatRecumbent schreef:
PatRecumbent schreef:... Als je de snelste route wil van Gent naar het treffen dan kan je eens hiernaar http://www.routeyou.com/route/view/4273 ... en-2012.nl kijken.
De route vermijdt ook de grote centra. Dus eens buiten Gent is er nog een beetje stadsverkeer in Dendermonde, Willebroek, Mechelen en Heist-op-de-Berg.
In Willebroek is het centrum volledig afgesloten wegens wegenis- en rioleringswerken (fietsers kunnen door, velomobielen niet altijd...)
Peter, bedankt voor de tip.

Ik had het moeten weten. Vorige week ben ik in Breendonk Brouwerij Moortgat gaan bezoeken en had een omleiding bovenop de omleiding van de omleiding op weg daarheen.

Ik heb op het bijgevoegd prentje een mogelijk alternatief getekend. Veel andere mogelijkheden zijn er niet om de A12 en het kanaal Brussel-Rupel over te steken.

Een iets meer zuidelijke route loopt langs de spoorweg van Dendermonde naar Mechelen tussen Buggenhout en Londerzeel. Dit heeft het nadeel dat telkens dat je een andere weg kruist je geen voorrang hebt. Dat is nog erger dan rode lichten die grosso modo 40% van de tijd op groen staan.
Bijlagen
Omleiding Willebroek.jpg
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#100 Bericht door PatRecumbent »

dmd schreef:Alvast bedankt voor de verduidelijking. Ik vraag me echter af of ik niet beter via de waterwegen zou komen. Dat is iets verder, maar je kan wel vlammen... Ik heb eens iets uitgetekend: http://www.routeyou.com/route/view/4274 ... treffen.en" onclick="window.open(this.href);return false; Het stuk Gent - Lokeren ken ik vrij goed, maar daarna mogen jullie me gerust aanwijzingen en tips geven...
Op deze route vind ik een stuk langs het Albertkanaal. Wie denkt deze te volgen vanuit Antwerpen over Herentals tot in Geel kan best tussen Herentals en Geel de noordelijke oever volgen. Routeyou geeft die mogelijkheid niet en wisselt een paar keer van kant.

Ter hoogte van Geel-Oost is er wel een korte onderbreking van het jaagpad. Dit is ook aangeduid. Als terug op het jaagpad komen te moeilijk volg je de weg tot aan het volgende T-kruispunt en dan rechts. Op het jaagpad volg je tot de volgende brug. Daar steek je over en blijf de weg volgen tot in Oosterlo. Aan de markt in Oosterlo ga je links en blijf de weg volgen tot je een wegwijzer Veerle tegenkomt (of rechts aan het volgende T-kruispunt). Aan het volgende grote kruispunt (N141) is het links naar (Groot-) Vorst. De omweg via Veerle is omdat er werken zijn tussen Eindhout en Vorst.

Ik heb een schets bijgevoegd.
Bijlagen
Vanaf Herentals.jpg
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#101 Bericht door quattrovelootje »

Patrick,

nog ff een praktische vraag voor zaterdag : ik veronderstel dat er 's middags een middagstop is voorzien om te eten. Moet je zelf eten meebrengen of kan er op de stop zelf eten besteld en genuttigd worden, of ....

Ik vind er nergens iets over terug, maar mss heb ik er ergens overgelezen :oops:

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#102 Bericht door PatRecumbent »

allewedertje schreef:Patrick,

nog ff een praktische vraag voor zaterdag : ik veronderstel dat er 's middags een middagstop is voorzien om te eten. Moet je zelf eten meebrengen of kan er op de stop zelf eten besteld en genuttigd worden, of ....

Ik vind er nergens iets over terug, maar mss heb ik er ergens overgelezen :oops:

Tihamér
Het is de gewoonte dat we een lunchpakket maken en dat nuttigen in een drankgelegenheid. Ik laat nog iets weten of we daar ook iets te eten kunnen bestellen. Ik neem onderweg nog een peilstok mee om de diepte van de waterplassen te peilen. :mrgreen:
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#103 Bericht door lieve »

Onze Celien ga de 100 km rijden maar wij niet :oops: gaan jullie dan een beetje voor haar zorgen, dus da wil zeggen haar niet expres in de gracht laten rijden haar niet ergens vergeten [-X enz ... Anders kunnen wij het niet meer doen :wink:

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#104 Bericht door PatRecumbent »

lieve schreef:Onze Celien ga de 100 km rijden maar wij niet :oops: gaan jullie dan een beetje voor haar zorgen, dus da wil zeggen haar niet expres in de gracht laten rijden haar niet ergens vergeten [-X enz ... Anders kunnen wij het niet meer doen :wink:
Wij zijn ligfietsers en geen wielerterroristen. Tevens zijn we heren in het verkeer en zeker voor jongedames. Daarnaast vragen we of iemand een extra oogje in het zeil wil houden.

De routes zijn ook zo uitgewerkt dat er iemand gemakkelijk vroegtijdig kan afbreken en terug naar Vorst-Centrum rijden. Dat geldt niet alleen voor Celien maar voor iedere deelnemer.

P.S.: Kan ze zwemmen want er staat water in de grachten :twisted:
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Caroline
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 jan 2008, 12:36
Postcode: 3545
Locatie: Halen
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2012 - UPDATES T/M 11/03/2012

#105 Bericht door Caroline »

Hopelijk blijft dat water in de grachten, en valt er niet te veel uit de lucht ...
Water in de gracht maakt je normaalgezien niet nat... :lol:

Plaats reactie